Știai că email marketing-ul este una dintre cele mai vechi forme de comunicare B2C și B2B online, și rămâne încă una dintre cele mai eficiente în 2022?

Motivul din spatele acestei afirmații este evident: brandurile comunică unu-la-unu prin intermediul emailului, fie că vorbim despre un lead sau un client. Aceștia și-au arătat deja interesul oferindu-și adresa de email, ceea ce facilitează comunicarea brand-consumator.

În plus, fiind un canal de comunicare individualizat, emailul oferă o oportunitate mai mare de a personaliza comunicarea de marketing, comparativ cu alte canale, precum social media.

Așadar, email marketing-ul este în continuare cel mai eficient canal de promovare al unui business. Acesta este chiar mai eficient decât SEO și affiliate marketing-ul în ceea ce privește conversia lead-urilor în clienți.

Cu peste 4 miliarde de oameni care folosesc acest canal de comunicare online în prezent, cifră care este de așteptat să crească la 4,5 miliarde în 2024, potențialul pe care email marketing-ul îl are în 2022 (și în viitor) este unul considerabil.

În plus, unul dintre cele mai importante motive pentru care email marketing-ul este eficient în 2022 este faptul că nu este afectat de schimbarea algoritmilor, așa cum se întâmplă în cazul canalelor de social media.

email marketing revenue
Sursă: Statista, 2022
email marketing ROI 2022
Sursă: Campaign Monitor
  • Campaniile de email performează de 40 de ori mai bine decât cele din social media, conform studiului McKinsey & Company.
  • 72% dintre respondenții studiului Direct Marketing Association au declarat că preferă să primească mesajele promoționale pe email.
  • Același studiu relevă faptul că ROI-ul unei campanii de email marketing este considerabil mai mare decât cel al campaniilor realizate pe alte canale de comunicare. Email marketing-ul are un ROI de 36X.
ROI email marketing 2022
Sursă: Campaign Monitor

Personalizarea comunicării prin email marketing

Unul dintre trendurile în email marketing în 2022, care a început să definească acest canal de comunicare de mai bine de 2 ani, este personalizarea.

Email marketing-ul anului 2022 este despre cât de în detaliu reușește un brand să personalizele mesajele către consumatorii săi. Iar aici discutăm despre conținut dinamic, segmentare realizată pe baza comportamentelor (pe website, de cumpărare etc.) și menținerea unei comunicări constante cu consumatorul pe toată călătoria acestuia alături de brand (customer journey).

Cele mai eficiente 3 tactici de email marketing în 2022 sunt emailurile triggered (45%), personalizarea (50%) și campaniile de email marketing segmentate (51%), conform raportului GetResponse.

Acest lucru este subliniat și de studiul Campaign Monitor, conform căruia campaniile de email marketing bine segmentate și personalizate au potențialul de a crește veniturile companiei chiar și până la 7,6X.

cresterea incasarilor prin email marketing
Sursă: Campaign Monitor

În plus, personalizarea emailurilor crește open rate-ul cu 26% și CTR-ul (click-through rate) cu 41%, conform GetResponse.

cresterea open rate-ului prin personalizarea email marketing-ului
Sursă: Campaign Monitor

Brandul subliniază și că automatizarea email marketingului este foarte eficientă, emailurile tip autoresponder având un open rate de 98% și un CTR de 37%.

Noi, la MKOR Growth, am creat un întreg ecosistem de funnel-uri de email marketing personalizat, care asigură conexiunea brandului cu fiecare client în parte pentru creșterea satisfacției și a vânzărilor.

Descoperă cum poți genera lead-uri automatizat, din traficul altfel pierdut de pe website, cu Microsurvey eCommerce lead generation funnel – automatizarea care îți oferă insight-uri valoroase despre vizitatorii magazinului tău online (demografice, user persona, bugete și posibilitatea de a realiza vânzări personalizate pe interese).

Automatizări de email marketing bazate pe interesele consumatorilor

Personalizarea comunicării de marketing crește vânzările unui magazin online, așa cum am subliniat mai sus, însă pentru acest lucru trebuie să se bazeze pe date.

Iar aceste date sunt cu atât mai valoroase atunci când sunt obținute direct de la sursă: lead-urile și clienții magazinului online. Doar așa poate fi realizată segmentarea audienței pe criterii precum: produsele căutate, bugetul disponibil, atributele urmărite, sursele de informare.

beneficiile automatizarilor de email marketing
Sursă: Campaign Monitor

Noi, la MKOR, am dezvoltat divizia MKOR Growth pentru a oferi antreprenorilor și marketerilor din România instrumentele de care au nevoie pentru a-și crește business-ul sănătos – funnel-uri de email bazate pe interesele consumatorilor, care facilitează personalizarea comunicării de marketing.

Astfel, îmbinăm cercetarea de piață și growth marketing-ul pentru a ajuta companiile din România să-și îndeplinească obiectivele de business și, în același timp, să-și aducă brandul mai aproape de consumatori. Iar acestea au un important punct comun: datele!

