• Peste jumătate dintre români își doresc o experiență digitală la cumpărături, în viitor (54%)
  • 37% dintre consumatori așteaptă o experiență Premium, la prețuri accesibile
  • Doar 16% dintre consumatori sunt interesați de o experiență Omnichannel
  • Siguranța și distanțarea socială rămân o prioritate pentru experiența de cumpărare în magazinele fizice

Așa cum reiese din datele lunare oferite de platforma Consumer Trends.Live, cei mai mulți români își doresc o experiență High-Tech (54%), Omnichannel (16%) și Premium, la prețuri accesibile (37%) în Magazinul Viitorului.

magazinul-viitorului-din-perspectiva-consumatorilor-2021

Peste jumătate dintre români își doresc o experiență digitală la cumpărături, în viitor (54%)

Contextul pandemiei de coronavirus a limitat, uneori chiar eliminând complet posibilitatea de a face cumpărăturile în magazinele fizice. Astfel, cumpărăturile online au fost singura modalitate prin care consumatorii au avut acces la brandurile și produsele dorite.

Conform studiului Consumer Trends.Live, cei mai mulți consumatori români își doresc o experiență High-Tech, care va defini în principal Magazinul Viitorului.

Această experiență a fost definită de către respondenții la studiu prin următoarele aspecte:

  • Aplicații mobile care să ofere o interfață prietenoasă și intuitivă, creată pentru a facilita procesul de cumpărare (28%)
  • Gadget-uri și tehnologii care să optimizeze procesul de cumpărare în magazinele fizice (tablete, coduri QR, coșuri cu scanner de cod de bare, panouri digitale, cărucioare electrice, stații pentru încărcarea telefonului) (11%)
  • Cabine de probă și oglinzi virtuale în magazinele fizice
  • Vizualizarea 3D a produselor din magazinele fizice sau din cele online
  • Posibilitatea de a testa produsele prin tehnologia VR
  • Crearea unui manechin virtual personalizat
  • Modalități de plată fără numerar (introducerea caselor de tip self checkout) (15%)

Trendsetterii din acest segment

Aplicații mobile, care facilitează procesul de cumpărare prin funcționalități precum scanarea produselor direct cu telefonul, plata din aplicație, liste de cumpărături sau verificarea disponibilității produselor:

  • Mobile Self-Scanning (Kaufland România)
  • Carrefour App (Carrefour România)
  • Aplicația Metro (Metro România)

Tehnologii care permit scanarea produselor în magazin, înainte de a ajunge la casa de marcat, pentru eficientizarea timpului:

  • K-Scan (Kaufland România)

Tururi virtuale ale magazinelor și tehnologii care permit identificarea produselor pentru a afla mai multe detalii despre acestea:

  • Tur virtual (Rehau România)
  • Raft interactiv (Syscom Digital)

Case de marcat self checkout:

  • Carrefour România
  • Cora
  • Auchan România
  • Mega Image
  • Kaufland România
  • Lidl România

1 din 3 români sunt interesați de o experiență Premium, la prețuri accesibile

Respondenții din cadrul studiului Consumer Trends.Live își doresc de la Magazinul Viitorului o experiență Premium, la prețuri accesibile.

În viziunea consumatorilor, această experiență este definită în principal prin:

  • Diversitate de produse și servicii (9%) – One-stop-shop, care să fie însă și un loc pentru relaxare și socializare
  • Magazine fizice organizate, aerisite și minimaliste (12%)
  • Consiliere profesionistă și produse de calitate (7%)
  • Prețuri accesibile, oferte, promoții (7%)
  • Beneficii pentru membri (carduri cadou, vouchere, concursuri, transport gratuit și retur simplificat) (1,3%)
  • Bonificații pentru returnarea ambalajelor

Trendsetterii din acest segment

One-stop-shop-uri care oferă consumatorilor atât magazine fizice unde se pot relaxa și socializa, dar și magazine online pentru cumpărături:

  • eMag este retailerul care acoperă toate nișele, oferind de la produse electronice, sportive și îmbrăcăminte, până la produse alimentare și articole esențiale

