MKOR a participat pentru al doilea an consecutiv la Fashion ROute, eveniment dedicat retailului de fashion și organizat de către Wall-Street.ro. Dacă în ediția anterioară Corina Cimpoca, fondator MKOR, a vorbit despre piața sectorială de fashion din România, la ediția din 2018 analiza a fost aprofundată, oferind noi insighturi despre producție, importuri și exporturi, dar și despre piața de fashion din online și offline.

În acest articol te invităm să parcurgi o trecere în revistă a prezentării Corinei, iar dacă dorești prezentarea integrală, nu ezita să ne scrii.

91% din consumul românilor este reprezentat de importuri

Exportăm aproape tot ce producem, adică 94%, în vreme ce importurile de fashion acoperă 91% din consumul românilor. Estimăm că exporturile de fashion vor ajunge la 3,63 mld. euro anul acesta, în vreme ce importurile vor urca la un nivel de 2,17 mld. euro, în creștere cu 14% față de anul trecut.

Circa 77% din totalul consumului de fashion al românilor este reprezentat de haine, la nivel de retaileri, piața fiind dominată de H&M, Zara și Decathlon, fiecare dintre cei trei cu cifre de afaceri ce depășesc 600 mil. euro anual.Retaileri fashion

Avem aproape 19.000 de retaileri în industria modei din România, fiind vorba de o piață foarte aglomerată din acest punct de vedere. Dintre aceștia, aproape un sfert sunt jucători cu capital străin care generează 64% din cifra de afaceri din piață.

Fashion Retail: Online vs. Offline

Într-o lume în care digitalul este omniprezent, consumatorii au acces la informații nelimitate și la opțiuni alternative oricând.

Pornind de la acest lucru, retailerii încearcă să ofere cumpărătorilor experiențe aparte, fie că sunt online, în magazin sau o combinație a celor două. Cu ajutorul tehnologiei, facilitățile din online își fac loc direct în rafturile magazinelor.

DFC-studiu

Studiul Digital Fashion Consumer Trends, realizat de MKOR Consulting la fianlul anului 2017, arată că mai mult de un sfert (27%) dintre românii care obișnuiesc să viziteze magazine online de fashion, nu cumpără online.

Aceasta pentru că preferă să vadă și să testeze produsele într-un magazin fizic (56% dintre ei), ori se tem că mărimile nu li se potrivesc (52%).

În plus, mai mult de o treime (34%) dintre cei care vizitează magazine online de fashion vor doar să compare prețuri și să găsească produse pe care le cumpără offline.

Cu toate acestea, în România online-ul este în creștere cu 19% față de 2017, așadar piața de fashion online numără din ce în ce mai mulți clienți. În online, cei mai puternici retaileri sunt străini și reprezintă top of mind pentru consumatori. Pe primul loc privind ce magazin online folosesc, respondenții au menționat spontan magazinele virtuale H&M.

În topul brandurilor online se află și retaileri români: eMag, FashionDays și FashionUp.

Concluziile prezentării arată că piața de consum este în creștere, ceea ce se observă și în evoluția retailului. Consumul este susținut de importuri, în proporție de 91%, în timp ce producția internă merge la export aproape în totalitate (94%).

Urmărește înregistrarea video a prezentării aici:

Despre Fashion ROute

Structurat sub forma unei conferințe de o zi, Fashion ROute a oferit o radiografie a drumului parcurs de articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesoriile din momentul zero – etapa producției – până când ajung la raft.

Ediția din 2018 s-a axat pe două mari tendințe care influențează piață românească: expansiunea comerțului online și tendința marilor retaileri din fashion de a se extinde în eCommerce. De asemnea, a fost abordat trendul omnichannel a jucătorilor din piață românească, inclusiv din partea comercianților online care încearcă să fie cât mai prezenți în mediul offline, prin showroomuri sau alte concepte și experiențe fizice.

Rămâi în contact cu oportunități faine!

Dacă ai găsit utile informațiile din prezentarea MKOR la Fashion ROute, te asigurăm că nu sunt singurele! Pentru a nu rata următoarele evenimente unde ne putem cunoaște sau dacă dorești să primești insighturi din piață, abonează-te la newsletterul nostru. Trimitem invitații la evenimente, studii de piață și white-papers.

Ținuta Corinei a fost asigurată de brandul NISSA, căruia îi mulțumim pe această cale.