Dacă firma ta are nevoie de rebranding şi decizi să faci acest pas, vorbeşte mai întâi cu actualii tăi consumatori, dar şi cu cei potenţiali. Nu puţini au fost cei care au realizat acest pas fără a se consulta cu proprii consumatori, iar rezultatele nu au fost unele favorabile.
În primul rând, atunci când alegi să faci rebranding, realizează câteva opţiuni / variante de elemente vizuale, care, de preferat, să poată conecta imaginea dorită şi cu trecutul brandului. Dacă sunt multe design-uri realizate, redu numărul lor, păstrându-le pe cele pe care le consideri mai reprezentative (optim ar fi să le dai să aleagă între 2-3 variante).
Acum urmează partea de cercetare… De ce să faci cercetare? Pentru că tu nu eşti piaţa-ţintă, iar opiniile tale pot fi total diferite de cele ale clienților tăi. Poate consideri că un logo este perfect pentru companie, dar publicul nu îl acceptă şi aşa se “năruie” tot efortul depus.
Deci, după cum spuneam, este necesară cercetarea. După ce ai ales variantele de design, trebuie să organizezi o serie de focus-grupuri (cu segmente de consumatori diferite). Astfel, prin intermediul acestora, vei putea afla opiniile publicului despre opţiunile alese şi cât de potrivite sunt ele pentru a le utiliza în rebranding.
Unele companii au constatat, în urma cercetărilor realizate, că designul ales de consumatori nu se afla printre primele opţiuni selectate. În aceste cazuri, dacă nu s-ar fi apelat la cercetare, tot efortul depus ar fi avut consecinţe greu de suportat.
După realizarea focus-grupurilor se recomandă o cercetare cantitativă pentru a valida rezultatele obţinute şi pentru a fi siguri că investiţia în rebranding nu este în zadar.
Pentru a evita o greşeală în rebranding, TESTEAZĂ şi VORBEŞTE cu publicul-ţintă, atât prin utilizarea cercetării calitative, cât şi prin cercetare cantitativă.
Utilizarea focus-grupului pentru a testa materiale publicitare sau diferite design-uri este o practică des utilizată, dar multe agenţii nu mai fac şi un ultim pas pentru a valida rezultatele.
Rebranding-Strategy
Focus-grupurile sunt folosite pentru explorare şi ghidare, dar nu pot oferi răspunsuri definitive/ concrete. Acestea nu trebuie utilizate pentru a trage concluziile finale, ci pentru a înţelege mai bine. Pentru a afla mai multe despre utilizarea focus-grupurilor, citește articolul dedicat lor.
MKOR Consulting are o vastă experiență în realizarea de focus-grupuri. Noi îţi oferim posibilitatea de a “vorbi” şi de a afla, de la clienţii tăi, toate informaţiile şi opiniile pe care aceştia le au în legătură cu brandul tău şi cu piaţa. Singurul lucru pe care trebuie să îl faci este să ne spui.