Pentru Teatrul Aureliu Manea Turda, MKOR Consulting a efectuat un studiu de piață privind obiceiurile și atitudinile locuitorilor Municipiului Turda cu privire la instituțiile culturale. Acest studiu a constat în două etape de cercetare cantitativă, derulate în paralel, pentru identificarea profilului publicului existent dar și a celui potențial pentru instituția culturală anterior menționată.
Cele două etape de cercetare au fost efectuate similar, prin metoda sondajului de opinie. Fiecare dintre acestea au fost aplicate unui eșantion de 250 de respondenți din Municipiul Turda, în perioade de timp apropiate.
Întrebarea de preselecție de la începutul chestionarului ne-a permis separarea celor două categorii de public: existent respectiv potențial.
Întrebările adresate au fost similare, pentru o analiză comparativă cât mai relevantă. Întrebările specifice fiecărui segment de public au ajutat la conturarea de personas și la identificarea obiceiurilor și atitudinilor acestora.
Cele două studii au urmărit cunoașterea în profunzime a:
- obiceiurilor privind petrecerea timpului liber în general;
- percepției asupra instituției Teatrului, în general;
- motivației pentru alegerea unei activități (culturale) în detrimentul alteia;
- bugetelor lunare alocate pentru activități recreative și în special culturale;
- preferințelor privind tipologia spectacolelor și tendințele de vizitare a teatrului.
Piața vizată
- instituțiile culturale din orașul Turda, jud. Cluj
Metodologie utilizată
- cercetare cantitativă
- chestionare față-în-față (CAPI)
Despre TAMT
Teatrul “Aureliu Manea” Turda este un teatru cu renume în Transilvania, sărbătorind în 2018 70 de ani de activitate. Acesta își conturează o tradiție a Festivalului Internațional de Teatru de la Turda, un festival de 10 zile.
Recomandarea clientului
Recomandările primite din partea MKOR au fost utilizate în definirea strategiei de comunicare a instituției pentru următoarea perioadă, precum și pentru următorii ani. – Narcisa Pintea, Director TAMT
Studiile MKOR în context COVID-19
Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.
De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.