Emailul este una dintre cele mai folosite și eficiente căi de comunicare în business și poate fi o unealtă productivă pentru compania ta atâta timp cât o folosești cu moderație și profesionalism.

În sens larg, email marketingul presupune trimiterea unor newslettere sau emailuri către clienții care și-au exprimat acest acord. Reprezintă o manieră de loializare și de informare a clienților cu privire la noile produse și servicii pe care compania ta le oferă.

În conformitate cu noile schimbări legislative aduse de GDPR despre care am vorbit pe larg într-un articol cuprinzător anterior, compania ta va trebui să își adapteze și procedura de trimitere a email-urilor către abonați. Articolul are la bază un interviu cu avocatul Cosmin Iliescu, care are experiență de peste 10 ani în proiecte de Data Protection.

GDPR recunoaște un interes legitim al prelucrării de date cu caracter personal care are drept scop marketingul direct.

Schimbări pe care trebuie să le faci în strategia ta de email marketing în conformitate cu GDPR

Despre aceste schimbări legislative impuse de GDPR în ceea ce privește politica de email marketing a organizațiilor, vorbește pe larg Ana Maria Udriște, avocată.

Cere acordul clienților în mod clar – Privește abonarea unui potențial client la newsletterul companiei tale asemenea unui contract pentru care acesta își manifestă consimțământul.

Asigură-te că este clar pentru client că optează pentru abonare și de asemenea, oferă-i detalii precum: conținutul viitoarelor emailuri, frecvența cu care le va primi, modalități de dezabonare.

Noi, la MKOR Consulting, trimitem un email pe săptămână care conține informații exclusive pentru abonații noștri, informații care nu se găsesc la o simplă căutare pe Google, știri despre activitatea MKOR, invitații la evenimente de profil și cel mai important, free knowledge.

email-marketing

Ține evidența abonaților – În conformitate cu noua legislație care va intra în vigoare începând cu 25 mai 2018 și care se aplică retroactiv în cazul email marketingului, companiile sunt obligate să mențină și să actualizeze baza de date a abonaților pentru a ști mereu de unde provin aceștia și prin ce modalitate și-au dat acordul să primească newsletterul.

Opțiunea de dezabonare – Ia în considerare faptul că oamenii se răzgândesc adesea și își schimbă preferințele. Păstrează-i în listă doar pe cei cu adevărat interesați și deja fideli, și oferă-le celorlalți șansa să se retragă.

În cazul în care clienții nu mai sunt interesați de serviciile și produsele companiei, aceștia trebuie să aibă opțiunea de dezabonare vizibilă în fiecare email pe care îl trimiți către ei, cât și în opțiunile contului pe care aceștia îl au pe site, dacă este cazul.

În toate newsletterele pe care le trimitem la MKOR Consulting este inclus un link vizibil pentru unsubscribe, în cazul în care abonații noștri optează pentru acest lucru.

Pe lângă optimizările impuse de GDPR, pentru a îți menține abonații loiali este nevoie să lucrezi la unele aspecte și detalii ale newsletter-ului pe care îl trimiți. Iată, mai jos, care sunt acele aspecte pe care le poți avea în vedere:

Asigură-te că ești pe Whitelist

Conform Email Statistics Report 2014-2018 realizat de The Radicati Group:

În 2014, majoritatea traficului de email-uri vine din zona business, și reprezintă peste 108.7 miliarde de email-uri trimise și primite pe zi. Utilizarea email-urilor este în creștere în sectorul business, iar în 2018, email-urile din sfera business vor crește la până la peste 139.4 miliarde email-uri trimise și primite pe zi.

email-statisticiCâte dintre acestea vor ajunge însă în Spam și nu în Inbox? Un email care ajunge în folder-ul de Spam al utilizatorului are o șansă infimă să fie deschis de către acesta, iar cel mai probabil va sfârși uitat în spațiul întunecat al Spam-ului.

