MKOR a desfășurat pentru clientul Julien Expert un studiu de piață care a vizat analiza pieței de ventilație pe cele trei segmente specifice (rezidențial, industrial și comercial).
Studiul a urmărit atât identificarea trendurilor și oportunităților pentru dezvoltarea Julien Stile pe piața din România cât și a principalilor competitori pe nișa produselor de ventilație rezidențială, industrială şi comercială.
Următorul pas realizat a fost analiza de benchmarking celor mai importanți 10 competitori, dar şi a Julien Stile, din punct de vedere al strategiei comerciale (relația cu clienții, branduri, politică de distribuție, prețuri, politici de discount, obiective, puncte tari/slabe, proiecte, distribuție).
Rezultatele cercetării, împreună cu Analiza SWOT, s-au concretizat în informații valoroase cu privire la poziția Julien Stile pe segmentul rezidențial, la oportunitățile de dezvoltare pe segmentul comercial și industrial, dar și pentru strategia de poziționare a Julien Stile ca furnizor profesionist de sisteme de ventilație.
Metodă complexă de analiză și cercetare
Pentru realizarea studiului și identificarea dimensiunilor pieței de ventilație din România, MKOR a utilizat o metodă complexă de culegere și analiză a datelor din mai multe surse, bazată pe un model tri-dimensional.
Informațiile au fost culese atât din surse secundare cât și din surse primare, realizându-se verificarea încrucișată, analiza și corelarea cu factorii care influențează dinamica pieței.
În prima etapă a cercetării au fost identificate prin desk-research tendințele pieței, jucătorii cheie și mărcile existente pe piața din România. Pentru fundamentarea pieței au fost identificați importatorii, distribuitori direcți și producătorii mărcilor existente pe piața din România.
Informațiile colectate în etapa de desk-research au fost validate și completate prin interviuri în profunzime cu experți din domeniul ventilației: 28 de specialiști cu experiență relevantă pentru fiecare dintre cele trei segmente de piață.
De la aceștia am aflat:
- mărcile și furnizorii existenți pe piața din România;
- tendințe și factori care influențează piața de ventilație;
- influenceri în decizia de cumpărare și criterii de achiziție a sistemelor de ventilație;
- surse de informare despre furnizorii sistemelor de ventilație.
Toate abordările menționate au contribuit la definirea unor ipoteze de lucru și cifre legate de piața de ventilație din România.
În etapa a doua a cercetării, după identificarea și realizarea topului furnizorilor de sisteme de ventilație, a fost demarată o etapă amplă de cercetare primară.
Interviuri cu competitorii direcți
Au fost realizate interviuri în profunzime cu mai mult de 25% din toți jucătorii existenți pe această piață, cea mai mare parte a acestora aflându-se în top 20.
În urma acestei etape am putut identifica dimensiunea pieței de ventilație din România, evoluția și structura acesteia, dar și tendințele de dezvoltare viitoare.
Cifrele obținute au fost verificate și corelate cu evoluția pieței de construcții, dar și cu influența altor factori, cum sunt elementele de natură legislativă.
În paralel cu etapele anterioare, după identificarea jucătorilor cheie, MKOR a realizat profilele competitive ale Julien Stile și ale principalilor 10 competitori ai săi, urmărind:
- identificarea punctelor slabe și tari ale acestora;
- evoluția vânzărilor;
- segmentele de piață adresate;
- canale de distribuție și promovare;
- aspecte referitoare la client service;
- elemente ale strategiei comerciale.
Această fază a presupus atât desk-research, cât și o sesiune de Mystery Shopping B2B.
Pe baza datelor culese, echipa MKOR Consulting a formulat o serie de caracteristici ale tendințelor și oportunităților pieței de ventilație din România, oferind astfel clientului Julien Stile un instrument util pentru înțelegerea pieței în care activează și definirea strategiei de dezvoltare.
Feedback pe măsură
Piața vizată:
- piața de instalații de ventilație din România
Metodologia utilizată:
- Desk Research
- Interviuri în profunzime cu experți în domeniu
- Cercetare primară: interviuri cu competitorii
- Mystery Shopping B2B
- Analiza SWOT
Website:
Studiile MKOR în context COVID-19
Epidemia de COVID-19 impactează industriile la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.
De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.