Echipa MKOR a primit cu entuziasm propunerea de a colabora cu un investitor privat interesat de oportunitatea unei investiții greenfield într-un parc tematic în Regiunea de Vest.
Un proiect de asemenea anvergură necesită cifre și informații obiective, cât mai exacte, care să valideze ideea de afacere și, mai departe, să fundamenteze planul și strategia de business. De aceea, specialiștii MKOR au propus o abordare metodologică mixtă pentru identificarea potențialului de dezvoltare de la zero a unei astfel de afaceri în zona de vest.
Rezultatele obținute au permis nu numai dimensionarea pieței, ci și estimarea veniturilor noului parc tematic pe scenarii multiple. În plus, datele de consumator au contribuit la profilarea consumatorilor potențiali. Aceste rezultate au fost însoțite de recomandări strategice pentru poziționarea în piață.
Măsurarea Potențialului Pieței pentru un Parc Tematic în Regiunea de Vest
Scopul studiului a fost de a identifica potențialul pe care îl prezintă zona de vest a țării pentru o investiție greenfield într-un nou parc tematic.
Am început prin a identifica contextul și tendințele de dezvoltare ale zonei, analizând indicatori socio-economici și sute de pagini de strategii locale, regionale și naționale.
În paralel, am mapat competitorii direcți și indirecți din zonă, inclusiv pe cei aflați peste granițele țării.
Cât timp specialiștii noștri în desk research au cules și sintetizat cele mai relevante informații, experții în cercetare cantitativă au lansat și analizat două studii de consumator, în paralel:
- În prima etapă am accesat populația generală, pentru a calcula potențialul de piață pentru noul parc tematic, cotele de piață ale competitorilor, dar și pentru a identifica publicul țintă pentru complexul de agrement.
- În a doua etapă am vizat direct profilul segmentului țintă pentru parcul tematic, pentru a identifica obiceiuri și atitudini, extrăgând informații vitale pentru strategia de marketing și de poziționare a viitorului complex.
Datele culese din surse primare și secundare au fost folosite pentru estimarea pieței existente și a celei potențiale, împreună cu consultantul financiar al echipei. Aici, provocările proiectului au constat în modelarea prognozei de evoluție a pieței de agrement din regiune, dar și a veniturilor noului parc tematic, pe scenarii multiple, în funcție de factorii macroeconomici și de poziționarea acestuia.
În final, agregarea datelor secundare și primare a oferit răspunsuri și recomandări strategice acționabile referitoare la: publicul țintă, obiceiurile și preferințele de consum și modalități în care pot fi adresate, key success factors pentru un parc tematic și previziuni financiare corelate cu strategia de poziționare în piață.
Obiectivele de cercetare
Pentru a testa oportunitatea unei investiții de tip greenfield într-un nou parc tematic în zona vizată, am avut în vedere o serie de aspecte care să ne ofere informații complete atât la nivel de piață, cât și la nivel de consumator:
- Comportamentul de vizitare a parcurilor tematice
- Comportamentul de consum al serviciilor de agrement puse la dispoziție de parcurile tematice
- Potențialul de piață pentru un nou parc tematic în Regiunea de Vest: intenție de vizitare
- Profilul consumatorilor parcurilor tematice
- Tendințe de evoluție ale industriei de agrement
- Analiza factorilor care pot influența dezvoltarea unui nou parc tematic în Regiunea de Vest (analiză PESTLE)
- Analiza mediului competitiv. Cote de piață ale competitorilor
- Analize de oportunitate: SWOT și Porter, pentru definirea factorilor care influențează succesul unui nou parc tematic
- Estimare volum și valoare pentru piața existentă
- Previziuni de evoluție a pieței potențiale pentru viitorul parc tematic. Scenarii multiple de risc macroeconomic sau poziționare în piață.
Despre cercetare
Pentru a surprinde potențialul de piață pentru un parc tematic în zona analizată, MKOR a selectat o metodologie complexă de cercetare:
Piața vizată: Regiunea de Vest, România
Instrumentele de cercetare:
- Desk Research
- Studiu de consumator: sondaj de opinie online (CAWI)
- Analiză financiară și forecast
Eșantion: Pentru a răspunde cât mai obiectiv atât obiectivului de dimensionare a pieței, cât și de identificare a comportamentului consumatorilor de parcuri tematice, au fost selectate două eșantioane diferite:
- Populație generală: eșantion reprezentativ pentru populația urbană din Regiunea de Vest, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică.
- Public țintă: eșantion reprezentativ pentru populația urbană din Regiunea de Vest, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică.
Surse: Date oficiale ale instituțiilor de statistică, prognoze oficiale de evoluție macroeconomică regională și națională, strategii sectoriale ori de dezvoltare locală, regională, alte studii și documente publice.
Despre client
Beneficiarul studiului de oportunitate este un investitor privat care a identificat un potențial de piață pentru investiția în proiectul greenfield din Regiunea de Vest.
Recomandare client
Deoarece acesta este un proiect încă în fază incipientă, clientul nostru a dorit să păstreze confidențialitatea datelor.
La cerere, putem oferi detalii suplimentare, precum și scrisoarea de recomandare din partea acestuia.
Contactează-ne pentru proiectul tău
Pentru noi, analizele de oportunitate sunt acele provocări în care ne punem tot entuziasmul, know-how-ul și responsabilitatea, pentru că înțelegem că avem privilegiul de a așeza o piatră de temelie la viitorul unui business.
Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Iar noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:
- Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
- Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
- Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.
Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță. 🙂
Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață
Experiențele din ultimii ani ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.
De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date ancorate în realitatea actuală prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate și comportamentul consumatorilor, indiferent ce se întâmplă.
Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!