Tehnologii digitale care eficientizează actualizarea specificațiilor produselor și prețurilor din magazinele fizice:

  • Etichete electronice (Altex)

Beneficii pentru membri (carduri cadou, vouchere, concursuri, transport gratuit și retur simplificat):

  • Kaufland Card (Kaufland România)
  • MyCLUB Auchan (Auchan România)

Bonificații pentru returnarea ambalajelor care încurajează comportamentul sustenabil:

  • Automate pentru reciclat (Kaufland România)
  • Reciclarea uleiului folosit (Carrefour România)
  • Campanii pentru reciclarea plasticului (Carrefour România)
  • Campanii care încurajează comportamentul sustenabil în ceea ce privește alegerea articolelor vestimentare și reducerea consumului de apă (H&M)
  • Serviciu gratuit de ridicare a electrocasnicelor vechi (eMag)

magazinul viitorului din perspectiva consumatorilor romani

16% dintre consumatori așteaptă o experiență Omnichannel în Magazinul Viitorului

Românii își doresc o experiență Omnichannel în Magazinul Viitorului. În contextul în care interacțiunea cu consilierii de vânzări rămâne importantă, 16% dintre consumatori vor să poată accesa atât magazinele fizice, cât și pe cele virtuale.

Doar 9% dintre români preferă experiențele digitale, imaginându-și Magazinul Viitorului exclusiv online sau digitalizat (fizic, dar lipsit de interacțiuni umane).

Trendsetterii din acest segment

eMag este astăzi este cel mai divers și complex magazin online din România, care are în același timp și 20 de showroom-uri în orașele mari ale țării.

Carrefour România a deschis primul magazin complet digital cu case self-checkout, fără casieri.

Siguranța la cumpărături în Magazinul Viitorului

Siguranța la cumpărături rămâne o prioritate pentru consumatorii români și în Magazinul Viitorului. Aceștia își doresc ca retailerii să mențină regulile de distanțare socială prin care își protejează clienții.

Dincolo de aspectul practic, este apreciată abordarea creativă a măsurilor de siguranță, cum ar fi:

  • Mesaje de prevenție bazate pe tehnici de știință comportamentală
  • Gestionarea numărului de clienți maxim din magazinul fizic
  • Posibilitatea de a-și programa sesiunea de cumpărături

Trendsetterii din acest segment

Un exemplu local de retailer care a implementat măsuri creative pentru a menține distanțarea socială este Starbucks România. Acesta a amplasat în cafenelele sale trasee cu ajutorul cărora clienții au putut juca șotronul, admira artă urbană sau exersa pași de dans în timp ce-și așteptau comenzile.

La nivel global, retailerii au adoptat mesaje amuzante prin care și-au îndemnat clienții să respecte măsurile sanitare împotriva COVID-19, precum și măsuri de protecție inedite precum livrarea la masă a comenzilor cu ajutorul trenurilor de jucărie.

Metodologia Consumer Trends.Live

Studiul Consumer Trends.Live oferă acces în timp real la date din piață, direct de la consumator.

  • Eșantion: N minim lunar=400 respondenți
  • Caracteristici eșantion: reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, eroare max. +/-5%
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie
  • Instrument: chestionar
  • Vizualizare date: Dashboard interactiv, online
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR

Descoperă Consumer Trends.Live

Magazinul Viitorului din Perspectiva Consumatorilor este un studiu calitativ recurent, în care aspectele de interes pentru dezvoltarea retailului vor fi puse la dispoziția publicului și a jucătorilor din acest segment gratuit și în viitor.

Magazinul Viitorului din Perspectiva Consumatorilor este bazat pe date direct de la consumatori din platforma Consumer Trends.Live.

Platforma Consumer Trends.Live poate fi explorată în cadrul unei sesiuni demo, alături de un consultant MKOR. În cadrul acestei sesiuni, sunt disponibile următoarele:

  • Dashboardul Consumer Trends.Live
  • Beneficiile platformei
  • Recomandări pentru extragerea datelor necesare strategiei de business

Cere demo-ul gratuit aici ->