Februarie este luna iubirii. Cum s-a văzut asta în rândul consumatorilor… de inimioare? În cele ce urmează, ne-am propus să vedem care sunt preferințele consumatorilor români și cu ce oferte i-au întâmpinat comercianții.
Îndrăgostiții au căutat în online produse și servicii cu care să își surprindă jumătatea. Cum timpul și inspirația sunt resurse limitate, din ce în ce mai mulți îndrăgostiți apelează la instrumentele de căutare virtuală. Magazinele online au sesizat trendul și se așteaptă la creșteri substanțiale în această perioadă.
De la ciocolată, bijuterii, băuturi fine, până la experiențe romantice în doi precum vacanțele, toate se află în topul preferințelor cuplurilor, în 2017. Atât Valentine’s Day, cât și Dragobetele se bucură de o popularitate sporită de la an la an. Totuși, în 2017, Dragobetele este sărbătoarea preferată anul acesta, deoarece ziua va fi sărbătorită într-o vineri (sic!).
În căutarea declarației de dragoste perfecte
Inspirația pentru cadouri
Cupidon e simpatic într-adevăr, însă, spre deosebire de un smartphone, nu îi poate ajuta pe îndrăgostiți să găsească cadoul perfect. De Valentine’s Day, în acele micro-moments, oamenii se vor îndrepta către telefoanele lor pentru a planifica ziua perfectă alături de jumătatea lor.
Conform statisticilor de căutare pe Google, Valentine’s Day este a doua sărbătoare când consumatorii se decid să facă un cadou pe ultima sută de metri. În ultimii trei ani, aproximativ 47,4 milioane de tranzacții au fost realizate cu o zi înainte de Ziua Îndrăgostiților.
Cu puțin timp la dispoziție, clienții fac o căutare pe Google fie pentru a găsi inspirație pur și simplu, fie pentru a face direct o achiziție. Iată, conform unui infografic realizat de Statista, cu ce cadouri au ales îndrăgostiții din SUA să își surprindă persoana iubită:
Retailerii online s-au pregătit
Sfântul Valentin nu este o sărbătoare cu impact asupra întregii industrii a comerțului electronic, cum este Paștele sau Crăciunul. Este însă, o adevărată sărbătoare pentru magazinele online care activează pe segmentul florilor şi al cadourilor potrivite pentru această ocazie.
Cu toate că cele mai multe cadouri sunt cumpărate personal, zona digitală a cunoscut o creștere de 37% a numărului de tranzacții online.
Magazinele online, membre în Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) s-au pregătit atât pentru zilele îndrăgostiților, cât și pentru zilele de 1 și 8 martie. Cele mai mari vânzări sunt așteptate în categoria bijuteriilor, cosmeticelor și a lenjeriei intime.
În primul trimestru din 2016 au fost înregistrate vânzări de 350.000 euro, cu o medie pe comandă de 180 lei, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, anul acesta este estimată o creștere în vânzări cu 80%.
Mai mult, sunt așteptate creșteri a comenzilor cu cel puțin 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă un volum cu 55% mai mare.
Îndrăgostiții preferă plata cu cardul
Studiul anual „Mastercard Love Index”, care a analizat plăţile cu cardul, pe o perioadă de 3 ani, dezvăluie cum cheltuielile realizate în perioada Zilei Îndrăgostiţilor au crescut cu 49%.
Comerțul online cunoaște creșteri semnificative, însă 95% din tranzacțiile din această perioadă sunt realizate personal.
Fie că este o cină, un parfum sau un cadou simbolic, cuplurile aleg să ofere alături de cadoul lor și un buchet de flori.
Pornind de la ideea că trandafirii sunt cele mai apreciate flori de către clienți, FlorideLux a reinventat modul de împachetare a buchetelor.
Conform estimărilor companiei, se așteaptă ca vânzările să înregistreze o creștere de aproximativ 15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Olanda este cel mai mare exportator de flori din Uniunea Europeană, fiind responsabilă de 87% din exporturile de flori din statele membre UE. Alte opțiuni pentru cuplurile care vor să își declare dragostea prin dăruirea de flori sunt plantele provenite din Kenya, reprezentând 38% din importurile din afara UE, Ecuador (17%) și Etiopia (16%).
