ecomTEAM 2022 – eCommerce becomes mandatory, evenimentul Wall-Street România care aduce împreună experții din eCommerce, a avut loc pe 7 și 8 septembrie la Brașov.

Ne mândrim că am fost parteneri ai evenimentului și anul acesta, în cadrul căruia am împărtășit din experiența noastră în cercetare de piață și marketing programatic.

Am prezentat insight-uri valoroase din și pentru segmentul de eCommerce în ambele zile ale evenimentului, în cadrul workshop-ului în premieră susținut de Alex Cimpoca, fondatorul MKOR Growth, și în cadrul panelului “Understanding the Digital Customer”, prin intermediul Corinei Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Marketplace-ul oferă noi oportunități pentru branding

În prima zi a evenimentului, experții din eCommerce au discutat despre călătoria consumatorilor alături de brandurile din România, despre canalele de comunicare pe care brandurile le folosesc pentru a ajunge la publicul țintă și strategiile de marketing care facilitează acest proces.

Adițional canalelor de comunicare pe care fiecare brand le utilizează pentru a crea conexiuni cu publicul țintă, marketplace-urile au cunoscut în ultimii ani o adopție din ce în ce mai mare, atât din punctul de vedere al companiilor, cât și al consumatorilor.

ecomteam 2022

Așadar, putem considera astăzi marketplace-urile un canal de comunicare important, prin intermediul căruia consumatorii interacționează cu brandurile preferate. Acest aspect este susținut de datele prezentate de invitații din cadrul panelului “Marketplace, the new crown jewel of the industry?, reprezentați ai eMAG, OLX și Decathlon.

Cel mai mare marketplace din România, eMAG, are în plan dezvoltarea platformei astfel încât să sprijine eforturile de branding ale companiilor prezente, a menționat Oana Antohe, Seller Growth Director Marketplace RO & HU & BG eMAG.

În ceea ce privește marketplace-ul OLX, Cezar Cârligeanu, Head of Sales România, Bulgaria & Portugalia OLX, a menționat că platforma asigură transparența către consumatori, aceștia știind exact de unde fac achiziția, au la dispoziție un rating al vânzătorului, încurajând astfel creșterea notorietății brandurilor din marketplace.

Platforma OLX pune la dispoziția brandurilor care își comercializează produsele și insight-uri despre comportamentul consumatorilor, precum cuvintele cheie pe care le folosesc pentru a căuta produse și orele în care aceștia sunt cel mai activi, pentru a ajuta brandurile să vină în întâmpinarea consumatorilor cu ceea ce au nevoie.

În ceea ce privește marketplace-ul Decathlon, Ioana Anghel, Marketplace Leader Decathlon, a menționat că în platforma pe care o reprezintă brandingul este realizat de către companiile listate, iar pentru moment se concentrează pe dezvoltarea platformei și a varietății de produse.

Este România o piață omnichannel?

În cadrul panelului “Best practices for a successful Omnichannel Strategy”, invitații au subliniat faptul că România se pregătește să devină o piață omnichannel, însă nu este încă matură în acest sens.

Chiar dacă consumatorii văd piața locală ca fiind omnichannel, în interiorul organizațiilor lucrurile se văd diferit. Există încă o competiție între departamente în ceea ce privește atingerea obiectivelor, însă strategia omnichannel ar trebui să schimbe acest lucru.

ecomteam 2022 strategie omnichannel

Raluca Radu, Fondator & Managing Partner MTH Digital, a subliniat că brandurile trebuie să renunțe la a măsura profitabilitatea fiecărui canal de marketing. Acestea trebuie să gândească în termeni de călătoria consumatorului alături de brand, să aplice tactici de promovare omnichannel și să-și seteze KPIs și obiective de business bazate pe acest user journey.

În completarea Ralucăi, Daniel Crăciun, CEO & Fondator Lensa, a menționat că diferitele canale de comunicare ale unui brand completează călătoria consumatorului (customer journey). Acestea pot fi abordate ca singulare, de sine stătătoare, ori ca parte din customer journey, în funcție de mindset-ul din companie.

Însă dacă toate canalele de comunicare (online, offline, marketplace-urile, social media etc.) ale unui brand sunt abordate ca fiind parte din customer journey, atunci acestea nu mai concurează între ele pentru performanță și profitabilitate, ci devin sinergice.

Speakerii din cadrul panelului au subliniat faptul că există încă segmente din clienții lor care preferă un anumit canal de achiziție, online sau offline, dar că fac eforturi pentru a le întregi experiența alături de brandul propriu în formatul omnichannel.

