În vederea dezvoltării pe piața din România, prin accesarea licențelor de transport interjudețean de pasageri, Flixbus a solicitat MKOR Consulting realizarea unui studiu de piață.

Scopul acestui studiu a fost identificarea obiceiurilor utilizatorilor serviciilor de transport persoane pe distanțe lungi în România și a principalelor probleme și nevoi ale acestora, când vine vorba de călătoriile cu autocarul.

Obiceiurile românilor privind călătoriile interne cu autocarul

Acest studiu a avut în vedere, în primul rând, obiceiurile generale ale românilor privind călătoriile pe distanțe lungi în interiorul țării.

Mai precis, i-am întrebat în cadrul unui chestionar online cum preferă să călătorească (mijloace de transport preferate), cât de des obișnuiesc să se deplaseze dintr-o parte în alta a țării sau care sunt motivele pentru care aleg călătoria cu autocarul în detrimentul altor opțiuni.

Informațiile astfel obținute au facilitat conturarea profilului consumatorului pentru călătoriile cu autocarul în România, pornind de la caracteristicile demografice ale respondenților.

Studiu de satisfacție și scorul NPS al principalilor jucători din piața transportului de persoane din România

Pentru a stabili posibilitatea de dezvoltare a clientului nostru pe piața din România, am identificat principalii competitori din piața de transport rutier și i-am analizat în raport cu nivelul de satisfacție resimțit de către consumatori.

Această poziționare, prin intermediul scorului NPS (Net Promoter Score), a fost completată de o analiză detaliată a criteriilor de selecție a companiilor și a ofertelor din piață, cât și a surselor de informare pe care clienții le utilizează atunci când doresc să apeleze la un astfel de serviciu.

În cazul acestui studiu, pentru stabilirea nivelului de satisfacție s-au avut în vedere și factorii externi care țin de infrastructură (autogări).

flixbus-studiu-piata-transport
Piața de Transport din România – Sample Raport Studiu Cercetare

Obiectivele cercetării cantitative

Pentru a identifica preferințele românilor legate de deplasarea pe distanțe lungi în interiorul țării și a obține o imagine de ansamblu privind oferta de servicii din piață, am avut în vedere aspecte precum:

  • Identificarea obiceiurilor de consum (inclusiv motivații) în privința călătoriilor interne pe distanțe lungi (frecvența călătoriilor, mijloace de transport preferate);
  • Profilarea utilizatorilor de servicii de transport cu autocarul pe distanțe lungi, în România;
  • Definirea criteriilor de selecție a operatorilor de transport (inclusiv surse de informare);
  • Evaluarea nivelului de satisfacție (inclusiv NPS) al consumatorilor față de serviciile de transport rutier interjudețean de pasageri.

Despre studiul de obiceiuri și atitudini

Realizarea studiilor de obiceiuri de consum și de satisfacție necesită colectarea datelor direct de la sursă. De aceea, pentru acest studiu am folosit sondajul de opinie online (CAWI), realizat cu ajutorul panelului propriu MKOR:

  • Piața vizată: piața de transport persoane din România
  • Tipul cercetării: cantitativă
  • Instrument de cercetare: sondaj de opinie online (CAWI)
  • Eșantion: N = 1067, reprezentativ național, pe criterii de gen, vârstă (18-64 ani) și distribuție geografică (regiuni), respondenți care obișnuiesc să călătorească cu autocarul pe rute interne interjudețene, cel puțin de 1-2 ori pe an

Despre Flixbus

Flixbus este o companie globală ce oferă servicii de mobilitate (transport rutier și feroviar) smart, sustenabile și la prețuri accesibile. Este lider de piață în multe regiuni diferite și oferă cea mai mare rețea rutieră pentru transportul cu autocarul în Europa.

Contactează-ne pentru proiectul tău

Studiile de comportamente și atitudini (U&A) sunt provocări în care ne punem tot entuziasmul, know-how-ul și responsabilitatea, pentru că înțelegem cât de importantă este pentru un business înțelegerea aprofundată a obiceiurilor de consum.

Astfel de studii (U&A) facilitează explorarea comportamentelor de consum generale și specifice, dar și a motivațiilor pentru care utilizatorii aleg un anumit serviciu în detrimentul altuia.

Ca o completare a acestor studii, studiile de satisfacție te ajută să vizualizezi poziționarea competiției din perspectiva consumatorilor, atât din punct de vedere al notorietății, cât și în ceea ce privește utilizarea produselor/serviciilor competitorilor.

Contactează-ne și noi, echipa de consultanți MKOR, te asigurăm că:

  • Vom alege metodologia potrivită pentru a atinge obiectivele tale,
  • Vom derula proiectul la un înalt nivel de calitate,
  • Rezultatele pe care le vei primi la final îți vor întrece așteptările.

Dă-ne un semn! Suntem la un video-call distanță. 🙂

Studiile MKOR în contextul incertitudinii din piață

Experiențele recente (pandemia, războiul din Ucraina) ne-au făcut să simțim din plin că incertitudinea este singura constantă, iar accesul în timp real la schimbările din piață pot face diferența.

De aceea, noi, la MKOR răspundem nevoii de date privind comportamentul consumatorului din România prin primul studiu de piață live – Consumer Trends.Live.  Acest instrument complet de market intelligence este singura resursă care oferă constant date despre piețele analizate, indiferent ce se întâmplă.

Câștigă avantajul competitiv cu date din piață, pe care le afli chiar în timp ce au loc, printr-un singur click în dashboard-ul interactiv!