În contextul desfășurării unui studiu la nivel european de testare a unui nou concept de combustibil Premium în țări precum Ungaria și Republica Cehă, MOL România a început o colaborare cu MKOR Consulting.

Scopul colaborării a fost testarea locală a noului concept de branding pentru stațiile MOL, care a fost adoptat, ca urmare a validării impactului pozitiv în cadrul studiului, și pe teritoriul României.

Testarea Conceptului de Brand în Piața de Carburanți

Studiul a constat în aplicarea unor chestionare față în față în 15 dintre locațiile MOL din țară. Rezultatele studiului au arătat legătura între conceptul propus și diferitele profiluri de consumator ale lanțului de benzinării. Analizele au vizat diferite segmente de consumator privite din perspectiva frecvenței de consum sau a bugetului lunar alocat pentru combustibil.

Astfel, din studiu a reieșit că noul concept de branding pentru un combustibil premium a fost apreciat cu preponderență de către cei din segmentul țintă. Rezultatele cercetării au determinat adoptarea noii imagini în toate benzinăriile din țară și în țările din regiune

testare_concept_brand_mol_ro
Vizual testat, sursa: MOL România

Obiectivele de cercetare

În cadrul acestei cercetări, am avut în vedere un set de obiective care au ajutat la prospectarea pieței și măsurarea atitudinii față de nou concept:

  • Percepția față de stațiile MOL;
  • Percepția față de descriptorii de brand;
  • Testarea mesajelor;
  • Intenția de utilizare.

Despre cercetare

Cercetarea realizată a vizat piața combustibililor de pe teritoriul României și a avut rolul de a evalua opinia clienților despre noul tip de combustibil din stațiile MOL, prin aplicarea de chestionare față în față clienților lanțului de benzinării.

Despre MOL România

MOL România este o subsidiară a MOL Group şi una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezenţă de peste 20 ani pe piaţa autohtonă. Compania are un portofoliu extins de produse şi servicii în domeniul comerţului de carburanţi, lubrifianţi, produse petrochimice şi bitum, iar în prezent deţine un număr de 218 staţii de servicii, 2 depozite de carburanţi şi un terminal GPL.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Pentru noi, cercetarea este cea mai eficientă sursă pentru definirea și implementarea unor strategii de succes. De aceea, mai ales când vine vorba de marketing și comunicare, ne place să obținem reacții valoroase direct de la sursă.

Doar așa putem identifica mesajele cu care oamenii din publicul țintă rezonează cel mai bine, și nu numai. Rezultatele obținute în testarea conceptului de branding și rebranding ne permit să definim user personas și să venim cu recomandări strategice pentru lansarea sau poziționarea piață.

În plus, pentru că știm că și clienții noștri sunt curioși, am dezvoltat MKOR Business Intelligence: un dashboard customizabil, în care poți urmări live trendurile consumatorilor și poți fi la curent cu studii de piață actualizate.

Dacă crezi că îți putem fi și ție de ajutor! Iar noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele din ultimii ani ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date ancorate în realitatea actuală prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate și comportamentul consumatorilor, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!