Invitații au menționat și că publicul din România s-a maturizat, nu mai reacționează la campaniile de reduceri, de aceea brandurile trebuie să pună accentul pe diferențiatori în comunicare.

Aceștia au evidențiat și importanța personalizării comunicării de marketing pe interesele clientului, pentru a optimiza conversiile și a aduce brandul mai aproape de publicul său.

Personalizarea comunicării de marketing, un trend în creștere în România

În ceea ce privește personalizarea comunicării de marketing, email marketing-ul este unul dintre cele mai ofertante instrumente care ajută brandurile să-și atingă aceste obiective.

Prin intermediul emailului, brandurile comunică unu-la-unu cu fiecare lead sau client, deschiderea celor din urmă către această comunicare fiind mai pronunțată față de cea în alte platforme, precum social media, deoarece și-a arătat deja interesul oferindu-și adresa de email.

În plus, campaniile de email marketing bine segmentate și personalizate au potențialul de a crește veniturile companiei chiar și până la 760%, conform Campaign Monitor.

Însă personalizarea comunicării de marketing se realizează pe baza datelor. Iar într-un segment atât de dinamic precum eCommerce-ul, datele în timp real sunt cu atât mai importante cu cât comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ în ultimii ani.

Noi, la MKOR, înțelegem importanța datelor în timp real în eCommerce, de aceea am dezvoltat produse prin care venim în ajutorul specialiștilor cu insight-uri live din piața în care activează.

Îmbinăm cercetarea de piață și growth marketing-ul pentru a ajuta companiile din România să-și îndeplinească obiectivele de business și, în același timp, să-și aducă brandul mai aproape de consumatori. Iar acestea au un important punct comun: datele!

Așadar, la ecomTEAM 2022 ne-am folosit de ce știm să facem mai bine – să oferim antreprenorilor și marketerilor date din piață în timp real – astfel încât să acoperim întreaga plajă de date relevante pentru eCommerce-ul din 2022.

Workshop-ul MKOR Growth: automatizări de email marketing bazate pe interesele consumatorilor

În prima zi a ecomTEAM 2022 am venit în completarea temelor din paneluri cu instrumentele pe care le-am dezvoltat în cadrul MKOR Growth – funnel-uri de email bazate pe interesele consumatorilor, care facilitează personalizarea comunicării de marketing.

Mai exact, Alex Cimpoca, digital genie-ul din spatele MKOR Growth, a susținut în premieră workshop-ul 5 Bottom Line-Boosting Email Funnels.

Alex Cimpoca la ecomteam 2022

Participanții s-au bucurat de o experiență interactivă, prin intermediul căreia au putut vedea ce înseamnă insight-urile în timp real: au fost rugați să răspundă la câteva întrebări, iar răspunsurile au fost afișate live în prezentare, sub formă de grafice.

workshop automatizari email funnels ecomteam 2022

În cadrul workshop-ului, Alex a evidențiat:

  • de ce email marketing-ul este și în 2022 un puternic instrument din arsenalul de marketing,
  • cum poți duce comunicarea pe email la următorul nivel prin funnel-uri automatizate,
  • cât de important este să poți măsura corect KPIs și ROI-ul canalului de email marketing.

MKOR email funnels ecomteam 2022

De asemenea, el a discutat despre campaniile de email marketing care n-ar trebui să lipsească din arsenalul unui magazin online, despre beneficiile acestora și cum automatizările de email marketing implementate corect pot aduce rezultatele dorite continuu.

Cele 5 funnel-uri de email marketing care nu trebuie să lipsească din arsenalul unui marketer sau al unui magazin online sunt:

  • Microsurvey Funnel
  • Reviews Funnel
  • Abandoned Cart Funnel
  • Onboarding / Evergreen Newsletter Funnel
  • Reactivate & Cleanup Funnel

Descarcă gratuit prezentarea workshop-ului “5 Bottom Line-Boosting Email Funnels”

Împreună, acestea formează un ecosistem de instrumente de marketing care cresc încasările unui magazin online, precum și satisfacția clienților acestuia.

Iar pentru a oferi clienților noștri posibilitatea de a urmări în timp real performanța acestor funnel-uri de email, precum și evoluția KPI-urilor pe care doresc să-i monitorizeze, am dezvoltat pentru fiecare în parte dashboard-uri de Business Intelligence.

ecommerce email funnels ecomteam 2022

Dashboard-ul BI MKOR Growth este cu atât mai valoros cu cât doar 30% din branduri sunt de părere că își pot măsura corect KPIs și ROI-ul canalului de email marketing (Custora E-Commerce Pulse 2022).

