Vânzările de articole vestimentare reprezintă mai mult de 10% din totalul cumpărăturilor realizate online. În 2015, valoarea achizițiilor de articole vestimentare din România a trecut de 170 de milioane de euro, cu 20% mai mult față de anul 2014.
Piața De Online Fashion Din România
Articolele vestimentare sunt una dintre cele mai populare și dinamice categorii din comerțul electronic. În România, segmentul de fashion a reprezentat în 2015, aproximativ 11% din totalul cumpărăturilor online, depășind 100 milioane de Euro, conform Ziarului Financiar. Totalul pieței online este de aproximativ 1,5 miliarde de euro.
Obiectivele Studiului
În acest context, am decis să analizăm, printr-un studiu de piață propriu, obiceiurile de consum vestimentar ale utilizatorului român de internet: ce cumpără, de unde, cât de des. Fără a fi un studiu exhaustiv, am încercat să definim principalii parametri ai achizițiilor vestimentare, cu focus pe brandurile românești.
Ne-a interesat dacă românii cumpără haine produse în România, dacă ar fi dispuși să plătească în plus pentru acestea, dar și în ce măsură retailerii online pun la dispoziția clienților lor articole vestimentare Made in Romania.
Am vorbit și cu câțiva dintre retailerii online de fashion și i-am întrebat în ce măsură colaborează cu ateliere românești și care sunt obiceiurile de cumpărare ale clienților proprii. Am reușit să discutăm cu 7 dintre cele mai importante magazine de fashion din România. Rezultatele reflectă, în paralel, perspectiva retailerilor și a consumatorilor asupra pieței de fashion online din România.
Studiul Pieței Online de Fashion din România 2016 a fost desfășurat de către MKOR Consulting între 12 iunie – 22 iunie 2016, pe un eșantion de 500 de respondenți care au achiziționat cel puțin o dată produse vestimentare online, în ultimele 12 luni.
Profilul respondenților: 97.9% femei, 2.1% bărbați; 26% între 26 și 35 ani, 35% între 36 și 45 ani, 26% între 46 și 55 ani.
Obiectivele studiului au constat în identificarea principalelor obiceiuri de consum ale clienților retailerilor de fashion online, în paralel cu așteptările și comportamentele retailerilor în sine. Pentru a accesa raportul complet, vă invităm să completați formularul alăturat.
Later Edit: Studiul a fost preluat de către o mare parte a media de specialitate și generalistă, inclusiv la știrile ProTV de la ora 19.00 de miercuri, 17 august. Aici este lista completă a preluărilor în media.
Later Edit 2: Am lansat un nou studiu pentru piața de Fashion, pe care îl găsești aici.
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Cum arată magazinul viitorului – Studiul Digital Fashion Consumer Trends
martie 13, 2018
0 Comentarii8 Minute