Principalul scop al SEO este să ajute oamenii să găsească ce îi interesează în vastul mediu online. Cu alte cuvinte, SEO aduce oamenii potriviți către informația potrivită.

Ținând cont de faptul că, mai mult ca oricând, Internetul este accesat de pe device-uri mobile, adaptarea SEO la acest mediu este esențială.

Ce înseamnă asta pentru tine și afacerea ta? Cel mai probabil, vei avea nevoie de câteva ajustări ale website-ului astfel încât să fii relevant atât pentru căutările efectuate de pe desktop, cât și de pe mobile.

De ce Mobile First?

Google colectează informații despre fiecare pagină web într-un catalog masiv, cunoscut sub numele de Index, pe care apoi îl folosește pentru a formula și a afișa rezultatele căutării pentru diverse interogări.

Până de curând, Google a indexat în primul rând paginile web prin ochii unui utilizator de desktop, tratând paginile mobile ca fiind importante, dar secundare față de paginile desktop.

Acum, Google tratează versiunile mobile ale fiecărei pagini ca pagină principală de indexare, versiunile desktop fiind secundare.

Migrarea către mobile schimbă comportamentele consumatorilor

3 din 5 căutări se fac de pe mobil, plasând telefonul mobil ca device preferat pentru a efectua căutări cu mult înaintea desktop-ului.

Iar dacă, cu puțin timp în urmă, căutările efectuate de pe device-uri mobile aveau loc în mișcare, în afara casei, acum nu mai este cazul: 77% din căutarile de pe mobile au loc acasă sau la birou.

Google_mobile_Search
Mai mult decât atât, utilizatorii de mobil sunt mult mai hotărâți să cumpere ceva în urma unei căutări pe internet. Cu alte cuvinte, căutările mobile au puterea de a converti.

Potrivit acestei compilații de statistici, 9 din 10 căutări efectuate de pe un dispozitiv mobil se convertesc în cumpărături sau o vizită în magazin.

mobile-first
Din dorința de a fi cât mai relevant pentru utilizatori, Google a decis să indexeze paginile care sunt adaptate platformelor mobile. Algoritmii vor avea în vedere în continuare website-urile și aplicațiile, însă vor avea ca punct de reper conținutul structurat al versiunilor mobile.

Google va avea în vedere, în primul rând, versiunea mobile a website-ului tău atunci când va face clasificarea în căutări.

Prin urmare, dacă website-ul tău este optimizat pentru mobile, atunci va ocupa un loc bun atât în căutările mobile, cât și desktop.

Iar pentru a avea un website care este relevant în căutările pe Google, ai nevoie doar de un lucru important: un site receptiv și optimizat mobile (responsive mobile-optimized site).

Ce înseamnă să fii relevant în Indexul Mobile First?

Google consideră că a fi mobile friendly înseamnă că utilizatorii pot citi textul fără să fie nevoiți să dea zoom, scroll sau să folosească butoane în plus.

Mobile Friendly are următoarele caracteristici:

  • un design receptiv (un site care schimbă mărimea conținutului său în funcție de mărimea ecranului dispozitivului de pe care este accesat);
  • ușurința a de a naviga de pe un device mobile;
  • viteza site-ului;
  • interstiţiale neinvazive.

Un website ar trebui să arate bine, să fie ușor de navigat și să fie afișate corespunzător pe mobile. Ca un website să fie responsive, conținutul său ar trebui să se comporte precum apa care umple un vas.

responsive-website
Toate site-urile responsive sunt mobile-friendly, însă nu toate site-urile mobile-friendly sunt responsive.

Responsive presupune redimensionarea conținutului în acord cu dispozitivul de pe care a fost accesat.

Mobile-friendly înseamnă că website-ul este afișat la fel pe toate device-urile.

Website-urile mobile-friendly sunt construite în primul rând pentru mobile, ceea ce înseamnă că pe desktop nu își vor atinge potențialul maxim.

Website-urile responsive, pe de altă parte, oferă oamenilor acces către ambele dimensiuni, iar acesta este motivul pentru care Google recomandă implementarea unui design responsive.

Cum poți fi mobile first?

Specialiștii în development și-au însușit repede acest termen, cât și practica aferentă lui, astfel încât mobile-first este standardul astăzi. De multe ori, atunci când se referă la versiunea desktop, comunitatea dezvoltatorilor web o numesc versiunea non-mobile.

Un prim pas pentru a înțelege și pentru a dezvolta cu succes un website responsive este cursul oferit gratuit chiar de Google.

Pe lângă fundamentele pe care le poți deprinde din cursul oferit de Google, iată alte câteva detalii de care poți ține cont:

  • Ușurința cu care utilizatorii folosesc website-ul. Designul ar trebui să se adreseze „degetelor groase”, adică butoanele și linkurile pot fi accesate fără dificultăți;
  • Viteza de încărcare a site-ului este vitală în mobile;
  • Fără popup-uri interstațiale, pe care Google le evită.

mobile-desktop

Optimizează conținutul pentru mobile

Există o primă regulă în acest sens, și anume că utilizatorii de pe mobile trebuie să aibă parte de aceeași experiență ca și utilizatorii desktop atunci când îți vizitează site-ul.

Există șanse foarte mari ca website-ul tău să fi înregistrat până acum mult mai multe accesări de pe mobile, decât de pe orice alt device.

Utilizatorii caută, interacționează și consumă informații într-un context mobile. În această logică, este evident de ce conținutul site-ului tău ar trebui conceput în acord cu utilizatorii mobile.

Structurează articolele

Spre exemplu, un articol de 3000 de cuvinte poate fi citit fără probleme de pe un dispozitiv desktop, însă de pe unul mobile, articolul deja devine intimidant.

Dacă totuși articolul este vast, încearcă să folosești paragrafe scurte, intercalate cu imagini sau video (infografice sau screen-shoturi), după cum articolul de față ilustrează cu succes.

Folosește o diversitate cât mai mare în materie de conținut. Audiovizualurile prind foarte bine în mediul mobile și oferă o experiență plăcută utilizatorilor.

Dezvoltă o strategie de Mobile First

O mulțime din cei care își construiesc un website, îl dezvoltă pentru desktop întâi și îl convertesc apoi pentru mobile 51% din traficul de pe Internet. Acest lucru nu mai este valabil, ținând cont că este generat folosind dispozitive mobile.

Ține cont, în primul rând, de mediul mobile pentru că ce arată bine aici, va arăta bine și pe desktop.

Ai nevoie de ajutor în implementarea Mobile-First pentru site-ul afacerii tale?

Optimizarea pentru mobil nu mai poate fi ignorată, ținând cont de migrarea masivă a utilizatorilor către mobile. Google deja prioritizează rezultatele căutărilor în funcție de cât de responsive este website-ul.

În lipsa optimizării, riști ca site-ul companiei tale să nu fie socotit atât de relevant pe cât ar merita. Dacă ai nevoie de ajutor în acest sens, contactează-ne și echipa noastră îți va răspunde în cel mai scurt timp!