Anul acesta am fost prezenți la GPeC Summit, de unde ne-am luat notițe ca niște studenți conștiincioși. Le-am publicat într-un liveblog urmărit de câteva sute de persoane, iar dacă v-ați aflat printre aceștia, vă mulțumim! Dacă nu, vă invităm să aflați ce s-a discutat la conferință în transcriptul de mai jos.

Mai jos, puteți găsi tot liveblog-ul GPeC Summit 15-16 noiembrie 2016:

Ziua 1

MARIUS COSTIN – ALL ABOUT THE MONEY

marius-costin-payu-romania
Motivele au la bază încrederea: unul din cei implicați în tranzacție nu are încredere în celălalt. Dacă gradul de încredere este ridicat, clienții acceptă plata în avans. Cei care nu au încredere, preferă plata la livrare.

În România, plățile online reprezintă 2%, față de unii comercianți din afară, cu 30%.

Sfat pentru retailerii online: Introducere Trusted logos – beneficiu de încredere, metode de plată relevante în piață, este recomandat să aleagă procesator de plată autorizat PSD.

trusted logos
Dialog cu Iulian Stanciu – CEO eMag

iulian-stanciu-emag
Estimări pentru Black Friday 2016: 50 milioane euro

Comerțul devine global: Aliexpress se află pe locul 2 în România, dupa Emag. Creștere după o metodă “mai putin ortodoxă” – nedeclararea valorii reale a coletului, în condițiile în care nu se plătesc taxe vamale și TVA pentru orice produs sub 20 de euro.

China, India sunt la 2 pași: multe oportunități pe partea de construcție de produs: “Am mers la un târg de IT la Hanovra, am vorbit cu fabricile chinezești și am făcut produsele mele.”

Nu este o piață a e-comerțului, ci a comerțului: ce vinzi, la ce preț, serviciile adiționale. Competitori sunt și Kaufland, Altex etc.

Business Intelligence este o componentă esențială pentru asigurarea dezvoltării. Emag are o echipă de 50 de oameni la BI. Investițiile în tehnologie sunt de 25 de milioane de euro pe an. 600.000 de euro sunt în BI.

În marketplace-ul Emag sunt peste 2000 de magazine. În 2016 – 600 milioane lei revenue pentru acestea. Un magazin traditional are nevoie de investiții în locație, amenajare. În marketplace: atașezi magazinul în marketplace, platești comision și începi să faci vânzări.

Sfat pentru magazinele online: să vândă cât mai mult prin toate marketplace-urile din Europa.

Pe măsură ce nivelul de trai crește, crește și valoarea medie a coșului de cumpărături. La fel și valoarea medie a produselor.

25-30% sunt plăți prin card la eMag, în creștere, corelate și cu campaniile de încurajare a metodei de plată. Card on file: facilitate de salvare a cardului in contul clientului (este o chestiune de incredere, securizat, altfel risti sa esuezi). Atunci creste valoarea cumparaturilor acelui client cu peste 20%. Am dat drumul la feature fara sa fie nevoie de o cumparatura.

Dedeman: antreprenorul român pe care îl admir cel mai mult: modest, focusat. A făcut 1 miliard cifra de afaceri și 100 milioane profit net, pentru ca au 60% branduri proprii, construite de ei.

STAGE ON FIRE: THE STORY OF SUCCESSFUL ONLINE SHOPS WITH FACTS AND FIGURES
GPeC Panel
ANDREI CÂNDA – Managing Partner iSense Solutions despre utilizarea smartphone-urilor:

Cercetare stimuli media, cel mai mult pe smartphone, utilizate zilnic pentru informare, pentru produse pe care vor să le cumpere (50% cumpără).

De ce preferă plata cash: nu pentru neîncrederea în tranzacțiile online, ci pentru că nu au încredere în magazine, care nu ar livra la timp, dacă primesc banii în avans.

ELISABETA MORARU – Country Manager la Google Romania:

“Black Friday – În căutările pe Google, România a fost detronată de Brazilia. Românii caută de 5 milioane de ori: televizoare, Emag, Altex. În Polonia și Bulgaria se caută bijuterii. În Ungaria, jocuri pe console. În România televizoare.

