Am prezentat în premieră rezultatele studiului „Preferința pentru Produsele Românești” în cadrul evenimentului Retail Arena 2018.
În deschiderea panelului Made in RO Retail a luat cuvântul domnul Ministru al Agriculturii, Petre Daea, fiind urmat de prezentarea Corinei Cimpoca, fondator MKOR Consulting.
Prezentarea despre produsele românești a dat startul discuțiilor alături de ceilalți paneliști: Liviu Ungureanu (Dacia Plant), Alexandru Rusu (Doraly), Valer Hancas (Kaufland), Adina Craciunescu (Diana Supermarket), Catalin Samara (Carrefour), Cornel Caramizaru (Friesland Campina) și Mihai Bonca (Brand Architects).
De ce un studiu despre produse românești?
Studiul Preferința pentru Produsele Românești vine în contextul anului Centenar, un prilej pentru antreprenorii din România să reflecteze asupra schimbărilor din ultimii 100 de ani.
MKOR Consulting și-a propus să aniverseze cei 100 de ani ai României așa cum știe mai bine: printr-un studiu care să pună în lumina reflectoarelor produsele românești.
Rezultatele studiului „Preferința pentru Produse Românești”
Conform prezentării Corinei, 82% dintre români cumpără produse de larg consum cel puțin o dată pe săptămână, cheltuind în medie 1010 lei lunar pentru produsele alimentare, cele de îngrijire personală și curățenie.
Cifra este de altfel confirmată și de datele Institutului Național de Statistică. Conform statisticii oficiale, în trimestrul II al anului 2018, totalul cheltuielilor de consum ale unei gospodării s-a ridicat la 2187 lei, din care aproximativ 46% reprezintă cheltuieli cu produsele de larg consum.
Ce tipuri de produse românești preferă consumatorii?
96% dintre consumatori includ în coșul lor produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești. Astfel, la finalul unei luni obișnuite, aproximativ 81% dintre toate produsele alimentare și peste 40% dintre articolele de îngrijire personală și de curățenie pe care le cumpără românii sunt produse în România.
Mai mult, când se află în fața raftului, 51% dintre români aleg frecvent produsele românești, în locul celor din import, iar 29% caută în mod special magazinele care includ în oferta lor produse „Made in Romania”.
Produsele românești proaspete, perisabile, cum sunt lactatele, carnea, mezelurile, fructele și legumele sunt alese de peste 9 din 10 consumatori. Napolact, Covalact și Cris-Tim sunt brandurile care se bucură de cea mai mare apreciere din rândul românilor.
Jumătate dintre consumatorii de produse românești adaugă în coșul lor de cumpărături articole de îngrijire și înfrumusețare fabricate în România. Farmec și Gerovital conduc detașat topul celor mai cunoscute și utilizate mărci din această categorie.
Produsele alimentare ambalate, cu termen de valabilitate mare, fabricate în România urmează în topul preferințelor, fiind alese de 49% dintre consumatori. Boromir, Băneasa și Scandia sunt cele mai iubite mărci ale românilor din această categorie.
Produsele locale versus cele de import
Aproape 5 din 10 persoane care preferă produsele românești le aleg pe acestea în primul rând pentru a susține companiile românești. Pe lângă sentimentul de patriotism, 43% le apreciază pentru calitatea lor, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import.
În oglindă, cei mai mulți dintre cei care preferă produsele din import le aleg în primul rând pentru că au prețuri mai bune (49% dintre cei care aleg produsele din import) și sunt de calitate superioară (33%) comparativ cu cele made in Romania.
În ciuda faptului că se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, marca „Made in Ro nu se bucură de o promovare suficient de puternică”, a mai observat Corina Cimpoca.
47% dintre consumatorii de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca „Fabricat în Romania”. Cu toate acestea, mai mult de 3 din 4 persoane care aleg frecvent produsele românești sunt dispuse să plătească, în medie, cu aproape 30% în plus, pentru ele.
Ai acces gratuit la prezentare
Dacă nu ai fost în sală sau nu ai putut urmări livestreamul în timp real, poți urmări înregistrarea integrală aici:
Iar prezentarea Corinei te invităm să o parcurgi mai jos:
Despre studiul „Preferința pentru Produsele Românești”
Studiul „Preferința pentru Produse Românești” oferă insighturi pentru retaileri, producători și echipe de comunicare care au în portofoliu sau și-au propus să introducă produse românești.
Acesta fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.
Descarcă gratuit raportul cercetării
Raportul complet oferă informații pe larg despre obiceiurile de cumpărare a produselor de larg consum, preferința pentru produse românești, mărcile preferate ale românilor și nivelul de promovare a produselor românești.
Informațiile sunt susținute de cercetarea în profunzime realizată de specialiștii MKOR prin deskresearch și prin analiza datelor colectate de la respondenții studiului.
👉 Datele complete sunt disponibile în mod gratuit tuturor celor interesați pe pagina dedicată studiului.
Despre Retail Arena
Retail Arena este un eveniment organizat la inițiativa Wall-Street.ro și se adresează atât marilor lanțuri de retail, magazinelor online cât și furnizorilor de servicii, specialiștilor în logistică și marketing, proprietarilor de spații comerciale și producătorilor din FMCG.
Evenimentul acoperă atât piața locală, printr-un panel dedicat retail-ului “made în România”, a extinderii internaționale a acestora, dar și o viziune globală, evocată de playeri care activează pe plan mondial.
Ținuta Corinei în cadrul evenimentului a fost asigurată de brandul NISSA, căruia îi mulțumim pe această cale.
Ai citit tot? Comentează / abonează-te la newsletter / citește și alte postări!
Studiul Preferința pentru Produsele Românești, în premieră la Retail Arena
noiembrie 16, 2018
0 Comentarii4 Minute