Procesul de decizie al consumatorilor, în special în domeniul turismului, are o pondere ridicată de imprevizibilitate, date fiind multitudinea de destinații și ofertele diverse.

Pentru marketeri, imprevizibilitatea se diminuează semnificativ cu ajutorul cifrelor și insighturilor obținute prin intermediul unui studiu de piață.

Travel Marketing

Travel Marketing este interesectarea industriei turismului cu domeniul marketingului. Această asociere nu poate aduce decât beneficii brandurilor și companiilor de travel interesate să crească numărul rezervărilor și să mulțumească cât mai mulți clienți.

Informațiile privind obiceiurile clienților sunt resurse importante pentru conceperea strategiilor de vânzări. Ele pot simplifica calea de a răspunde nevoilor clienților. De exemplu, specialiștii în marketing pot răspunde unor întrebări specifice:

  • Care sunt obiceiurile turiștilor când vine vorba de planificarea vacanței?
  • Care sunt mijloacele de informare privind destinația și care sunt criteriile care primează în alegerea ofertelor turistice?
  • Cum pot brandurile de turism să vină în întâmpinarea consumatorilor de călătorii?

În cele ce urmează vom explora câteva dintre comportamentele care definesc și influențează piața turismului.

mobile-turism

Impactul tehnologiei digitale în turism

Clienții din turism își doresc o vacanță reușită și prin urmare, planifică în detaliu deplasările. Accesul la informație le permite o organizare detaliată.

Un brand de travel care răspunde în cel mai scurt timp nevoilor directe ale clienților are un proces optimizat și adaptat cerințelor pieței.

Micro-Moments sau oportunitatea pentru Travel Marketing

Deciziile de cumpărare sunt decizii emoționale, iar ca marketeri, trebuie să ținem cont de acest aspect crucial. Micro-moments sunt acele momente în care utilizatorului îi trece prin minte să plece în vacanță, iar în secunda următoare deja se află pe internet căutând destinații și oferte de cazare.

Brandurile pot capitaliza aceste momente de luare a deciziilor prin simplul fapt că se află acolo, la îndemâna utilizatorului. Majoritatea turiștilor merg în una, două vacanțe pe an, însă petrec destul de mult timp pentru a se documenta privind posibilitățile de călătorie.

Companiile de travel pot oferi discounturi pentru a-i inspira pe cei nehotărâți să încerce lucruri noi și să fie spontani:

micromoments-travel

Telefoanele smart – noii ghizi turistici

Peste jumătate dintre utilizatorii de telefoane smart se îndreaptă către ecranele lor în momentul în care se gândesc la vacanță. Cei mai mulți dintre aceștia caută reduceri și activități pe care le pot întreprinde înaintea sau pe durata călătoriei.

Atât aplicațiile mobile, cât și site-urile accesate de pe device-uri mobile sunt folosite pentru găsirea de informații privind planificarea călătoriilor. În schimb, diferă scopurile finale în care sunt folosite. Aplicațiile mobile sunt preferate pentru gestionarea biletelor de îmbarcare sau pentru programele de fidelizare, în timp ce site-urile sunt accesate pentru informare privind diverse activități.

Ce poți face pentru a îmbunătăți călătoria consumatorilor?

Un agent de turism știe foarte bine cât de importantă este călătoria achiziționată de client. În marketing, la fel de importantă este și călătoria consumatorului, care nu este altceva decât procesul de interacțiune cu brandul.

Cu cât acest proces este mai ușor de parcurs, cu atât cresc șansele de crește rata de conversie. Noile tehnologii permit o înțelegere mai bună a nevoilor clienților prin intermediul Big Data și astfel pot fi targetați mai ușor.

Digitalul permite companiilor să meargă dincolo de informațiile demografice și să înțeleagă mai bine intențiile clienților călători. Fie că se uită la un anume clip video, fie că a făcut o căutare sau că interacționează cu un anumit tip de conținut de pe internet, acestea sunt activități care indică potențialul unui călător de a fi transformat în client.

millennials_travel

Află care sunt clienții cu potențial

Un client millennial care cheltuie într-un mod generos o dată pe an s-ar putea să nu fie atât de valoros ca un client business care cheltuie mai puțin pe călătorie, dar care revine constant. Segmentează clienții în funcție de valoarea pe care o aduc, ajutându-te de datele obținute din interacțiunea lor cu brandul.

Învățând despre comportamentele lor din online, îți poți adapta strategia digitală pentru a crește rata de conversie.

Fii alături de clienții tăi la momentul oportun

Pentru marketeri este important ca reclama potrivită să fie livrată la momentul potrivit, însă identificarea momentului potrivit dă de multe ori bătăi de cap.

Specialiștii în marketing trec peste această provocare transformând-o în oportunitate. De exemplu, un lanț hotelier din SUA a folosit RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) pentru a targeta utilizatorii site-ului. Concret, au revenit la fiecare client care a părăsit procesul de căutare sau rezervare. Printr-un proces de follow-up au oferit asistență clienților și au creat oferte personalizate, fapt ce a condus la creșterea vânzărilor.

micro-moments-guide-how-australians-plan-their-travel-nugget-1

Optimizează întreaga călătorie a consumatorului

Urmărește filmul invers al călătoriei utilizatorilor tăi și vezi ce a mers și ce nu. De ce unii dintre aceștia se transformă în doar câteva clickuri în clienți, în timp ce alții se pierd pe drum? Urmărește-le calea și retrăiește experiența lor.

Marketingul digital îți permite să faci acest lucru prin analiza datelor consmatorilor. Oportunitățile uneori se pot construi.

Există multe tooluri care pot oferi un real ajutor în acest sens. De exemplu, hotjar este un tool care optimizează businessurile, transformând vizitatorii din online în clienți. Pe scurt, acesta te ajută să urmărești modul în care utilizatorii interacționează cu website-ul companiei și să colectezi feedbackul lor.

Călătorește în lumea marketingului alături de MKOR

Ca specialiști în marketing cunoaștem mijloacele prin care putem fi alături de clienți în călătoria lor. Optimizarea călătoriei utilizatorului este unul dintre aspectele care poate face diferența în afacerea ta.

Te invităm să citești studiul de piață privind vacanța de vară 2017 și dacă informația găsită ți se pare relevantă, te așteptăm cu drag la o cafea pentru a discuta mai multe!