Trăim vremuri tulburi, în care nu știm cum să ne poziționăm față de incertitudine, pentru a-i face față. Noi credem că, dacă ești atent la semnale, poți să folosești această perioadă în avantajul afacerii tale.

Astăzi, afacerile cunosc o transformare aproape de metamorfoză. În timp ce acționarii (poate chiar tu însuți!) așteaptă dividende, niciodată nu a fost un moment mai potrivit să-ți răspunzi la întrebarea: cum ajută compania mea comunitatea, cu adevărat?

Săptămâna trecută am fost invitată în cadrul a două evenimente online: Podcast #8 cu Florin Șomodi și WebTalks #3 by JCI București. Am povestit ca între prieteni, dar serios, despre modul în care epidemia de COVID-19 ne impactează viețile de zi cu zi ca oameni, dar și ca proprietari de afaceri. În cele două webinarii, am detaliat cum putem transforma criza în avantaj, astfel încât să ne păstrăm productivitatea și pozitivismul.

Mi-a făcut mare plăcere să povestesc despre cel mai recent studiu propriu derulat de echipa MKOR, dar și despre cum ne reinventăm și creștem pe timp de criză, utilizând din plin resursele și know-how-ul diversificat al echipei. Mai jos, te invit să afli ce am povestit despre Impactul Epidemiei de Coronavirus asupra Românilor, dar și despre cel mai nou instrument pentru marketing personalizat oferit de MKOR: Microsurveys.

 

În discuție cu Florin Șomodi: afacerile românești în vreme de pandemie, pivotarea businessului pe timp de criză și rolul Microsurveys

Florin Șomodi este Business Coach & Trainer și CEO al Vision 12, partener expert MKOR și – cel mai important – un vechi și bun prieten. În cadrul podcastului său, am discutat cu Florin despre situația actuală a afacerilor din România și am anunțat lansarea în viitorul apropiat al noului studiu MKOR, despre Impactul Epidemiei de Coronavirus în Mediul de Afaceri din România (dacă vrei să îl accesezi, te poți încrie gratuit aici – fără spam!).

În fața schimbărilor fără precedent provocate de noul Coronavirus, pivotarea este ceea ce poate salva un business, în vreme de criză. Este nerealist să ne imaginăm că ne vom întoarce la ceea ce a fost, totuși fără să știm cum va arăta viitorul – noul normal. Încercăm să ni-l imaginăm, din izolare, și să ne adaptăm la faptul că totul s-a mutat în online, iar viața noastră nu mai este la fel.

Conform studiului nostru despre impactul epidemiei de coronavirus în viața de zi cu zi, 30% dintre români au început să comande online mai des sau chiar pentru prima oară, odată cu începerea epidemiei. Odată cu lansarea celui de-al doilea val al studiului, vom vedea care este evoluția acestui indicator (dacă vrei să îl accesezi, te poți încrie gratuit aici – fără spam).

Înainte să știm ce va urma, am avut în vedere ca anul acesta să punem accentul pe date în timp real. Ni se pare relevant, important, vital chiar, ca datele de piață să poată fi accesate în timp real. Acum, când ai nevoie să iei decizia, nu peste 1-2-3 luni, după ce contractezi serviciile de research și aștepți colectarea și analiza datelor*.
*Așa lucrăm toți din industrie acum, acesta este adevărul.

Înainte să primesc roșii și ouă în geam din partea comunității de cercetare, ar trebui să lămuresc faptul că ideea de “date în timp real” nu se potrivește decât pentru anumite tipuri de cercetare – în speță, e aplicabilă pentru studii cantitative de consumator sau proiecte de mystery shopping. Dar tocmai acestea sunt cele mai frecvente tipuri de cercetare.

Pentru MKOR Microsurveys, am făcut primul pas în luna februarie, când am început proiectul-pilot. Acesta pentru că pregătim lansarea celui mai nou serviciu oferit de MKOR, pornind de la cifre și un studiu de caz cu rezultate: Microsurveys.

Ce este deosebit la acest serviciu este că pornește de capabilitățile de research pe care le avem, dar relevă cu adevărat un talent pe care până acum l-am folosit numai intern: performance marketing.

Clienții de Microsurveys vor avea acces la date în timp real despre clienții și potențialii lor clienți. Din proiectul pilot, știm că aproximativ 8% dintre vizitatorii unui site devin lead-uri – iar aceasta doar din invitația afișată! Potențialul este semnificativ mai crescut, atunci când folosești datele pentru marketing personalizat.

Te invit să urmărești podcastul lui Florin, pentru a afla mai multe informații despre importanța de a pivota în business în această perioadă, dar și despre cum te poate ajuta Microsurveys în strategia de marketing.

 

MKOR la WebTalks #3 by JCI București: Impactul COVID-19 asupra românilor și importanța cercetării de piață în vreme de criză

JCI București este o organizație de tineri cetățeni activi care e foarte aproape de sufletul meu. Chiar dacă nu prea mai reușesc să fiu alături de organizație ca voluntar, îmi face mare plăcere să stau de vorbă cu acești oameni efervescenți, puși pe fapte mari.

Ei și-au propus să mute în online ceea ce făceau deja pentru comunitatea de business din jurul organizației: să ofere sfaturi și ghidare pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar nu numai.

Astfel a apărut conceptul WebTalks, o serie de webinarii instructive și aplicate (le puteți găsi pe următoarele dacă dați follow paginii JCI București).

La WebTalks #3, am discutat despre cel mai recent studiu MKOR și am dat date în premieră despre cum se vede această criză în mediul de afaceri (informații în video).

Studiul de consumator a fost derulat la finalul lunii martie, și ilustrează efectele epidemiei de Coronavirus asupra vieții noastre, la nivel comportamental și perceptual. Al doilea val al cercetării, ce urmează a fi lansat, va prezenta o evoluție a acestor indicatori (înscrie-te la newsletter, pentru a primi gratuit toate studiile noastre, imediat ce le publicăm).

 

Tu cum îți conduci afacerea, în aceste vremuri?

Momentele pe care le parcurgem sunt prilej de schimbare. Dacă ai activat în offline și te vezi nevoit să faci tranziția către online, echipa de consultanți și specialiști MKOR îți poate fi alături în această perioadă de schimbare.

Fie că vrei să înțelegi piața pe care vrei să intri, fie că ai nevoie de consultanță pentru a face transferul către online sau pur și simplu să-ți îmbunătățești performanțele digitale, dă-ne un semn! Echipa multidisciplinară de experți și consultanți MKOR te poate ajuta să îți atingi obiectivele de transformare.

Hai să bem o cafea virtuală și să povestim despre cum te putem ajuta să crești!