Cel mai probabil că echipa ta de marketing deja folosește resursele tehnologice în activitatea sa, dar ce trebuie ei ca marketeri să facă este să își extindă orizonturile și să își înțeleagă rolul important pe care îl au într-un business.

Anul 2018 în marketing este despre tehnologie, milleniali și despre alegeri potrivite nevoilor business-ului.

Marketingul digital este un domeniu dinamic, unde schimbarea este laitmotivul. Schimbarea înseamnă adaptare la nevoile și cerințele pieței, dar și eficientizarea modului în care alegem să răspundem acestora.

Dezvoltarea tehnologiei și faptul că este din ce în ce mai accesibilă în termeni de învățare și costuri au dus la răspândirea acesteia în rândul marketerilor, dar și a consumatorilor.

Noile provocări aduc noi oportunități (vezi secțiunea despre GDPR). Marketerii pot profita de ele ținând cont de câteva aspecte.

AI-megatrend-tablete

Descarcă White-Paperul „Trenduri în Marketingul Digital”

Download WhitePaper Trenduri în Marketingul Digital 2018Vreau Să Primesc Acces Instant
 

Scopul acestui white-paper nu este de a-ți genera un moment de FOMO (Fear of Missing Out).

Pe măsură ce vei citi, poate vei realiza că ești în urmă cu unele din tehnologii sau că nici măcar nu ai știut că mileniallii pot influența atât de mult comportamentele de consum. Monitorizează evoluția noilor tehnologii, dar nu uita că tehnologia trebuie să fie în slujba consumatorilor și nu invers.

Documentare temeincă

Am dedicat câteva zile bune pentru a documenta conținutul acestui white-paper și pentru a ne asigura că vei primi informații relevante.

Am agregat informații obținute din publicațiile de specialitate, de pe blogurile marilor guru din domeniu, din webinarii despre marketing, din cadrul conferințelor la care am participat în 2017 și, bineînțeles, am extras date din studiile noastre proprii.

Acest white-paper prezintă trendurile digitale care vor defini domeniul marketingului în anul 2018. Trendurile sunt despre tehnologii deja cunoscute, dar care vor avea parte de o creștere în acest an (de exemplu, Inteligența Artificială), cât și elemente de noutate precum căutările vocale.

Download WhitePaper Trenduri în Marketingul Digital 2018Vreau Să Primesc Acces Instant
Așadar, raportul sperăm să îți răspundă la întrebări și să te ajute să formulezi unele noi.

minimalist-lifestyle-mock-up

Care sunt Trendurile anului 2018?

Dacă anul 2017 a fost despre expansiunea modului în care consumatorii apelează la telefoanele smart și despre cochetarea cu VR, AR și 3D printing, anul 2018 vom observa cum acestea se intersectează și cum vor dinamiza marketingul.

Anul acesta vor continua trendurile deja apărute în ultimii doi ani și se vor intensifica: vom avea parte de mai mult conținut video, de mai multă personalizare, de mai mult storytelling, de mai mult AI și VR, de mai mult Big Data.

Avem de-a face cu consumatori echipați cu smartphone-uri și gadgeturi inteligente, conectați la Internet, dar cu din ce în ce mai puțin timp liber la dispoziție. Consumatorii sunt deschiși să răspundă celor care le vorbesc pe limba lor, în mediile pe care ei le preferă și în timp real.

În white-paper-ul pe care îl poți descărca gratuit vei putea afla despre următoarele trenduri, fiecare însoțite de cel puțin un exemplu:

Megatrend: Multisenzorial

  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)

Megatrend: Inteligența Artificială (AI)

  • Chatbot
  • Wearables
  • Personalizarea asistată de AI

Megatrend: Storytelling

  • Autenticitatea
  • Influencer Marketing
  • Conținutul Video

Megatrend: Omnichannel

  • Showroom & Pop-up Store
  • Blur the Lines

Megatrend: Economics of Caring

  • Marketingul Civic
  • Prosumerism

Megatrend: Big Data

  • Căutări Vocale
  • GDPR

Megatrend: Smart & Minimalist Lifestyle

  • Hygge & Marie Kondo
  • Fitvacanțele

De ce ai ține cont de tendințe?

Tehnologia creează noi oportunități. Spre exemplu, în retail avem de-a face cu chatbots, recunoaștere facială, recunoașterea imaginilor și robotică. Toate oferă marketerilor informații cu care să instruiască Inteligența Artificială și astfel să livreze experiențe personalizate și localizate geografic, impresionându-și clienții.

Trendurile acestea nu trebuie privite ca un must-have, dar trebuie înțelese și filtrate prin simțul critic al omului de marketing care în final să aleagă acele tehnologii care îi susțin obiectivele de business. De aceea, înainte de implementare, propunem câteva criterii care pot fi de ajutor în definirea strategiei digitale de marketing.

Vrei să fii în trend?

Noi, la MKOR, suntem la curent cu ultimele noutăți din marketing, din lumea digitală și tech.

Download WhitePaper Trenduri în Marketingul Digital 2018Vreau Să Primesc Acces Instant
 

În acest sens, dezvoltăm în mod constant studii proprii prin care să înțelegem nevoile consumatorilor (de exemplu, în acest studiu i-am întrebat pe consumatori cum văd ei magazinul viitorului), dar și studii prin care ne propunem să înțelegem schimbările din industrie (acest studiu oferă o imagine a impactului pe care GDPR îl are asupra companiilor românești).

Descarcă gratuit aceste studii de aici, iar dacă ai întrebări nu ezita să ne scrii aici!