Cu ocazia începutului de an școlar, noi, la MKOR, ne-am pregătit așa cum știm noi mai bine: cu un studiu proaspăt pe această temă. Astfel, am întrebat românii cum se pregătesc pentru începerea școlii, ce cumpărături fac pentru copiii lor care sunt elevi sau preșcolari, de unde și ce sume cheltuiesc.
Studiul abia a fost finalizat, așa că încă analizăm cele mai relevante date. Totuși, pentru că azi este prima zi de școală, am scos din analiză câteva date care credem că te vor interesa.
În următoarele zile, vom reveni cu completări despre probleme și perspective din învățământul de stat și cel privat, respectiv ce bugete alocă românii pentru meditații și la ce materii.
Înscrie-te aici dacă vrei să îți trimitem email după ce terminăm de analizat datele.
Acces integral: Descarcă Raportul "Back to School 2019" – primești acces la rezultatele studiului
Rezultatele Studiului Back to School 2019
Conform studiului nostru, românii se străduiesc să le asigure copiilor lor toate cele necesare, în noul an școlar. Astfel, cheltuielile pentru noul an școlar cresc odată cu trecerea copiilor dintr-un ciclu școlar în altul.
Dacă pentru un preșcolar bugetul mediu total se ridică la peste 1740 de lei, pentru un elev de liceu părinții cheltuiesc chiar și peste 2650 de lei. Aceasta în condițiile în care câștigul salarial mediu net este de 3119 lei lunar, conform datelor INS publicate în luna iunie 2019.
Cu ocazia începerii noului an școlar, 9 din 10 copii vor veni la școală cu haine și rechizite noi, obiecte pentru care sunt cheltuiți mai mult de un sfert din totalul banilor alocați pentru începutul școlii. Aproape 3 din 10 părinți investesc și în pregătirea spațiului de lucru pentru acasă, achiziționând diferite obiecte de mobilier, pentru care alocă cel puțin 60 de lei.
Manualele școlare se află pe lista de cumpărături pentru doar 1 din 10 părinți, iar bugetul alocat pentru acestea crește odată cu ciclul de învățământ în care se află elevii. Astfel, dacă în ciclul primar manualele costă în medie 570 de lei, părinții unui elev de liceu ajung să scoată din buzunar aproape 980 de lei pentru acestea. La gimnaziu, pe elevi manualele îi costă 680 de lei, în medie.
Pentru a face toate cumpărăturile necesare cu ocazia începutului de an școlar, părinții se îndreaptă în special către magazinele fizice (53%), în timp ce 46% fac aceste cumpărături atât online, cât și offline. Aproape jumătate dintre ei preferă hypermarketurile și supermarketurile, de unde pot completa aproape în întregime lista de cumpărături pentru noul an școlar. Dintre acestea, preferate sunt Carrefour, Auchan, Lidl și Kaufland.
În fața ofertei foarte bogate de produse, părinții pun cel mai mare preț pe recomandările cadrelor didactice atunci când aleg ce manuale și rechizite să achiziționeze.
În general, calitatea produselor achiziționate este foarte importantă, părinții alegând pentru copiii lor produse care asigură durabilitate, dar și confort. Copiii au și ei un important cuvânt de spus în selecția produselor de pe raft, acesta fiind chiar mai presus de criteriile legate de costuri.
Acces integral: Descarcă Raportul "Back to School 2019" – primești acces la rezultatele studiului
Studiul s-a desfășurat prin metoda sondajului de opinie online (CAWI). Volumul eșantionului este de 850 de copii între 3 și 17 ani, înscriși într-o instituție de învățământ (intervievați prin proxy, părinții fiind cei chestionați). Eșantionul este reprezentativ la nivel național pentru populația cu acces la internet, cu o marjă de eroare de 3,4%, la un interval de încredere de 95%.
Rămâi în trend cu MKOR
Noi, MKOR Consulting, ne punem propriile sfaturi în aplicare și încercăm să fim mereu la curent cu cele mai recente inovații din marketing, tehnologie și business.
De aceea, pe lângă proiectele realizate pentru nevoile specifice ale clienților noștri, realizăm studii proprii și rapoarte de piață. Ne face plăcere să oferim datele obținute prin cercetare oricui dorește să le acceseze.
Ai curiozitatea să afli mai multe? Poți explora portofoliul nostru sau, dacă îți dorești să colaborăm, scrie-ne despre ideile tale.
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Cum arată magazinul viitorului – Studiul Digital Fashion Consumer Trends
martie 13, 2018
0 Comentarii8 Minute