Căutarile încep cu mult înainte în domenii precum fashion, home&deco, desfășurându-se pe toată durata lunii.

Căutările continuă și după Black Friday pentru electronice, electrocasnice. Este asigurată prezența și după Black Friday, cel puțin 2 zile (căutari intense).

1 din 4 caută informații despre produse pe YouTube, mesaj care explică produsul / brandul.

ANTONIO ERAM – CEO & Founder NETOPIA mobilPay:

În Romania, în fiecare lună, se fac tranzacții cu bitcoin în valoare de 1 milion de euro.

DORIN BOERESCU – CEO 2Performant:

Vânzările pentru cosmetice, parfumuri au crescut în online.

Home&Deco: comanda medie este de 100 euro, față de 50 euro comanda medie pentru restul produselor.

Recomandare magazine online: faceti teste de trafic 30x pentru Black Friday, să nu vă cada site-urile!

Talia Wolf – Optimizarea conversiilor și marketingul online

talia-wolf
60% dintre vizitatori se așteaptă la o încărcare a site-urilor sun 3 secunde. Fiecare secundă în plus generează: 11% mai puține vizualizări, 16% scăderea satisfacției, 7% mai puține conversii

Dacă focusul mesajului este pe consumator, acesta va înțelege imediat care îi sunt beneficiile (know what’s in it for them) și va cumpăra mai ușor.

Utilizați o strategie bazată pe mesajul transmis de culori, imagini și texte, toate sunt importante.

talia wolf prom night
Întrebați-vă angajații privitor la clienți, vedeți mai multe perspective legate de: ce plângeri există? cum îi convingeți? cum vă cumpără produsele? ce ați putea face mai bine? ce “dureri” ale clienților ați mai putea rezolva?

Cele mai dese greșeli: multă muncă bazată pe păreri, fără metodologie, fără cercetare.

Cercetarea și clientul pe locul 1 sunt cheia succesului.

taliawolf.com

VLAD TĂUȘANCE – CUM SĂ VINZI CULTURĂ ONLINE?

vlad-tausance
Un subiect greu de digerat: cât de greu e să vinzi cultură online?
De ce la un eveniment dă lumea attending, și din 300 ajung 30?
De ce filmele românești nu sar de 15.000 de fani pe Facebook?
De ce teatrele nu trec de 30.000 de fani pe Facebook?

Am lucrat la Baia Mare – capitală culturală europeană. Nu ne-a ieșit, dar aveam o comuncare mai bună decât capitala în funcție.

Internetul e un mediu reactiv, nu e un mediu bun pentru construcție. Dar se întâmplă lucruri bune și în social media.

Cel mai mare engagement online îl au următoarele branduri, în ordine: Voltaj, Sorinel Copilul de Aur, Nicolae Furdui Iancu, Untold.

58% dintre noi nu participă la evenimentele din orașele lor, iar unii nici nu au auzit că există așa ceva.

75% participă doar la zilele orașului, iar 44% spun că nu folosesc internetul (cu toate că ar fi de luat în considerare faptul că FB nu este considerat “Internet” – !!!)

Studiile, analizele, cursurile primesc cea mai mare rată de engagement online.

STAGE ON FIRE: THE CALM BEFORE… BLACK FRIDAY

Speakeri Panel GPEC

Roxana Magopeț, Fan Curier: Firmele de curierat caută soluții să livreze fără curier, prin livrare la puncte de colectare. Vom face un pilot pe București, după Black Friday. Al doilea proiect sunt lockere, există un pilot în Promenada. Lockerele Fan Curier vor fi în locații 24/7.

Lucian Aldescu, DPD: Notificările prin SMS funcționează cu acuratețe de 1 oră în București și 2 ore în țară. Pentru noi, este un KPI pentru anul viitor.

Ionuț Grosu, Service Return: Avem o platformă care gestionează garanțiile și retururile. Integrare cu retaileri, distribuitori și consumatori finali – on și offline.

