Lanțul de farmacii Elmafarm a colaborat cu MKOR Consulting pentru o analiză a concurenților, un proiect care a vizat principalii 10 competitori din Cluj-Napoca (însumând 15 locații).

Criteriile de alegere a celor 10 concurenți au fost în principal cel geografic (localizarea competitorilor față de locațiile actuale Elmafarm, respectiv față de cele vizate penntru deschiderea unor noi puncte ale lanțului de farmacii), precum și cifra de afaceri și notorietatea.

cercetarea-concurentei-farmacia-elmafarm

MKOR Consulting a efectuat analiza brandurilor concurente, la locație (mystery shopping) și online (prezență în mediul online, website, social media și mass-media). În plus, în zonele vizate, am aplicat interviuri clienților locațiilor concurente, pentru a afla motivele preferinței pentru acea locație.

farmacia-elmafarm
Farmacia Elmafarm

Analiza concurenței a condus la o cunoaștere mai amănunțită a strategiei jucătorilor din piață și, alături de studiul de percepție a consumatorilor, a contribuit la definirea strategiei de extindere a lanțului de farmacii.

Piața vizată de cercetarea calitativă:

  • industria farmaceutică din Cluj-Napoca, România

Metodologia utilizată în analiza concurenței pe piața de farmaceutice:

  • observație
  • analiză de document (desk research)
  • mystery shopping
  • interviuri față-în-față (CAPI)

Despre Elmafarm

Sub deviza “e bine că ne avem”Elmafarm îşi propune să ofere clienţilor siguranţă şi profesionalism. Elmafarm este mai mult decât un lanţ de farmacii, este un concept foarte bine definit şi structurat, care aduce o nouă abordare a pieţei farmaceutice locale din Cluj-Napoca.

Recomandare Elmafarm

Propunerea Corinei de a colabora a venit exact la momentul oportun, când aveam mare nevoie de serviciile unui profesionist în domeniul marketingului, pentru efectuarea unui studiu de piață.

Colaborarea cu echipa ei a fost una foarte bună, materialul livrat în termenii stabiliți, a fost exact pe cerințele noastre. Recomand cu încredere serviciile companiei MKOR!

Pe plan personal, mi-a plăcut Corina, este foarte ordonată, creativă, veselă, un om frumos! Îmi doresc colaborări viitoare cu compania MKOR.

– Iulian Berghian
(Consultant Management, Farmaciile Elmafarm)

Studiile MKOR în context COVID-19

Epidemia de COVID-19 impactează comportamentele de consum la niveluri greu de anticipat. În acest context, consultanții MKOR se informează constant privind modalitățile de abordare recomandate de comunitatea de research, pentru a le putea include în analizele de previzionare a comportamentelor de consum.

De asemenea, MKOR derulează proiecte proprii de cercetare privind impactul epidemiei de coronavirus, atât la nivelul populației generale, cât și în mediul de afaceri. Le puteți descărca gratuit din secțiunea dedicată Studiilor proprii.