În ultimii ani, tendința de digitalizare în mediul de business a crescut, atât din dorința de optimizare a afacerilor, cât și ca o urmare a contextului pandemic.
În acest sens, Beck et. al și-a dorit înțelegerea aprofundată a nevoilor de digitalizare din piața românească și totodată, determinarea nivelului de maturitate al inițiativelor existente.
Parteneriatul cu MKOR pentru studiul acestei piețe s-a concentrat pe stabilirea stadiului actual al inițiativelor de digitalizare în rândul companiilor românești. De asemenea, cercetarea a identificat principalele provocări întâlnite în activitatea desfășurată, precum și soluțiile digitale folosite pentru a răspunde acestor provocări.
Descoperă mai multe detalii despre rezultatele acestui studiu aici.
Stadiul actual al digitalizării în companiile din România
Pentru a înțelege un proces complex precum digitalizarea, am ales derularea unei cercetări primare calitative. Mai precis, am discutat cu experții implicați direct în inițiativele de optimizare digitală, din companii de mărime medie și mare (IT, Manager, CFO, CEO, Responsabil digitalizare).
Datele colectate au ajutat la stabilirea principalelor provocări pe care companiile românești le întâmpină în procesul de digitalizare, a modului în care angajații percep aceste schimbări, a implicațiilor financiare ale acestui proces, dar și a principalelor arii de dezvoltare a business-urilor în care decidenții companiilor doresc implementarea unor structuri digitalizate.
Rezultatele analizei calitative arată că digitalizarea este un proces de lungă durată, care necesită investiții constante. În funcție de profilul și nevoile unei companii, investițiile pot începe de la 2.000 de euro și pot ajunge până la 10 milioane de euro pentru implementarea procesului, dar și pentru asigurarea continuității acestuia.
Obiectivele de cercetare
În vederea înțelegerii status-quo-ului din piață, s-au urmărit obiective ce vizează:
- Percepția companiilor privind digitalizarea
- Nevoile de digitalizare și gradul de acoperire al acestora
- Modul de lucru actual privind inițiativele digitale
- Top of mind furnizori și brand awareness promptat
- Modul de colaborare cu furnizorii actuali de soluții digitale
Despre cercetare
Cercetarea a avut în vedere jucătorii din piața românească din domenii de activitate precum FMCG, retail, farma, producție, transporturi & logistică, automotive, financiar (banking, servicii financiare), servicii profesionale.
- Tipul cercetării: calitativă, realizată prin interviuri structurate derulate online
- Eșantion: persoane de decizie în ceea ce privește inițiativele de optimizare digitală în companii de mărime medie și mari (IT Manager, Responsabil Digitalizare, CFO, CEO)
Despre Beck et al.
Beck et al. este o companie axată pe proiecte ce oferă servicii complete de IT la nivel internațional, cu locații în Germania, Elveția, România, Brazilia şi Singapore. Compania este prezentă la nivel global din 1989, intrând în 2005 și pe piața din România. Din 2021 face parte din noul grup Skaylink.
Beck et al. este un partener de încredere pentru clienții săi, oferind servicii de consultanță, implementare și suport în procesul de accelerare a transformării digitale.
Contactează-ne pentru proiectul tău
La MKOR, orice studiu este o nouă provocare pe care o abordăm cu pasiune și profesionalism. Pentru că știm că datele sunt o resursă pe care te poți baza întotdeauna.
Colectăm informații valoroase direct de la sursă (consumatori, competitori) și le transformăm în recomandări acționabile pentru partenerii noștri.
Spune-ne dacă îți putem fi și ție de ajutor! Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:
- Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale, ținând cont de contextul macroeconomic și social,
- Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
- Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.
Dă-ne un semn! Suntem la numai un video-call distanță. 🙂
Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață
Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.
De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind evoluția pieței de retail din România prin primul studiu de piață live din țară – Consumer Trends.Live. Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.
Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!
Apariții în Presă
Agenda Construcțiilor: MKOR: Solutiile digitale, folosite pentru eliminare blocaje din activitatea curenta
Săptămâna Financiară: 1 din 2 companii derulează în prezent proiecte de digitalizare