Noi, la MKOR, iubim. Iubim oamenii, dar și cifrele. Dacă anul trecut, în luna iubirii, am coroborat date despre consumatorii de inimioare și insight-uri de marketing privind Ziua Îndrăgostiților, anul acesta am dezvoltat propriul nostru studiu. Din dragoste pentru studii de piață.

studiu-piata-valentine

Curioși din fire, am lansat un scurt chestionar pentru a afla cum iubesc românii sau cum aleg să își manifeste dragostea. Astfel, am lansat un studiu (specialitatea noastră ❤) pentru a afla preferințele respondenților din panelul propriu MKOR în ceea ce privește modul în care aleg să sărbătorească Ziua Îndrăgostiților.

În cele ce urmează, îți prezentăm rezultatele studiului nostru blitz, rapid ca săgeata lui Cupidon, pe care ți le oferim cu mult drag. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 250 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

valentines-vs-dragobete

Valentine’s Day sau Dragobetele?

Cea mai mare parte a respondenților studiului nostru (76%) sărbătoresc iubirea. Cea mai mare parte (28%) preferă sărbătoarea românească, Dragobetele. Sfântul Valentin este o zi de care țin cont 14% dintre respondenți. Lor li se alătură alți 34% care serbează ambele zile, având multă iubire de oferit.

cum-petrec-indragostitii-mkor

Cum sărbătoresc românii Ziua Îndrăgostiților?

Conform studiului nostru, românii aleg să își manifeste dragostea față de partener sau parteneră oferind cadouri. În topul preferințelor lor (61%) se află cadourile de tip experiență. Dintre aceștia, 25% preferă o ieșire în oraș (teatru/concert/stand-up, etc.), 22% aleg o cină la restaurant, iar 14% merg într-o excursie sau city-break.

Florile, parfumurile, cosmeticele și dulciurile sunt oferite persoanei dragi de 52% dintre respondenți.

O mare parte a acestora (22%) sunt îndrăgostiți care încă nu au găsit cadoul perfect. Ei sunt acea categorie de potențiali clienți care au nevoie de un trigger sau de un micro-moment pentru a-i determina să plaseze o comandă.

Citește în articolul nostru mai multe despre micro-moments și despre cum îi poți transforma în clienții tăi.

cine-alege-cadoul

Îndrăgostiților le plac surprizele

Întrebați despre modalitatea în care au ales cadoul, 75% dintre respondenți au menționat că l-au ales singuri, preferând să facă o surpriză partenerei sau partenerului.

Alți 11% au declarat că au hotărât împreună asupra modului în care vor petrece Ziua Îndrăgostiților.

cat-cheltuie-indragostitii

Ce buget au alocat românii pentru Ziua Îndrăgostiților anul acesta?

Cea mai mare parte a respondenților (35%) au alocat pentru serbarea Zilei Îndrăgostiților un buget între 101-200 lei. Alți 26% au alocat un buget pentru un cadou simbolic, respectiv sub 100 lei. Există un procent de 9% dispuși să plătească mai mult de 500 lei pentru cadoul oferit persoanei dragi.

Prea siropos?

Dacă studiul nostru, din dragoste, e prea mult pentru tine, atunci te invităm să vizitezi portofoliul MKOR pentru a vedea și alte tipuri de studii de piață sau proiecte pe care le dezvoltăm pentru clienți sau pe cont propriu. Cu alte cuvinte, ne pricepem și la business.

studiu-dragoste
Dacă informațiile oferite de noi ți se par utile sau dacă dorești să afli mai multe despre consumatorii îndrăgosțiti, dar nu numai, scrie-ne o scrisoare – nu de dragoste, dar cu dragoste 🙂

Studiu din Dragoste – Infografic

Studiu-din-Dragoste-MKOR

Dorești acest infografic la tine pe site?

Este foarte simplu, copiază codul următor pentru a-l afișa direct.