În ultima perioadă nu doar munca s-a mutat în online, ci și învățarea. Timpul pe care oamenii l-au economisit în acești doi ani de pandemie, l-au reinvestit în educația lor. Fie că vorbim despre cursuri de îmbunătățire a competențelor profesionale sau de cursuri pentru dezvoltare personală și hobby-uri, tot mai multe persoane utilizează platformele online pentru a-și îmbogăți cunoștințele.

Pentru a înțelege mai bine comportamentele de învățare și interesele românilor, Upriserz a delegat MKOR pentru a derula un studiu de piață care să aprofundeze subiectul învățării în România: percepția românilor asupra conceptului de învățare continuă, obiceiuri generale de învățare, precum și platformele accesate în scopul învățării.

Obiceiurile și atitudinile românilor privind învățarea continuă

Pentru a stabili felul în care românii înțeleg și se raportează la activitatea de învățare, am ales realizarea unei cercetări primare pe un eșantion reprezentativ național.

Mai precis, i-am întrebat în cadrul unui chestionar online ce înseamnă pentru ei învățarea continuă, dar și care sunt obiceiurile personale privind această activitate. Astfel am obținut informații valoroase legate de frecvența și durata învățării, domeniile de interes și resursele accesate în cadrul acestui proces, în general, dar și raportat la ultimele 12 luni.

În plus, informațiile adiționale colectate privind valorile și hobby-urile ne-au permis conturarea unor personas care surprind diverse tipologii de învățare.

 

Benchmarking platforme online de învățare

Am mapat principalele platforme online de învățare, pe care le-am evaluat în cadrul unei analize de tip benchmarking folosind indicatori precum:

  • Gradul de notorietate spontană (Top of Mind)
  • Gradul de notorietate asistată (Brand Awareness)
  • Gradul de utilizare
  • Scorul NPS

În felul acesta am identificat nu numai principalii diferențiatori ai platformelor de învățare preferate, ci și posibile pain points care pot reprezenta impedimente în accesarea acestor resurse.

studiu-de-obiceiuri-si-atitudini-piata-platformelor-online-de-educatie-upriserz

Obiectivele de cercetare

Pentru a determina cum învață românii și cum se raportează aceștia la platformele educative online, am avut în vedere câteva direcții principale:

  • Identificarea obiceiurilor de petrecere a timpului liber
  • Identificarea obiceiurilor de învățare
  • Evaluarea percepțiilor privind învățarea continuă
  • Benchmarking platforme de învățare
  • Determinarea profilului respondenților

Despre cercetare

În cadrul acestui proiect am derulat un studiu cantitativ, având ca instrument de colectare a datelor sondajul de opinie online, realizat cu ajutorul Panelului propriu MKOR.

  • Piața vizată: platforme online de educație
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: N = 1066, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă (21-65 ani), mediu de rezidență (urban, rural) și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare)

Despre Upriserz

Upriserz este o platformă românească online de educație care cumulează informații din domenii vaste de activitate. Platforma este dedicată antreprenorilor și profesioniștilor din piața muncii și susține atingerea potențialului maxim al fiecărui client.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Pentru noi, studiile de comportamente și atitudini (U&A) sunt acele provocări în care ne punem tot entuziasmul, know-how-ul și responsabilitatea, pentru că înțelegem cât de importantă este pentru un business înțelegerea aprofundată a obiceiurilor de consum.

Astfel de studii (U&A) facilitează explorarea legăturii dintre atitudinile consumatorilor și obiceiurile acestora de consum. Există însă o varietate de moduri în care studiile de comportamente și atitudini pot sprijini deciziile de management ale unui business. De la identificarea unor noi perspective asupra pieței, până la descoperirea unor noi oportunități pentru portofoliul de produse.

Dacă îți dorești să îți bazezi strategia de business pe date valoroase din piața de interes, noi te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

 

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorilor din România prin primul studiu de piață live din țară – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!