Build21 este un proiect ambițios în domeniul imobiliar din România. Acesta implică dezvoltarea a 21 de proiecte imobiliare diverse, ce respectă principii de durabilitate, eficiență, estetică și grijă pentru calitatea vieții.

Obiectivul Build 21 este să aibă impact în piața imobiliară din România, oferind locuințe și clădiri de calitate, moderne și sustenabile, clădiri care nu sunt dezvoltate exclusiv pentru profit, ci și în interesul comunităților care le folosesc.

Pentru a înțelege mai bine contextul pieței de real estate din perspectiva investitorilor, Build21 a delegat MKOR pentru a derula un studiu care să aprofundeze acest subiect.

romani-investesc-studiu-imobiliare

Cine sunt investitorii români de pe piața imobiliară și cât preferă să investească

Studiul realizat de MKOR pentru Build21, un startup imobiliar din România, arată că românii sunt interesați să investească în piața imobiliară, indiferent de puterea de investiție.

Cei fără experiență dispun de sume începând de la 1.500 euro, în timp ce investitorii cu experiență vizează chiar achiziția unei proprietăți în următoarele 12 luni.

Studiul evidențiază că investitorii preferă produsele cu risc scăzut, cu 8 din 10 investind în depozite bancare și certificate de depozit.

De asemenea, investitorii cu experiență aleg frecvent ETF-uri, fonduri imobiliare (63%) și investiții imobiliare prin tokeni crypto (57%).

Pe lângă investițiile imobiliare, 60% dintre investitorii cu experiență au investit și în criptomonede, iar 50% au investit în tehnologia blockchain.

Criteriile principale de alegere a investițiilor imobiliare pentru anul următor sunt riscul și randamentul (51%), precum și costurile investiției (49%).

Referitor la așteptările investitorilor de la proiectele imobiliare actuale, 58% dintre aceștia prioritizează furnizarea serviciilor esențiale (apă curentă, gaz, electricitate), iar 47% se concentrează pe siguranță și rezistența la dezastre naturale. Într-o proporție mai mică, 37% sunt interesați de prezența spațiilor verzi, iar 36% de infrastructura rutieră și zonele pietonale.

studiu-industria-imobiliara-comportamente

Obiectivele de cercetare

Obiectivele acestui proiect au fost legate de înțelegerea atitudinilor românilor față de investițiile în imobiliare:

  • Percepții generale asupra pieței
  • Obiceiuri de investiție în real estate
  • Preocupări și așteptări privitor la proiectele imobiliare
  • Profilul investitorilor
  • Evaluarea conceptului Build21
  • Analiza și estimarea pieței imobiliare
  • Tendințe și așteptări privind sustenabilitatea

Beneficiile studiului de comportamente și atitudini pentru compania de real estate Build21

  • Înțelegerea profundă a comportamentelor și motivațiilor clienților: Studiul realizat pentru Build21 a oferit o perspectivă mai detaliată asupra comportamentelor și atitudinilor investitorilor români în piața imobiliară, permițând dezvoltarea unor strategii de marketing bine direcționate.
  • Dezvoltarea campaniilor de marketing eficiente: Informațiile detaliate obținute din studiu pot contribui la crearea unor campanii de marketing personalizate, targetând segmente specifice de clienți și crescând astfel rata de conversie.
  • Adaptarea produselor și serviciilor: Înțelegerea nevoilor și preferințelor potențialilor investitori de real estate permite Build21 să își adapteze ofertele imobiliare, asigurându-se că acestea răspund cerințelor și posibilităților clienților.
  • Evaluarea conceptului Build21: Pe baza datelor obținute din studiu, MKOR a oferit sugestii concrete de îmbunătățire pentru creșterea credibilității și atractivității Build21.
  • Consolidarea comunicării în presă și PR: Studiul a generat interes și acoperire media, contribuind la creșterea notorietății Build21 prin prezența în publicații importante, ceea ce întărește poziționarea companiei pe piața imobiliară.

Ce spune Build21 despre noi?

Am cunoscut-o anterior pe Cori, v-am recomandat altor companii care au fost mulțumite, îmi doream să lucrez și eu cu voi.
Mă bucur foarte tare ca ați avut răbdare cu noi cand n-am știut cum să dăm feedback inițial pe chestionar și ca ați alocat timp să înțelegeți ce facem.

Am rămas cu încrederea că știți ce faceți, că puteți să înțelegeți și concepte mai complexe, că sunteți deschiși și calmi.

testimonial-raluca-negrea-build21

Raluca Negrea — COO și Co-fondatoare Build21

Despre cercetare 

Studiul despre piața imobiliară din România realizat pentru Build21 a fost efectuat în perioada februarie – martie 2024, folosind panelul de consumatori MKOR

  • Piața vizată: România
  • Target: Femei și bărbați cu vârste cuprinse între 20-55 ani, din orașe de peste 50.000 de locuitori, cu venituri de peste 4.000 lei
  • Instrumente de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI) și focus grupuri in-depth derulate online
  • Alte informații relevante metodologic: pentru focus grup s-au identificat persoane care investesc în active financiare.

Preluări în presă ale studiului

Studiul despre ​​piața de imobiliare din România al Build21 a fost prezentat cu mult interes de către presa din România. Printre publicațiile care au scris despre acest studiu se numără:

Despre Build21

Build21 este companie de real estate care construiește 21 de proiecte unice, cu focus pe calitatea vieții.

Build21 integrează blockchain în finanțare și crowdfunding și combină expertiza în arhitectură și construcții pentru a transforma piața imobiliară din România.

În perioada următoare va dezvolta proiecte rezidențiale built-to-sell în zonele urbane din România. De asemenea, va identifica oportunități de renovare a construcțiilor existente pentru a le transforma în spații rezidențiale de înaltă calitate.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Tu știi care este motivația din spatele alegerilor pe care le fac consumatorii brandului tău?

Sau care este experiența clienților tăi cu produsele și serviciile tale?

Sau care sunt preferințele și nevoile angajaților tăi?

Dacă vrei date exacte, te ajutăm să obții rapid răspunsuri clare și acționabile în business prin intermediul Agile Research.

Agile Research este un serviciu flexibil de cercetare de piață prin care poți adresa 3-5 întrebări specifice, având acces la un eșantion reprezentativ la nivel național.

În plus, poate fi cel mai bun punct de plecare în dezvoltarea unui parteneriat pe termen lung cu MKOR.

Cum îți dai seama că ai nevoie de Agile Research?

  • Ai doar câteva întrebări la care vrei răspunsuri rapide pentru a lua decizii informate;
  • Vrei să validezi rapid o idee de produs sau serviciu;
  • Ai nevoie de date precise pentru a îmbunătăți campania de marketing.

MKOR Agile Research este ideal pentru antreprenorii din Retail, FMCG, Servicii Financiare, Sănătate, Tehnologie, Producție care au nevoie de date rapide și precise pentru a lua decizii inteligente.

Cum funcționează procesul de Agile Research by MKOR?

  • Primim de la tine întrebările și te putem sprijini în definirea lor ca să corespundă cu obiectivele tale de cercetare;
  • Aplicăm întrebările tale pe un eșantion reprezentativ la nivel național;;
  • Analizăm datele și îți oferim rezultatele cercetării într-un format ușor de înțeles.

Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că vom alege împreună metodologia potrivită proiectului tău de cercetare și că rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Hai să ne vedem într-un video-call pentru a discuta despre proiectul tău.