Zona Șureanu din județul Alba este o zonă montană turistică ce s-a dezvoltat în ultimii ani datorită peisajelor spectaculoase, fiind denumită și „Elveția României”. Dezvoltarea acestei zone, în special a domeniilor schiabile, atrage tot mai mulți turiști.

În acest context, un grup de investitori a colaborat cu echipa noastră de consultanți pentru identificarea obiceiurilor și atitudinilor românilor din zona vizată privind alegerea destinațiilor de vacanță. Rezultatele obținute au contribuit la o mai bună înțelegere a clienților potențiali și la determinarea pieței potențiale pentru un nou resort.

Obiceiurile și atitudinile românilor privind destinațiile pentru vacanță 

Studiul a vizat explorarea principalelor obiceiuri și atitudini ale românilor privind destinațiile de vacanță în general, și în special destinațiile montane.

Analiza primară, prin intermediul sondajului de opinie online, ne-a permis identificarea unor informații relevante precum: motivații în alegerea destinației de vacanță, surse de informare folosite, sume cheltuite, frecvența de vizitare sau activități preferate derulate în vacanță.

Benchmarking destinații montane de vacanță preferate

Pentru a înțelege mai bine piața de turism montan din zona Șureanu, am realizat o analiză comparativă a principalelor destinații disponibile în zonă, în funcție de caracteristicile demografice ale vizitatorilor, dar și în funcție de potențialul de vizitare.

În plus, am identificat principalele așteptări ale turiștilor privind vacanța ideală la munte. Pe baza informațiilor astfel culese am conturat trei user personas distincte, care descriu comportamente specifice de vizitare.

Piața potențială pentru un nou resort turistic în zona Șureanu

Informațiile cantitative colectate în cadrul studiului (de exemplu, frecvența de vizitare, numărul de vizitatori / grup, sumele alocate, serviciile accesate etc.) ne-au ajutat să estimăm piața în termeni de volum și valoare.

Pornind de la valoarea totală a pieței, am estimat piața potențială pentru un nou resort turistic montan în zona Șureanu.

piata-turism-sureanu

Obiectivele de cercetare

Studiile de oportunitate necesită analize detaliate privind obiceiurile de consum și piața de interes a clientului, de aceea setăm întotdeauna obiective de cercetare care să ne răspundă cât mai bine la întrebări:

  • Identificarea obiceiurilor și atitudinilor românilor privind destinațiile de vacanță
  • Determinarea surselor de informare folosite și a metodelor de rezervare preferate
  • Identificarea de elemente de diferențiere între destinațiile turistice montane
  • Definirea de User personas
  • Estimarea pieței existente și potențiale pentru un nou resort montan în zona Șureanu

Despre cercetare

Acest studiu a presupus o cercetare primară, colectând datele direct de la sursă, prin intermediul sondajului de opinie online.

  • Piața vizată: zona din împrejurimile resortului Șureanu pe o rază de 200 km
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI), realizat cu ajutorul Panelului propriu MKOR
  • Eșantion: N=450, reprezentativ pe criterii de vârstă, gen și distribuție geografică

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de comportamente și atitudini (U&A) sunt provocări în care ne punem tot entuziasmul, know-how-ul și responsabilitatea, pentru că înțelegem cât de importantă este pentru un business înțelegerea aprofundată a obiceiurilor de consum.

Astfel de studii (U&A) facilitează explorarea comportamentelor de consum generale și specifice, dar și a motivațiilor pentru care utilizatorii aleg un anumit serviciu în detrimentul altuia.

Ca o completare a acestor studii, studiile de satisfacție te ajută să vizualizezi poziționarea competiției din perspectiva consumatorilor, atât din punct de vedere al notorietății, cât și în ceea ce privește utilizarea produselor/serviciilor competitorilor.

Contactează-ne și noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorului prin primul studiu de piață live din România – Consumer Trends.Live.  Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!