Ne asigurăm astfel că monitorizăm și optimizăm constant funnel-urile de email, astfel încât acestea să atingă obiectivele de business ale clienților noștri.

Vrei să afli cum te ajută funnel-urile automatizate de email să crești conversiile și să-ți aduci brandul mai aproape de clienți?

Suntem bucuroși că am avut sala plină de participanți entuziaști, care la finalul workshop-ului ne-au încântat cu o sesiune de Q&A peste așteptări.

workshop ecomteam 2022 funnel-uri de email ecommerce

Digitalizarea în eCommerce-ul din România

Cea de-a doua zi a ecomTEAM 2022 a avut ca temă digitalizarea în eCommerce-ul din România, în toate palierele sectorului, de la tehnologiile digitale implementate în magazinele online și ale companiilor de livrare și fulfillment, la comportamentul consumatorilor digitali și instrumentele prin care brandurile ajung la aceștia.

ecomteam 2022 livrare si fulfillment

În ceea ce privește digitalizarea sectorului de livrări, Cornel Morcov, CCO FAN Courier, indică faptul că România este încă o piață a livrărilor la domiciliu, comparativ cu alte țări din Europa, în care consumatorii preferă tehnologiile digitale pentru ridicarea comenzilor, precum locker-ele.

Pentru a înțelege mai bine consumatorii din România și ce așteaptă aceștia de la eCommerce-ul de azi și cel al viitorului, Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR, a prezentat date direct de la sursă: consumatorii.

Corina a discutat despre comportamentul consumatorilor români la cumpărături, alături de specialiștii cu care a împărțit scena panelului “Understanding the Digital Customer”.

corina cimpoca ecom team 2022

Tehnologiile digitale preferate de consumatorii români la cumpărături

Conform datelor Consumer Trends.Live, primul studiu în timp real din retailul din România, 86% dintre consumatorii autohtoni interacționează cu tehnologiile digitale la cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și în cele online.

Iar 76% dintre aceștia sunt probabil să se întoarcă în magazinele care le oferă aceste tehnologii digitale.

comportamentul consumatorului digital ecomteam 2022

Cei mai mulți consumatori folosesc sistemele de plată contactless la cumpărături (40%), iar 6 din 10 români folosesc telefonul mobil pentru a se informa și pentru a face plăți în magazinele fizice.

De asemenea, aceștia interacționează și cu tehnologiile digitale la cumpărături, precum ecranele digitale și QR code-urile din magazinele fizice.

În cadrul panelului, Corina a subliniat și faptul că mediul offline este încă preferat de consumatorii din România, în special cei care caută produse de Fashion și Îngrijire Personală & Cosmetice. Însă aceștia tind să se informeze din mediul online înainte de a face o achiziție.

Te invităm să descoperi în raportul “Understanding the Digital Customer” și care sunt top branduri digitale din România, ce le diferențiază în ochii consumatorilor și cum se aliniază acestea la ecommerce-ul viitorului.

Descarcă gratuit raportul “Understanding the Digital Customer”

top branduri digitale si diferentiatori ecomteam 2022

Corina a punctat și câteva idei cheie legate de importanța tool-urilor care facilitează experiențele online pentru consumatori, precum automatizările de email:

  • Permit personalizarea comunicării de marketing pe baza intereselor clienților
  • Ajută la menținerea legăturii cu clienții într-un mod relevant, ce crește nivelul de satisfacție față de brand
  • Loializează clienții existenți

Și a povestit despre cum am integrat noi, la MKOR, studiile de piață cu funnel-urile automatizate de email pentru a aduce datele mai aproape de companii, cu rezultate măsurabile în marketing.

Ajutăm antreprenorii și marketerii să acceseze insight-uri din piață în timp real

În ultimii 2 ani și jumătate am pivotat către date în timp real și consumer intelligence pentru a oferi antreprenorilor și marketerilor insight-urile de care au nevoie în a-și atinge obiectivele de business și aduce brandul mai aproape de consumatori.

Am digitalizat cercetarea de piață și am creat funnel-uri automatizate de email, afișând în dashboard-uri interactive de Business Intelligence toate datele de care ebusiness-urile au nevoie, în timp real.

Te invităm să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi printre primii care află atunci când publicăm insight-uri din piață.