Content marketing este unul dintre cele mai noi trend-uri în comunicarea online. De ce? Vom vedea în cele ce urmează.

Dacă până acum un an – doi era de ajuns să iţi listezi fără discernământ site-ul pe directoare de firme şi să adaugi bulk cuvinte-cheie “relevante”, situaţia s-a schimbat o dată cu mult mai deşteptul Google actual.

Acum el înţelege ceea ce scrii, informaţiile pe care le transmiţi şi cât de relevante sunt ele pentru cei care intră pe site-ul sau pe blogul tău. Quality Score-ul site-ului tău depinde de cât de mult reuşeşti să impresionezi motorul de căutare.

Astfel, pentru a apărea în primele rezultate ale căutării pe Google, trebuie să îndeplineşti o seamă de condiţii, iar cea mai importantă este să ai conţinut de calitate.

Ce înseamnă asta?

Utilizatorii care intră pe site-ul tău sunt clienţi sau potenţiali clienţi, pe care trebuie să îi atragi prin ceea ce găsesc atunci când te vizitează. Ei caută articole, infografice sau poze originale, de copii (cu accent pe “o”) suntem sătui cu toţii.

Content marketing

Un studiu al Content Marketing Institute arată că 91% dintre marketeri folosesc azi instrumente de creare de conţinut pentru a atrage trafic pe site-urile lor (79%), pentru a atrage clienţi noi (74%) sau pentru generare de lead-uri (lead generation – 71%).

Cele mai des utilizate tactici de creare de conţinut sunt postările pe social media, articole pe site, newslettere, postări pe blog, studii de caz, video-uri, articole pe alte site-uri, evenimente (workshop-uri, seminarii), studii educative (white papers) sau webinarii (seminare live online).

Pentru a avea credibilitate, conţinutul pe care il creaţi ar trebui să facă referire la surse (bibliografie), să fie confirmat de third parties (clienţi, consumatori, parteneri sau instituţii) şi să fie relevant, bineînțeles.

Ca şi un pont, puteţi utiliza titluri de tipul “Cele X reguli pe care să le respecţi pentru succes”. Oamenii iubesc scurtăturile, iar titlurile de acest gen sugerează că dacă fac bine cele X lucruri sugerate de voi, vor avea succes.

Pentru inspiraţie legat de conţinut, vă recomand să vă uitaţi prima oară “la voi în ogradă” după poveşti amuzante / de succes. Sunt originale şi vă apropie clienţii mai mult, lăsându-i să vă vadă latura umană. Tonul acestora ar trebui să fie cel adoptat de brandul vostru în general, pentru a menţine o unitate a identităţii.

Vă mai puteţi inspira de la concurenţă (de obicei pentru a nu transmite aceleaşi mesaje), de la clienţi (ce îi interesează) sau de la jucători din industrie de la nivel internaţional.

Subiectul content marketing este extrem de amplu, resursele pe această temă fiind mai numeroase în fiecare zi. Vă invit să îl aplicaţi cât mai des în afacerile voastre, veţi avea parte doar de beneficii.


Articol publicat si pe Mad3.ro