VTEX este o platformă de comerț digital care oferă soluții integrate pentru retaileri și branduri.
VTEX facilitează crearea și gestionarea magazinelor online, precum și optimizarea experiențelor de cumpărare pentru clienți. Recunoscută la nivel global pentru inovația și flexibilitatea sa, VTEX sprijină companiile în expansiunea pe piețele internaționale și în maximizarea vânzărilor.
Studiu de oportunitate: comerțul electronic din România în 2024 – VTEX
VTEX a revenit la MKOR pentru un nou studiu de analiză a comerțului electronic din România, continuând astfel cercetarea inițiată anterior pentru o înțelegere mai profundă a evoluției pieței.
Analiza oferită de acest studiu i-a oferit clientului VTEX o înțelegere aprofundată asupra pieței din România, a platformelor de comerț electronic utilizate și a instrumentelor de marketing utilizate de magazinele online.
Beneficiile realizării unui studiu de oportunitate cu MKOR
Colaborarea cu MKOR pentru studiile de oportunitate pe piața de ecommerce te ajută să obții informații acționabile precum:
- Înțelegi mai bine nevoile nesatisfăcute și lacunele de pe piață, pentru a valorifica noi oportunități înaintea concurenței.
- Descoperi zone potențiale pentru extinderea afacerii, dezvoltarea de produse sau intrarea pe noi piețe, ghidând strategia de creștere cu bazat pe fapte, nu presupuneri.
- Poți utiliza studiile de oportunitate pentru a stimula inovația, dezvoltând noi produse sau servicii care răspund cerințelor emergente ale pieței.
- Te ajută să aloci resursele companiei mai eficient concentrându-te pe cele mai promițătoare oportunități, asigurând astfel un randament mai mare al investiției.
- Poți folosi genul acesta de studii de piață în planificarea strategică pe termen lung a afacerii tale.
Obiectivele de cercetare
Acest studiu a fost realizat pentru a obține o înțelegere detaliată a evoluției ecommerce și a KPI-urilor operaționale în perioada 2024 vs 2022 și realizarea unui benchmarking privitor la platformele de e-commerce utilizate.
Obiectivele de cercetare au fost:
- Analiza instrumentelor de marketing utilizate de magazinele online.
- Analiza platformelor cele mai utilizate și a ratelor de conversie, a nivelului de satisfacție privitor la soluțiile de e-commerce.
- Analiza criteriilor de selecție, a diferențiatorilor și a punctelor sensibile percepute.
Acest studiu a furnizat date foarte importante pentru a sprijini strategiile de afaceri și pentru a îmbunătăți performanța operațională a clienților VTEX.
Despre cercetare
Studiu realizat pentru VTEX a presupus o cercetare primară prin colectarea datelor direct de la sursă, prin intermediul unui sondaj telefonic.
- Piața vizată: România
- Target: Reprezentanți ai magazinelor online
- Tipul cercetării: cantitativă
- Instrument de cercetare: sondaj de opinie telefonic (CATI)
Despre client
VTEX este una dintre cele mai performante platforme de e-commerce din lume. Oferă soluții omnichannel, instrumente pentru personalizarea experiențelor de cumpărare și contribuie la gestionarea optimă a stocurilor pentru a reduce costurile și a crește eficiența operațională a propriilor clienți.
Misiunea VTEX este de a transforma comerțul digital prin tehnologie inovatoare și soluții personalizate, susținând brandurile și retailerii să își atingă potențialul maxim pe piețele globale.
Contactează-ne pentru proiectul tău
Dacă vrei să rămâi competitiv pe piață, ai nevoie de acces rapid la informații actualizate despre consumatorii tăi și tendințele generale de consum. MKOR realizează studii de piață utilizând metodologii adaptate nevoilor companiei tale.
Datele obținute printr-un studiu de piață te ajută să:
- Identifici nevoile, preferințele și comportamentele consumatorilor.
- Obții o imagine clară asupra segmentelor de piață țintă și a oportunităților de creștere.
- Anticipezi cerințele viitoare ale pieței pentru a-ți putea adapta strategia de business.
- Identifici poziționarea în piață și a diferențiatorilor competitivi.
- Obții feedback direct de la consumatori pentru a îmbunătăți produsele și serviciile existente.
Dacă ai nevoie rapid de date personalizate, poți accesa Agile Research. Acesta este un serviciu de cercetare de piață care te ajută să obții date din piață la costuri semnificativ mai mici. Poți adresa 3-5 întrebări unui eșantion reprezentativ național și obții datele într-o săptămână.
Contactează-ne ca să primești oferta noastră.
Preluările studiului în presă
Studiul a fost preluat de către presa din România și redăm aici câteva dintre publicațiile care au scris despre cercetare: