Industria de marketing trece prin transformări constante. Profesioniștii din domeniu nu doar că trebuie să cunoască ultimele tendințe din industrie, dar trebuie să fie și cu un pas înaintea lor.
Deoarece ne dorim să fim relevanți în domeniul în care activăm, căutăm permanent mijloace prin care să promovăm profesionalismul și mijloace prin care putem învăța de la alți profesioniști.
Cu acest gând în minte, săptămâna trecută – pe 24 mai 2017, Corina Cimpoca – fondator MKOR Consulting, a susținut o prezentare la Best Marketing, eveniment organizat de Revista Biz.
Corina a vorbit despre tendințele în marketing, în special cel digital, unde ritmul schimbării este alert. Prezentarea a subliniat importanța satisfacției clienților ca indicator al viabilității unui trend.
Trenduri orientate către client
Trendurile în marketing continuă să fie, și în 2017, orientate către client. Faptul că trăim într-o lume din ce în ce mai digitalizată și conectată ne face sa orientăm toate aceste resurse către cerințele consumatorilor.
Consumatorii au nevoie să simtă că brandurilor le pasă de ei, au nevoie să li se răspundă în mod personalizat. Relația dintre consumatori și brand trebuie să treacă testul încrederii.
Mai mult ca niciodată, clienții sunt cei care vor stabili trendurile. Satisfacția clienților este indicatorul de performanță pe care marketerii îl adoptă anul acesta, de la departamentele de servicii și Customer Care.
Acesta este un alt indiciu legat de faptul că granițele între marketing, servicii și vânzări se estompează. Marketingul devine un serviciu care se ocupă și de loializare, nu numai de a aduce noi clienți.
Trend :: Retail-tainment
Ideea din spatele acestui concept este de a aduce elemente de entertainment, precum cafenele sau realitate virtuală, în magazine.
Oferta din zonele de relaxare se află pe locul al doilea în ceea ce privește preferințele de petrecere a timpului în mall-uri:
- 29% dintre vizitatorii mallurilor bucureștene au luat masa la unul din restaurantele existente.
- Pe de altă parte, un procent de 18% dintre cei chestionați, au declarat că au fost în mall pentru a se plimba.
Deoarece abundența pieței face dificilă alegerea, consumatorii vor fi atrași să cumpere din locurile care pe lângă produsul căutat oferă și o experiență plăcută. Astfel, a apărut noțiunea de retail-tainment, adică asocierea retail cu entertainment.
Printr-o campanie de guerilla marketing, IKEA a adus produsele sale în oraș, în locuri neașteptate.
De exemplu, într-o stație de metrou, vechile bănci au fost înlocuite cu canapelele lor comode, iar la trecerea de pietoni oamenii se puteau așeza într-un hamac.
Trend :: Internet of Things (IoT)
IoT permite colectarea de date despre obiceiurile consumatorilor și oferă posibilitatea marketerilor să interacționeze eficient cu ei.
Din cel mai recent studiu de piață realizat de MKOR, rezultă că doar 4 din 10 români aleg să meargă în vacanță prin intermediul unei agenții de turism. Cel mai des invocat motiv pentru care ei preferă să își aleagă destinația și să își facă pe cont propriu rezervările ține de lipsa de utilitate a serviciilor agenției.
Cu alte cuvinte, consumatorii români nu văd de ce ar plăti pentru servicii pe care și le pot obține foarte ușor. Consilierea privind alegerea destinației o fac prin tururi virtuale, lista de prețuri o găsesc pe booking.com, ghizii turistici sunt înlocuiți de aplicații mobile, iar plata biletelor o pot face direct pe site.
Hotelurile, liniile aeriene și complexele turistice folosesc noile tehnologii pentru a automatiza multe dintre operațiuni. În aeroporturi, IoT deja îi ajută pe pasageri să se orienteze mai ușor printre terminale și îi ajută pe retaileri la o targetare mai precisă.
De exemplu, hotelurile folosesc IoT pentru ca sistemele de climatizare să răspundă în mod personalizat clienților.
Imaginează-ți că ușa hotelului comunică cu smartphone-ul tău și se deschide automat când te afli în apropierea ei, iar când intri vei fi întâmpinat de o ambianță exact pe gustul tău.
Marketerii din industria de turism colectează informații cu ajutorul device-urilor conectate la IoT pentru a înțelege în profunzime comportamentele călătorilor. IoT va influența din ce în ce mai mult experiența vacanței.
Trend :: Sustenabilitate
Accesul la comunicarea în timp real a determinat o creștere a apetitului consumatorilor pentru informație. Acest lucru determină o atenție sporită a acestora în ceea ce privește proveniența produselor pe care le consumă, dar și cât de “green” este brandul, în general.
Conform unui studiu realizat de MKOR Consulting, căutarea produselor dorite pe Google este principala sursă de informare atât pentru consumatorii din online cât și pentru cei din offline: aproximativ 60% din aceștia folosesc căutările pe Internet pentru a identifica magazinele de unde vor face achiziții.
Află mai multe direct din prezentarea Corinei
Dacă dorești să afli mai multe despre trendurile din marketing, poți răsfoi aici prezentarea pe care Corina a susținut-o la Best Marketing.
Apreciem feedbackul și răspundem cu drag întrebărilor aici.
Vrei să iei parte la evenimentele viitoare?
Click aici și vei primi mesaj de la noi când vom mai participa ca speakeri la un eveniment.
Despre Best Marketing
Best Marketing este conferința unde se întâlnesc cei mai buni specialiști în marketing și comunicare, evenimentul care pune în perspectivă tendințele și identifică problemele cu care se confruntă industria.
Despre BIZ
Biz este brandul care reunește o puternică comunitate de oameni de afaceri, atât online, cât și offline.
Redacția s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul Directorilor de Marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul Agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Sarbatori fericite si la multi (b)ani! Sau despre 20% din impozitul pe profit
martie 14, 2018
0 Comentarii4 Minute