Experiențele petrecute în doi definesc romantismul
Cine romantice
În locul obiectelor cu inimioare roșii, unii îndrăgostiți preferă să ofere o experiență culinară. Astfel, cheltuilelile în restaurante de ziua îndrăgostiţilor au crescut cu 102% din 2014. Fructele de mare sau alimentele cu efect afrodisiac sunt printre preferințele consumatorilor de dragoste, costul unei astfel de mese ajungând la 200 de lei pentru două persoane.
Rețeta perfectă pentru îndrăgostiți constă în atmosfera romantică cu care restaurantele îi întâmpină. Drept urmare, restaurantele înregistrează cea mai mare creștere a cheltuielilor în această perioadă, cu 67% mai mari față de ultimii trei ani.
Lună de miere spontană: Vacanțe cadou
De la an la an, românii alocă un buget din ce în ce mai mare pentru a sărbători luna iubirii. Astfel, în topul preferințelor lor au apărut vacanțele petrcute în doi. Potrivit Paravion, agenţie online de turism, bugetul mediu alocat de către cei care vor un weekend romantic în Europa se ridică la 300 de euro de persoană.
Cuplurile care aleg să petreacă Ziua Îndrăgostiților în afara țării, se îndreaptă către city break-uri în capitalele sau marile orașe europene. Cele mai căutate destinații rămân în continuare Paris și Roma, cărora se alătură Praga, Barcelona, Veneţia şi Londra.
Sejururile sau biletele de avion oferite drept cadou de Valentine’s Day sunt în plină ascensiune. Numărul biletelor de avion şi al city break-urilor rezervate pentru Valentine’s Day a înregistrat o creştere de 20% anul acesta faţă de 2016.
Pentru că ziua de Dragobete se sărbătoreşte vineri, operatorii din turism au pregătit o serie de oferte cu acest prilej. Pentru cei care preferă destinațiile interne, ofertele din această perioadă cuprind staţiunile de pe Valea Prahovei, Predeal, Poiana Braşov, Bran Moieciu, Bucovina, Maramureş sau staţiuni balneare precum Băile Herculane, Băile Tuşnad, Sovata, Balvanyos sau Băile Felix.
Săgeata lui Cupidon lovește inclusiv companiile
Companiile de telefonie știu cât de importantă este comunicarea în cuplu
Companiile de telefonie știu că scrisorile de dragoste au fost înlocuite de mult cu sms-uri și gif-uri. Pentru a veni în ajutorul îndrăgostiților care au să-și împărtășească mai multe declarații decât de obicei, Orange și Vodafone au conceput campanii interesante.
După ce anul trecut Orange a creat aplicația care trimite dragoste, de această dată i-a creat pe micii Dragobiți. Compania oferă o serie de reduceri, promoții și bonusuri pentru această perioadă.
De departe, cea mai ingenioasă este modalitatea prin care clienții pot câștiga internet mobil. Din contul online, clientul poate aduna cifrele numărului lui cu cele ale persoanei dragi. Suma obținută astfel este înmulțită cu 10 și transformată în bonus de net pe mobil, valabil timp de o lună.
Vodafone a lansat de Valentine’s Day campania aniversară de 20 de ani, oferind trafic de date nelimitat și gratuit pe 14 februarie. Campania s-a bucurat de un succes real, ținând cont că rețeaua a înregistrat un nou record de trafic de date, cea mai mare creștere a traficului orar fiind de 53%.
Iubește și călătorește!
Acesta este sloganul care însoțește oferta surprinzătoare din partea CFR Călători. Ofertă specială pentru Valentine`s Day şi Dragobete presupune 50% reducere la două bilete pentru acelaşi tren InterRegio.
Noi credem în dragoste la prima vedere!
…Și în cifre! Vă invităm să să citiți studiile de caz pe care le-am efectuat pentru clienții noștri sau ne puteți contacta pentru a sta de vorbă la o cafea.