Totodată, nu vrei să ți se pună eticheta negativă de companie care face spam, pentru că vei pierde din credibilitate și notorietate, atât în fața clienților, cât și în fața email service provider (ESP).

Odată ce un email trimis de tine este marcat ca Spam, providerii de servicii de email te adaugă pe Blacklist, o bază de date în timp real care determină dacă adresa IP trimite emailuri care pot fi considerate spam.

Pentru a fi sigur că ești pe Whitelist și că email-urile tale vor ajunge în Inboxul abonaților tăi, este nevoie să te asiguri că aceștia te vor adăuga în adressbookul lor încă de la început. Poți face acest lucru odată cu trimiterea email-ului de bun venit, în care să le detaliezi acestora pașii necesari pentru a adăuga emailul companiei în adressbookul lor personal.

inbox-email

Segmentare

Asigură-te că persoanele către care trimiți un anume tip de newsletter sunt interesate de conținutul acestuia. Poți face acest lucru prin a le face cunoscute opțiunile pe care le au în momentul abonării. De exemplu, le poți cere acestora să bifeze ce tip de emailuri doresc să primească.

Poate că nu toți sunt interesați de evenimentele viitoare, dar vor să fie anunțați despre potențialele reduceri care vor avea loc la produsele și serviciile pe care le oferi.

Poți face segmentarea bazei de date în funcție de mai multe criterii, precum preferințele de consum, genul, vârsta sau localitatea abonatului.

Acest aspect este un prim pas pentru personalizarea conținutului unui newsletter și îl va face pe abonat să considere informațiile pe care i le prezinți drept relevante, și nu va lua în calcul dezabonarea.

Personalizează mesajele

Teoria relațiilor umane exemplificată de Elton Mayo prin celebra serie de experimente la uzinele Hawthorne, spune că productivitatea angajaților este influențată de tipul de relație care se stabilește între aceștia și lider, un rol important avându-l atenția oferită și personalizarea acestei relații.

Noi, la MKOR, punem accent pe această relație personalizată cu clienții și abonații noștri la newsletterul săptămânal.

Un ton prietenos, adresarea la persoana întâi, cât și personalizarea prin includerea prenumelui abonatului, sunt detalii importante într-un newsletter.

Când redactezi un email care urmează să fie distribuit listei de abonați, gândește-te că vorbești direct cu clientul tău, că îl ai în față și îi prezinți ofertele tale. Loialitatea abonaților va crește dacă aceștia se simt apreciați și vizați în mod direct de mesajele pe care le transmiți.

Acordă atenție redactării email-ului, amplasării imaginilor și a linkurilor. Un mesaj simplu și ușor de înțeles va avea mai mult succes decât un email plin de informații pe care un abonat ar putea să nu aibă timpul necesar să le parcurgă. De asemenea, oferă celor interesați șansa să afle mai multe despre subiectele care îi interesează prin inserarea de linkuri în newsletter.

Momentul perfect pentru newsletter

În primul rând îți recomandăm să respecți frecvența anunțată inițial de trimitere a emailurilor și să nu te abați de la aceasta. Dacă abonatul se așteaptă la un email pe săptămână din partea ta, nu depăși acest număr dacă nu este cazul. Oferă informații noi și actualizate, la momentul optim.

Totodată, întâmpină-ți noii abonați printr-un email de bun venit pe care să îl trimiți imediat după ce acesta își dă consimțământul. Acesta reprezintă un angajament pe care ți-l iei față de abonat, cât și confirmarea că procesul de abonare a fost făcut cu succes.

O altă modalitate prin care îți poți fideliza clienții este să le trimiți un mesaj personalizat de ziua de naștere a acestora, asociat de exemplu cu un voucher-cadou pentru produsele pe care le oferi. Este o modalitate foarte bună de a îi face pe abonați să se simtă importanți în relația cu compania.

Noi ne urmăm propriile sfaturi

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a te convinge! Promitem să îți aducem cu fiecare email săptămânal informații relevante pentru tine și free knowledge din partea specialiștilor MKOR.