Volvo România a dorit să înțeleagă dinamica pieței vehiculelor electrice, indicatorii cheie de notorietate și valoare a mărcii, precum și nevoile utilizatorilor, punctele lor sensibile și dezvoltările ulterioare.
Astfel, a apelat la MKOR pentru un studiu de piață personalizat.
Percepția pieței românești cu privire la vehiculele electrice
Datele obținute în urma focus grupurilor organizate de MKOR au relevat informații despre prețul vehiculului electric în comparație cu costurile de utilizare pe termen lung, autonomia și performanța, precum și infrastructura de încărcare.
Volvo a obținut insight-uri importante despre nevoile de dinainte de a achiziționa un vehicul electric, nevoile care intervin în timpul conducerii unui astfel de vehicul și modul cum se derulează achiziția unui vehicul electric (avantaje, așteptări, provocări).
În urma acestui studiu, am putut contura personalitatea mărcii Volvo, așa cum este percepută de utilizatori.
Beneficiile aduse de această cercetare pentru Volvo:
- Îmbunătățirea Strategiei de Marketing: Insight-urile obținute au permis Volvo să își ajusteze campaniile de marketing pentru a răspunde mai bine nevoilor și așteptărilor consumatorilor, crescând astfel eficiența și ROI-ul.
- Dezvoltarea Produselor: Înțelegerea profundă a nevoilor și provocărilor utilizatorilor de vehicule electrice a oferit Volvo date valoroase pentru dezvoltarea și optimizarea viitoarelor modele de mașini electrice.
- Cunoașterea Competitorilor: Compararea percepțiilor asupra mărcii Volvo cu principalii competitori a ajutat la identificarea punctelor forte și a zonelor de îmbunătățire, oferind o perspectivă strategică asupra peisajului competitiv.
- Creșterea Loialității Clienților: Prin adresarea directă a preocupărilor și dorințelor clienților, Volvo a reușit să îmbunătățească experiența utilizatorilor, consolidând loialitatea acestora față de brand.
Obiectivele de cercetare
Scopul acestui studiu a fost de a măsura înțelegerea vehiculelor electrice și modul în care acestea influențează atitudinea consumatorilor în decizia de achiziție.
Un aspect important al cercetării a fost de a înțelege peisajul competitiv al pieței vehiculelor electrice și necesitatea de a realiza o comparație cu principala concurență din perspectiva publicului-țintă.
Obiectivele de cercetare au urmărit:
- Comportamente specifice de achiziționare a vehiculelor electrice:
- Ce situație sau alegere a condus la achiziționarea unui vehicul electric și cum s-a luat decizia?
- Cum este experiența utilizării unui vehicul electric?
- Care sunt prioritățile în alegerea următorului vehicul electric?
- Utilizare și atitudini față de mărcile de vehicule electrice:
- Distanțele parcurse
- Unde încarcă vehiculul electric
- Modul cum se derulează călătoria cu un vehicul electric
- Satisfacția clienților vehiculelor electrice:
- Așteptări și factori motivaționali
Despre cercetare
Acest studiu a presupus o cercetare primară prin colectarea datelor direct de la sursă, prin intermediul focus grupurilor.
- Piața vizată: România
- Target: Șoferi de mașini electrice, cu intenția de a achiziționa următoarea mașină electrică, cu vârsta între 18-55 ani.
- Tipul cercetării: calitativă
- Instrument de cercetare: focus grupuri
Despre clientul Volvo
Volvo este o companie suedeză de renume mondial, specializată în producția de automobile, camioane și echipamente de construcții, cunoscută pentru inovațiile sale în domeniul siguranței și al sustenabilității. Fondată în 1927, Volvo a devenit sinonimă cu vehiculele durabile, fiabile și tehnologii avansate de siguranță.
Ești pregătit să afli percepția clienților sau consumatorilor asupra brandului tău?
MKOR este o agenție de cercetare inovatoare și agilă. Credem cu tărie că informațiile colectate direct din piață despre consumatori și percepția lor asupra brandului oferă o imagine mai clară asupra potențialului, dar și a provocărilor companiei în care lucrezi. Agilitatea și empatia în business sunt superputerile noastre.
Stabilește astăzi o întâlnire cu noi pentru un studiu personalizat, adaptat nevoilor de cercetare ale organizației tale. Prin obiective bine stabilite putem realiza:
- Studii despre consumatori, inclusiv studii care evaluează experiența consumatorilor;
- Studii de brand tracking;
- Studiu privind obiceiurile de consum prin intermediul platformei interactive – Consumer Trends.Live.
Te ajutăm să înțelegi mai bine preferințele și nevoile clienților tăi pentru a putea lua decizii în concordanță cu datele din piață. Mai mult decât atât, te ajutăm să obții rapid răspunsuri clare și acționabile în business prin intermediul Agile Research.
Agile Research este un serviciu flexibil de cercetare de piață prin care poți adresa 3-5 întrebări specifice, având acces la un eșantion reprezentativ la nivel național.
În plus, poate fi cel mai bun punct de plecare în dezvoltarea direcțiilor strategice de business bazate pe date din piața țintă.