Elon Musk, unul dintre cei mai importanți antreprenori ai zilelor noastre, este “responsabil” pentru aducerea pe piață a unor companii inovative precum PayPal, SpaceX și Tesla Motors.

Ceea ce ne atrage atenția asupra sa zilele acestea însă, este rolul său de președinte și pricipal acționar la SolarCity – o companie ce se ocupă cu energie solara, condusă de verii săi. SolarCity este companie publică din 2008, prețul unei acțiuni evoluând de la 8$ la peste 75$! Acest lucru înseamnă o investiție care a crescut de aproape 10 ori, în mai puțin de doi ani.

Apreciatul antreprenor împărtășește o serie de lectii de business, aplicabile în industria solară, dar și în afaceri, în general. Astfel, aflăm de la el că tehnologia solară, inerent exponențială, eLectii de business un brand. Compania sa, SolarCity, tratează electricitatea de la soare ca pe un produs marketabil, ceea ce e o perspectivă cel puțin nouă – gândiți-vă, câte campanii de branding știți că și-a făcut Electrica SA? Vreodată?!

SolarCity ia în considerare puterea maselor pentru a-și atinge scopurile de business, fiind conștienți de faptul că, pentru a avea succes, energia solară trebuie să fie o opțiune pentru majoritate. Doar așa vor puta schimba comportamentele fiecărui client: asigurându-se că masele înțeleg și adoptă fenomenul solar. Un instrument pe care industria a început deja să-l utilizeze este crowdfunding, reușind să strângă peste 300.000 de dolari pentru proiectul Mosaic din SUA.

Energia solară e un brand! – Elon Musk

Elon Musk este unul dintre puținii antreprenori din lume care nu se sperie de produsele chinezești, ba chiar le întâmpină cu brațele deschise: a ales să bată cele mai mici prețuri (oferite de către aceștia) cu propriile arme, oferind panourile gratuit consumatorilor săi.

Procedura este cea de leasing, în care consumatorii plătesc lunar pentru energia produsă de panourile instalate pe casele lor, fără a le plăti în avans, însă.

SolarCity este un exemplu de companie inovativă care ne place: răstoarnă înțelegerea lumii de afaceri în beneficiul propriu, făcând dintr-o utilitate un brand cool, la modă, folosind amenințările din piață pentru a le transforma în oportunități pentru propriul business.

Articolul complet îl puteți citi aici.