Cum, când și în ce scop călătoresc românii? Călătoresc de plăcere sau cu obiective de business? Dar care sunt destinațiile preferate?
Acestea sunt câteva dintre întrebările la care au răspuns românii în cadrul studiului “Obiceiuri de Călătorie ale românilor 2023 – AVIS”.
Compania Avis a dorit să evalueze comportamentele și atitudinea românilor în ceea ce privește călătoriile în țară și în străinătate și obiceiurile de închiriere auto atât intern, cât și în străinătate.
În acest context, AVIS a delegat MKOR Consulting în vederea realizării unui studiu de comportamentelor și atitudini, cu scopul de a obține o imagine despre percepția românilor asupra călătoriilor, la nivel național, pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică.
Comportamentele și obiceiurile românilor de călătorit
Cercetarea s-a desfășurat în două etape, respectiv cercetare cantitativă și cercetare calitativă, având o metodologie mixtă. Datele au fost colectate în luna aprilie 2023, prin sondaj administrat online (CAWI), realizat cu ajutorul panelului propriu MKOR și prin focus-grupuri.
Pe baza datelor culese de la respondenți, am aflat că în ultimul an, majoritatea românilor au călătorit mai mult în România decât în străinătate.
Astfel, 91% dintre respondenți au călătorit în interiorul României în ultimele 12 luni. În medie, numărul deplasărilor interne este de 6 călătorii.
Numărul celor care au ales ca destinație o altă țară este mai mic, doar 4 din 10 respondenți deplasându-se în afara țării în ultimul an.
Scopul deplasărilor și percepția asupra călătoriilor
În ceea ce privește scopul deplasărilor, acesta diferă în funcție de destinație. Țările străine sunt preferate în general pentru petrecerea timpului liber.
7 din 10 respondenți au mers în vacanță la cea mai recentă călătorie în străinătate. De cealaltă parte, aproape 4 din 10 respondenți au călătorit în scop de business la cea mai recentă deplasare în țară.
Când vine vorba de planificarea călătoriei, 43% dintre respondenți au o abordare pragmatică. Aceștia își setează scopuri bine definite și călătoresc cu timp și buget limitat.
La polul opus se situează cei care caută o experiență facilă. Astfel, 12% dintre respondenți preferă să caute oferte pentru sejururi complete decât să organizeze personal călătoria, în detaliu.
Pentru 1 din 5 respondenți, experiența și explorarea unor culturi noi este importantă.
Planificarea călătoriei în funcție de impactul asupra mediului sau asupra calității vieții altora este comportamentul cel mai puțin prezent în rândul respondenților (doar 5%).
Obiectivele de cercetare
Pentru a înțelege mai bine obiceiurile de călătorie din perspectiva românilor, cercetarea a avut în vedere următoarele obiective și direcții principale:
- Determinarea obiceiurilor generale de călătorie
- Comportamente generale de închirieri auto
- Percepții privind serviciile de închiriere auto
- Comportamente de planificare a călătoriilor
- Scopuri de călătorit, frecvență și destinații
Preluări în presă ale studiului
Studiul despre piața de închirieri și obiceiuri a fost preluat cu interes de către presa din România. A avut chiar un număr impresionant de preluări în presă. Printre publicațiile care au scris despre acest studiu se numără:
Aceste preluări demonstrează utilitatea și relevanța datelor oferite de studiu pentru înțelegerea comportamentului românilor în ceea ce privește călătoriile și serviciile de închiriere auto. Informațiile oferite de studiu ajută jurnaliștii și publicul larg să afle mai multe despre obiceiurile actuale ale românilor în domeniul turismului.
Despre cercetarea pe piața de închirieri auto
Scopul studiului a fost de a afla obiceiurile românilor atunci când vine vorba despre călătorii și despre închirierea mașinilor în țară sau în străinătate, fie că este în cadrul unor deplasări în scop recreativ sau de business.
- Piața vizată: utilizatori sau potențiali utilizatori de servicii de închiriere mașini
- Instrumentele de cercetare: Sondaj de opinie online (CAWI) și focus grupuri derulate online
- Eșantion: aleatoriu, stratificat, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică
- Metodologie mixtă: cantitativă și calitativă
Despre Avis
Avis este una dintre cele mai mari companii de închirieri auto din lume, cu peste 70 de ani de experiență în domeniu. Compania este prezentă în peste 170 de țări.
În România, Avis România și-a început activitatea în 1994 și este prezentă în 6 orașe din țară, cu birouri de închiriere în centrele și aeroporturile din București, Otopeni, Cluj, Constanța, Craiova și Timișoara.
Cu o experiență de peste 28 de ani pe piața de închirieri auto, compania a investit continuu în oameni, în rețeaua și tehnologia sa. Scopul principal al Avis România este de a oferi servicii de închiriere auto de înaltă calitate și personalizate în funcție de nevoile clienților săi, astfel încât aceștia să beneficieze de o călătorie plăcută și sigură în România și în străinătate.
Recomandare client
Cei de la Avis sunt mulțumiți de cercetarea pe care am dezvoltat-o și de faptul că pot lua decizii strategice în urma acesteia:
Am avut în echipa MKOR cel mai bun partener. Concentrarea pe obiective, disciplina în execuție și asumarea rezultatelor au fost ingredientele succesului în proiectul nostru comun. Recomand MKOR ca un partener serios şi de încredere.
Andreea Bușe, Marketing Manager, Avis Budget Rent a Car România
Contactează-ne pentru proiectul tău
Vrei să afli date importante despre industria în care lucrezi, despre clienții tăi sau despre potențialii clienți vizați? La MKOR știm cât este de important să ai date pe care te poți baza pentru a-ți atinge obiectivele. Studiile de consumator te pot ajuta să afli informații relevante care te vor ajuta să crești sau să dezvolți o afacere, un produs sau un serviciu.
Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că vom alege împreună metodologia potrivită proiectului tău de cercetare și că rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.
Suntem la un video-call distanță. 🙂
Studiile MKOR în contextul unei piețe dinamice
Experiențele recente ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață poate face diferența între un business sau serviciu pregătit pentru piață și consumatori versus cei mai puțin pregătiți.
În acest context, este vital să recunoaștem importanța datelor precise și a studiilor de piață, deoarece ele pot oferi perspectiva necesară pentru a lua decizii informate și pentru a răspunde prompt cerințelor mereu fluctuante ale clienților.
De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorilor din România prin primul studiu de piață în timp real – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.
Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!