Într-o piață competitivă precum cea a centrelor comerciale, înțelegerea profundă a comportamentelor și loialității consumatorilor este esențială pentru succesul pe termen lung.

Studiile de loialitate și comportament oferă insights valoroase care pot ghida strategiile de marketing și operaționale pentru a menține și crește baza de clienți. În acest articol, vom explora cum astfel de studii pot transforma avantajele competitive ale centrelor comerciale.

Pentru centrul comercial din București compania AFI Cotroceni a comandat derularea unui studiu de consumator de către MKOR Consulting.

Scopul principal al cercetării a vizat identificarea obiceiurilor generale de cumpărare și vizitare a centrelor comerciale, atât la nivelul populației generale, cât și în cazul AFI Cotroceni și al principalilor săi competitori.

Studiu de loialitate și comportamente: AFI Cotroceni  

AFI Cotroceni a dorit să înțeleagă percepția asupra brandului propriu și evaluarea calitativă a experienței oferite din perspectiva consumatorilor. Astfel, împreună cu MKOR a derulat două studii: un studiu cantitativ și un studiu calitativ.

Acestea au oferit insight-uri valoroase privind identificarea nevoilor și oportunităților de comunicare pentru activități ulterioare.

studiu-loialitate-comportamente-afi-cotroceni3

Beneficiile pe termen lung ale studiilor de loialitate și comportament

Pe termen lung, aceste studii aduc multiple beneficii care pot transforma avantajele competitive ale unui centru comercial:

  1. Îmbunătățirea experienței consumatorilor: Prin înțelegerea profundă a nevoilor și așteptărilor consumatorilor, centrele comerciale pot adapta ofertele și serviciile pentru a oferi experiențe superioare, crescând astfel loialitatea clienților.
  2. Adaptarea rapidă la schimbările de piață: Studiile de loialitate și comportament permit identificarea timpurie a schimbărilor în preferințele și comportamentele consumatorilor, permițând adaptarea rapidă a strategiilor pentru a rămâne competitivi.
  3. Optimizarea strategiei de marketing: Datele obținute ajută la dezvoltarea unor campanii de marketing mai eficiente, targetând segmentele de consumatori cu cea mai mare probabilitate de a răspunde pozitiv.
  4. Creșterea retenției clienților: Înțelegerea factorilor care influențează loialitatea consumatorilor permite dezvoltarea unor programe de fidelizare mai eficiente, crescând retenția clienților și valoarea pe termen lung a acestora.
  5. Decizii informate și strategice: Studiile oferă o bază solidă de date pentru luarea deciziilor strategice, reducând riscurile și maximizând oportunitățile de creștere.

Obiectivele de cercetare

Scopul acestor studii (cantitativ și calitativ) a fost de a înțelege procesul de luare a deciziilor în ceea ce privește alegerea unui mall în defavoarea altora, precum și obiceiurile și atitudinile cumpărătorilor în centrele comerciale din București.

Cercetarea cantitativă a avut următoarele obiective:

  • Obiceiuri generale de achiziție: surse de informare, mediu de achiziție, driveri
  • Obiceiuri de vizitare și achiziție în cadrul celei mai recente vizite la mall: frecvența de vizitare, scop și produse achiziționare, cheltuială medie
  • Benchmarking centre comerciale din București
  • Visitor Personas: caracteristici demografice și psihografice ale vizitatorilor de mall

Cercetarea calitativă a avut următoarele obiective:

  • Explorarea procesului decizional de alegere a centrului comercial vizitat
  • Identificarea și înțelegerea ocaziilor de vizitare a centrelor comerciale
  • Înțelegerea profilurilor de vizitatori
  • Explorarea așteptărilor de la un centru comercial
  • Evaluarea competitorilor AFI
  • Evaluarea AFI Cotroceni

Despre cercetare 

Acest studiu a presupus o cercetare primară prin colectarea datelor direct de la sursă, prin intermediul focus grupurilor precum și o cercetare cantitativă la nivelul municipiului București.

  • Piața vizată: București-Ilfov, România
  • Target: Persoane cu vârsta între 16-55 ani.
  • Tipul cercetării: metodologie mixtă: cantitativă și calitativă
  • Instrument de cercetare: Sondaj de opinie online (CAWI), focus grupuri, vizite în magazine de tipul shop along, urmate de discuții în profunzime

Despre client

AFI Cotroceni este un centru comercial din București, fiind în prezent cel mai mare mall din România.

Compania face parte din grupul AFI Europe care operează în România, Cehia, Polonia, Bulgaria, Serbia, Ungaria și Letonia.

În România, cuprinde o rețea națională de shopping mall-uri regionale (AFI Cotroceni, AFI Ploiești, AFI Brașov și AFI Arad).

Dorești să obții opiniile reale ale publicului tău țintă cu privire la brandul pe care îl reprezinți?

Oferim instrumente digitale de cercetare de piață care să te ajute să obții în timp real insight-urile pe care să-ți bazezi strategia de business.

Noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că vom alege împreună metodologia potrivită proiectului tău de cercetare și că rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările. Te invităm să parcurgi portofoliul de studii de piață realizate pentru clienții noștri.

Suntem la un video-call distanță.

Mai mult decât atât, te ajutăm să obții rapid răspunsuri clare și acționabile în business prin intermediul Agile Research.

Agile Research este un serviciu flexibil de cercetare de piață prin care poți adresa 3-5 întrebări specifice, având acces la un eșantion reprezentativ la nivel național.

În plus, poate fi cel mai bun punct de plecare în dezvoltarea unui parteneriat pe termen lung cu MKOR.