Dacă afacerea ta se adresează B2B, cum poți obține clienti noi? Desigur, ai folosit deja toate metodele clasice de marketing, ai fost la întâlniri de networking, ți-ai sunat toți cunoscuții pentru a le spune despre afacerea ta.
Ce urmează? Ce mai poți face, mai ales dacă bugetele de marketing sunt reduse sau chiar inexistente?
Desigur, metoda “cold calling” este întotdeauna o opțiune, dar se mai aplică oare și în era digitală? Iată câteva metode pe care le poți folosi eficient pentru a-ți atrage noi clienți pentru afacerea ta B2B.
1. Content marketing
Content marketing este un termen cu care mai mult ca sigur te-ai întâlnit, mai ales în ultima vreme, de multe ori. E un termen care dă bine, așa că e folosit des.
Totuși, chiar dacă riscă să devină supra-uzat, este un termen care definește cel mai important lucru pe care îl poți face, ca marketer sau proprietar de afacere. De asemenea, este și unul dintre cele mai prietenoase instrumente de marketing, din punct de vedere al bugetului.
Content marketing se referă la ceea ce publici prin intermediul canalelor de care dispui online, pentru a aduce valoare pentru clienții tăi. Fie că e vorba despre text, video sau imagini, oamenii vor aprecia că le aduci informații utile, pe care ei vor să le afle.
Atenție! Nici să nu te gândești la copiat! La fel ca profesorii din școală, și Google îți va da notă mică dacă te prinde plagiind. Noii algoritmi de căutare ai Google pun accentul pe conținut nou, de valoare, având în vedere că utilizatorii caută azi în special fraze complexe, nu vechile-cuvinte-cheie…
Crearea unui conținut de calitate implică importante investiții de timp, având în vedere că vei petrece cel puțin câteva ore săptămânal căutând tematici noi, documentându-te, creând imagini sau infografice, etc.
Din punct de vedere financiar, nu vei cheltui mai nimic (în afară de salariile sau comisioanele unor oameni capabili, care să se ocupe de acest task). Nu trebuie să investești nici tone de bani în Google Adwords, pentru că – așa cum ziceam – Google te va “urca” în căutări pe măsură ce devii mai relevant pentru un anumit subiect.
Content marketing-ul de calitate îți va aduce beneficii reale din punct de vedere financiar, cu condiția să fie ceva constant. Nu poți scrie azi un studiu de caz, iar timp de 3 luni să nu mai publici nimic, pentru că îți vei pierde timpul degeaba. Nu va fi destul să urci în căutări, dar totuși va implica destulă muncă încât să îți pară rău că “ai pierdut timpul”. Pentru a vedea rezultate, trebuie să construiești, cu consecvență.
Un alt termen care este în directă legătură cu content marketing este “inbound marketing”, tehnică ce se referă la atragerea clienților prin împărtășirea unor cunoștințe ce te vor pune în valoare ca expert în domeniul tău. Adică îi lași pe ei să vină la tine, convingându-i că meriți.
2. Cere recomandări
Cere-le clienților existenți să te introducă altora noi, care ar putea beneficia de serviciile tale. Dacă clienții tăi ezită sau refuză să facă acest lucru, atunci ceva este fundamental greșit. Clienții tăi ar trebui să fie fericiți să te promoveze altora, dacă i-ai ajutat cu adevărat.
În plus, așa cum știi, publicitatea “din gură în gură” (“word-of-mouth” marketing) este cea mai valoroasă pe care o poți obține. Clienții care ajung la tine astfel sunt aproape convinși că vor lucra cu tine, așa că e doar o chestiune de detaliu să închei contractul cu ei.
Desigur, asta înseamnă că trebuie să ai cât mai mulți clienți mulțumiți.
3. Folosește puterea automatizării
Marketing-ul se îndreaptă mult către era automatizării, având în vedere multitudinea de platforme sociale pe care trebuie să le monitorizezi zilnic. Probabil ai auzit deja de Marketo, care îți integrează statisticile și îți calculează costurile pentru orice activitate sau de Buffer, care te ajută să programezi postări pe rețelele de socializare.
Totuși, acestea nu sunt de ajuns, atunci când vrei să obții clienți (lead-uri) noi, B2B. În acest sens, îți recomandăm Nimble, o platformă care îți va integra contactele existente pe LinkedIn, Google+, Facebook, etc., ajutându-te să rămâi în contact cu acestea, să le urmărești acitivitatea online, dar mai ales să găsești oameni cu care ai putea avea de discutat, pe baza unor interese comune, declarate. Timp de 15 zile te poți juca cu versiunea free a platformei, după care costă 15 dolari pe lună.
4. Arată că ești profesionist, în domeniul tău
Cumpărătorii B2B, la fel ca și cei B2C, își fac temele înainte de a cumpăra. Cel mai la îndemână este mediul online, unde este bine să te găsească, în calitate de profesionist în domeniul tău.
Quora este un loc bun unde să fii activ, în care oamenii pun întrebări, iar tu poți răspunde celor care te avantajează. Aici poți crea chiar relații noi de afaceri, cu cei care sunt direct interesați de un subiect – subiectul tău. Este de asemenea un loc bun în care să creezi link-uri valoroase către site-ul tău.
LinkedIN este o platformă de socializare pentru oameni de afaceri, după cum bine știi. Platforma oferă acum posibilitatea de a deveni publisher, creând practic un mediu profesionist în care poți publica, având ca public propria rețea.
Meetup este o altă platformă utilă, pe care o poți utiliza pentru a-ți stabili propriile întâlniri de networking, cu potențialii tăi clienți. Desigur, pentru a atrage participanți, vei da o temă atractivă meetup-ului, iar tu sau cineva din echipa ta puteți fi speakeri.
Colabo sau About Our Work pot fi alte locuri în care poți găsi lead-uri noi pentru business-ul tău.
Despre noi
MKOR Consulting este consultantul pe care vă puteți baza atunci când ai nevoie de consultanță de marketing pentru afacerea ta.
Fondatorul MKOR Marketing Consulting este Corina Buzatu, specialist în marketing cu peste 8 ani experiență. Este studentă la MBA în cadrul Cotrugli Business School și absolventă a masteratului de Relații Publice din cadrul Universității Babeș Balyai Cluj. A lucrat cu companii mari și mici, dar cel mai mult îi plac start-up-urile, având la rândul său două: MKOR Marketing Consulting și Top Panouri Solare (singurul site de lead-generation în industria solară din România).
Pentru a ne contacta, vă rugăm folosiți pagina de Contact.
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Cum se face un Studiu de Piață – Ghidul Expertului (partea 3/3)
februarie 24, 2023
0 Comentarii41 Minute
Cum se face un Studiu de Piață? Ghidul Expertului (partea 2/3)
octombrie 8, 2018
0 Comentarii24 Minute
Cum se face un Studiu de Piață? Ghidul Expertului (partea 1/3) (Varianta 2024)
ianuarie 16, 2024
0 Comentarii33 Minute