Andrei Radu, GPeC: Marile magazine – Amazon – internalizează mai degrabă, iar voi oferiți soluții de externalizare. De ce? Se pretează soluțiile voastre pentru anumite volume?

Cătălin Ciurezu, Mediapost Hitmail: Magazinele mari își pot dezvolta infrastructura. Contează rotația stocurilor. Carrefour Franța a externalizat retururile și serviciile after-sales. Amazon și alții și-au dezvoltat serviciile de after-sales pentru că nu existau firme furnizoare pentru așa ceva.

Bogdan Colceriu, Frisbo: Am reușit integrarea cu marketplace-ul eMag, de ieri. Avem clienți care și-au redus costurile operaționale online între 50% și 75%.

Andrei Radu, GPeC: Începem să avem POS-uri mobile (mPOS) la curieri, dar nu este spectaculos.

Lucian Aldescu, DPD: Avem nevoie de acordul clienților (retaileri) pentru utilizarea mPOS-urilor. Sunt prea noi ca metodă de încasare, de aceea există o reticență. Totuși, timpul de virare a banilor și comisioanele sunt aceleași sau mai mici.

Roxana Magopeț, Fan Curier: În curând, disponibile și la Fan Curier. Vor fi introduse după vârful din perioada următoare. Comenzile vor fi livrate în ordinea preluării, 1000 comenzi în 24 de ore, de la 1001-2000 în 48h, etc. Am învățat din lecțiile din anii trecuți.

Andrei Radu, GPeC: Cum vă asigurați că protejați informațiile confidențiale ale clienților?

Cătălin Ciurezu, Mediapost Hitmail: Avem peste 300 de clienți din România care au avut încredere în noi. Aceasta este garanția.

Bogdan Colceriu, Frisbo: Clauze în contract, softurile pe care le folosim.

Ionuț Grosu, Service Return: NDA, încrederea pe care ne-o acordă clienții. Suntem obișnuiți să nu avem încredere în oameni pe care nu îi cunoaștem, piața din afară e mai deschisă.

Lucian Aldescu, DPD: Nicio filială nu are bazele de date din țara sa: de exemplu, noi avem datele din Germania. Recomand acest sistem, asigură o siguranță crescută a datelor. Ne asigurăm că se încearcă livrarea cu ajutorul GPS-ului. Anul trecut am livrat toate comenzile în 48h de Black Friday.

Roxana Magopeț, Fan Curier: Pe lângă GPS și PDA, avem un balanced scorecard cu KPIs: livrări efectuate, livrări neîncasate, pe baza căruia se dă un punctaj.

CRAIG SULLIVAN – GROWTH OPTIMISATION AND A/B TESTING FOR A MOBILE WORLD: GETTING IT RIGHT

conversion-optimization-craig-sullivan
Să fii responsiv pe mobil nu este de ajuns, trebuie să ai usabilitate.

Eat your own dog food: Experimentați experiențele clienților voștri!

65% start on a smartphone, continue on desktop & tablet

25% start on laptop, continue on smartphone

It’s not mobile / desktop conversion, it’s people conversion!

People use more than one device, is a cross-device world.

You need a user tracking plan, now. Cross Device Tracking solutions will show you the user’s journey.

Stop obsessing about conversions! Intent is a more valuable indicator of your visitors. bit.ly/SeeThinkDoCare

The future of mobile is user context.

Diary studies give more context than any other analytics statistics.

Turn off the WiFi and see how slow is your website, on a shitty 3G connection.

Mobile is also a phone, so it can also make phone calls, trackable!

Defects are the most costly mistake. You testing lab for bugs: bit/ly/devicetesting

Stop copying your competitors! They might not know what the f*** they are doing. You might copy the most stupid things.

People don’t understand statistics. It’s not about statistics, but about business decisions.

People focus too much on one device and kill the experience for the others, because of conversion statistics.

70% of the coding effort is wasted, we have to stop wasting time on thing that don’t work or aren’t needed.

You can’t solve a mobile problem you don’t understand.

You don’t need to have a huge budget to win, only the good methods!