Dacă îți dorești ca afacerea ta să aducă o schimbare în societate, dacă îți dorești ca activitatea firmei tale să aducă o plus valoare și astfel să îi crești reputația, implementează un program de CSR (Corporate Social Responsibility).

Ca un program de CSR să aibă succes, este important ca el să fie în acord cu valorile și strategia companiei, dar și conform așteptărilor consumatorilor tăi! Ținând cont de ele, cu ajutorul unui studiu de piață, vei obține rezultate cuantificabile.

Ce este CSR?

Corporate Social Responsibility (CSR) este un angajament asumat de către companii de a se comporta etic și responsabil față de societate, îmbunătățind în diverse moduri viața comunității.

De cele mai multe ori  o companie care alege să fie responsabilă social integrează în acţiunile şi în strategiile ei problemele sociale şi de mediu legate sfera sa de activitate.

CSR presupune crearea de relaţii pe termen lung şi egal profitabile cu piaţa şi cu mediul social, deci mai mult decât simplul act de filantropie sau donaţie. Deşi necesită costuri, CSR este o strategie de management profitabilă, în măsura în care generează, pe termen lung, credibilitatea şi încrederea necesare unei companii în relaţiile cu cei de care depinde, acţionari, parteneri de afaceri, clienţi. (CSR România)

Rolul CSR într-o companie

csr-cerecetare-piata

Într-o lume competitivă, companiile se străduiesc să-și construiască brandul care să aibă un impact pozitiv pentru a atrage clienți, investiții și pentru a crește cifra de afaceri.

CSR-ul este parte integrată a strategiei companiei și refle
ctă filosofia acesteia.

O strategie de CSR este definită, în primul rând, de imaginea și valorile cu care compania se identifică. Astfel, prin promovarea valorilor în care crede, compania câștigă încrederea clienților, a furnizorilor și a partenerilor.

În ultimii ani, marile corporații de la noi, dar și firmele mici au înțeles însemnătatea responsabilității sociale. Au înțeles că pentru a exista, este nevoie să dea înapoi comunității

Cine aduce o schimbare în România

Există din ce în ce mai multe proiecte de responsabilitate socială, din ce în ce mai complexe şi inovatoare. Iată, mai jos, câteva exemple de multinaționale și firme locale care au decis să se implice în comunitate într-o măsură mai mică sau mai mare.

Policolor

De la înfiițare, din 1965, până în prezent Policolor dezvolta CSR, doar că nu îl numeau astfel. De cele mai multe ori, sustineau cauze sociale prin donatii de produse, necesare renovării de spitale și școli. Strategia de CSR au dezvoltat-o în ultimii doi ani prin care și-au asumat o misiune.

studiu-de-piata-responsabilitateING Bank

ING Bank și The Institute au lansat Urbaniada, o competiție care premiază soluții concrete pentru îmbunătățirea vieții în spațiul urban. Prin Urbaniada, ING și-a propus să contribuie viață mai bună în oraș, aceste fiind unul dintre obiectivele băncii, parte din strategia de responsabilitate socială.

Fundația Vodafone

Unele multinaționale aleg să direcționeze resursele de a face bine către o fundație proprie, așa cum este cazul și pentru compania de telefonie mobilă Vodafone. Cea mai recentă și amplă campanie de CSR își propune renovarea Secției de Terapie Intensivă Nou-Născuți a Spitalului Județean Constanța.

MKOR Consulting

Pentru a face bine nu este nevoie de bugete uriașe. Spre exemplu, noi am ales  să redirecționăm 20% din impozitul pe profit către Asociația Inima Copiilor.

Raportarea de sustenabilitate – obligatorie în România din 2017

Raportarea de sustenabilitate a devenit obligatorie în țara noastră conform Ordinului nr. 1938/2016 al Ministerului Finanțelor Publice (MFP) care transpune în legislația românească prevederile Directivei UE 95/2014.

Raportul financiar pentru 2017 ar trebui să includă și o declarație nefinanciară. Declarația va cuprinde aspecte de mediu, sociale și de personal ale companiei, informații despre respectarea drepturilor omului și combaterea corupției și a dării de mită.

plan-CSR

Campaniile de CSR – criteriu important pentru clienți

Conform rezultatelor studiului realizat în cadrul agenției noastre, consumatorii finali ar plăti mai mult pentru produsele care susțin cauze sociale.

Totodată, principalul motiv pentru care persoanele intervievate nu ar fi dispuse să achiziționeze astfel de produse ține de neîncredere. Ele nu sunt convinse că gestul lor susține o cauză socială.

Din acest motiv comunicarea cauzei susținute și transparența sunt aspecte foarte importante care contribuie la decizia de cumpărare.

De unde începi?

Misiunea unei strategii de CSR este de a identifica, dezvolta şi sprijini proiecte şi programe care au un impact pozitiv şi direct asupra vieții comunității.

Prioritățile companiilor care decid să se implice în CSR diferă de la un management la altul, însă sunt câteva direcții pe care orice program le urmează.

Iată câteva idei de care să ții cont atunci când pui la cale un program de responsabilitate socială:

  • Întreaga echipă va înțelege și va susține cauza, from bottom to the top;
  • Reține că CSR este un instrument pro-activ;
  • Dezvoltă un program de CSR care înglobează scopul afacerii tale;
  • Dezvoltă o strategie și selectează partenerii potriviți implementării ei;
  • Evalueză eficacitatea programului.

Atunci când vei lua decizia de a te implica în CSR, cel mai probabil, te vei simți copleșit de multitudinea de cauze, de nevoi a societății sau de multitudinea de posibilități de a interveni în societate. Cum iei cea mai bună decizie, ținând cont de prioritățile consumatorilor tăi?

Rolul unui Studiu de Piață în CSR

Identifică așteptările și nevoile comunității cu ajutorul unui studiu de piață.

studiu-de-piata-csr

Cercercetarea de piață are un rol important în definirea abordării CSR. Un studiu de piață te va ajuta să construiești o strategie de CSR care să fie în acord cu valorile brandului tău, care să motiveze echipa și angajații și care, pe termen lung, să aibă un impact pozitiv asupra comuității, dar și asupra reputației companiei.

Studiul de piață folosește diverse intstrumente pentru a măsura dorințe ale consumatorilor tăi și percepții asupra brandului. Aceste informații dacă sunt puse în armonie cu valorile companiei pot genera o strategie de CSR autentică.

O cercetare de piață îți va oferi informații despre cum percep clienții compania, cât de mult se identifică cu valorile companiei tale. Mai mult, cerecetarea de piață te va ajuta să identifici cauze punctuale, realiste, care vor aduce rezultate concrete.

Cu ajutorul unui studiu de piață, vei obține informații privind competitorii și abordările lor în materie de CSR. Vei putea măsura opinii și percepții despre propria ta afacere, de-a lungul timpului.

Vrei să afli care sunt valorile pe care consumatorii tăi le consideră importante?

Dacă vrei ca afacerea ta să aibă un impact pozitiv în societate și nu știi de unde să pornești, noi te putem ajuta. Răsfoiește portofoliul clienților noștri pentru a te convinge de profesionalismul cu care lucrăm.

Împreună putem identifica mai bine valorile și dorințele consumatorilor pentru a pune la punct o strategie de CSR care să aducă o schimbare.

Contacteză-ne și hai să facem lumea mai bună!