5 funnel-uri de email marketing care nu trebuie să-ți lipsească din arsenal

Alex Cimpoca, digital genie-ul din spatele MKOR Growth cu 15+ ani de experiență în digital marketing și 7+ ani de experiență în automatizări de email marketing, a dezvoltat 5 funnel-uri de email marketing care nu trebuie să-ți lipsească din arsenal:

  • Microsurvey Funnel
  • Reviews Funnel
  • Abandoned Cart Funnel
  • Onboarding / Evergreen Newsletter Funnel
  • Reactivate & Cleanup Funnel

Descarcă gratuit prezentarea “5 Bottom Line-Boosting Email Funnels” și descoperă-le pe toate

Împreună, acestea formează un ecosistem de instrumente de marketing care cresc încasările unui magazin online, precum și satisfacția clienților acestuia (descoperă insight-urile despre email marketing pe care le-am prezentat la EcomTEAM 2022).

Iar pentru a oferi clienților noștri posibilitatea de a urmări în timp real performanța acestor funnel-uri de email marketing, precum și evoluția KPI-urilor pe care doresc să-i monitorizeze, am dezvoltat pentru fiecare în parte dashboard-uri de Business Intelligence.

Dashboard-ul BI MKOR Growth este cu atât mai valoros cu cât doar 30% din branduri sunt de părere că își pot măsura corect KPIs și ROI-ul canalului de email marketing, conform Custora E-Commerce Pulse.

cum masori corect KPIs si ROI email marketing

Ne asigurăm astfel că monitorizăm și optimizăm constant funnel-urile de email, astfel încât acestea să atingă obiectivele de business ale clienților noștri.

Vrei să afli cum te ajută funnel-urile automatizate de email să crești conversiile și să-ți aduci brandul mai aproape de clienți?

5 email marketing funnel-uri care nu trebuie sa-ti lipseasca

Microsurvey lead generation email funnel

Microsurvey lead generation email funnel este cea mai scurtă cale de la lead la client, soluția care îți aduce lead-uri calificate, insight-uri valoroase și conversii pentru business-ul tău de eCommerce.

Cum funcționează Microsurvey lead generation email funnel?

Microsurvey te ajută să creezi o experiență unică pentru clienți, în timp ce afli informații cheie pentru a defini client persona.

Acest funnel automatizat de email marketing începe cu o invitație. Invitația la Microsurvey targetează vizitatorii pe site, pe care altfel i-ai fi pierdut, și îî transformă în lead-uri calificate.

Aceștia sunt rugați să răspundă la un mini-chestionar de 5 întrebări, personalizat pentru business-ul tău, de echipa de experți în studii de piață de la MKOR Research. Chestionarul te ajută să afli insight-uri valoroase, precum: produsele căutate, bugetul disponibil, atribute urmărite, surse de informare, etc.

Întrebările targetate îți permit să afli ce doresc vizitatorii care îți calcă pragul virtual. Așa știi exact ce și când să le comunici, pentru a le oferi exact ce au nevoie.

După completarea chestionarului, utilizatorul primește primul email din funnel-ul de email marketing. Funnelul de Microsurvey conține o secvență de 3 emailuri, care înseamnă și cel mai important pas din experiența utilizatorului.

Acestea sunt personalizate, trimise automat și se adresează nevoilor specifice ale fiecărui potențial client:

  • Welcome email
  • Branding & Reminder email
  • FOMO email

Emailurile 100% personalizate din funnel deschid noi oportunități pentru interacțiuni directe cu clienții actuali și potențiali ai magazinului, oferindu-le un Customer Journey unic. Iar totul are loc automatizat.

cum generezi leaduri automatizat prin email marketing

Beneficiile Microsurvey email funnel pentru business-ul tău

  • Recuperezi traficul pierdut – în medie, 10% dintre invitații devin lead-uri calificate
  • Descoperi ce își doresc vizitatorii – în medie, 21% dintre cei care răspund plasează o comandă
  • Crești încasările magazinului – comenzile din funnel reprezintă în medie 22% din totalul comenzilor
  • Cel mai bun ROAS din e-commerce – Microsurvey generează un ROAS de până la 35x

beneficiile Microsurvey lead generation email marketing funnel

Urmărești KPIs care contează pentru tine, live

În dashboard-ul tău de business intelligence ai acces în timp real la statisticile de performanță și la informații despre publicul tău. Urmărești ce KPIs contează pentru tine:

  • rata de conversie a funnelului
  • numărul de lead-uri generate
  • numărul de comenzi
  • rata de conversie a site-ului
  • valoarea generată de Microsurvey email funnel

Afli ce își doresc vizitatorii magazinului tău și cum poți folosi aceste informații pentru a oferi și monetiza o experiență personalizată, bazată pe interesele lor.

dashboard BI lead generation email marketing funnel

Reviews email funnel

Reviews email funnel este instrumentul care te ajută să-ți crești Social Score-ul. Acest funnel automatizat te ajută să afli nivelul de satisfacție al clienților tăi, precum și să adresezi în timp real eventualele probleme existente.

Astfel, clienții tăi mulțumiți împărtășesc experiența lor plăcută cu alți oameni ca ei, iar pe cei nemulțumiți îi abordezi targetat pentru a le rezolva nemulțumirile.

Beneficiile Reviews email funnel pentru business-ul tău

beneficii reviews email marketing funnel

Descarcă gratuit prezentarea “5 Bottom Line-Boosting Email Funnels” și descoperă cele 5 funnel-uri de email marketing care nu trebuie să-ți lipsească din arsenal

Abandoned Cart email funnel

Abandoned Cart email funnel convertește peste 25% din cei care au abandonat coșul de cumpărături în clienți cu ajutorul comunicării de marketing personalizate și a incentiv-ului special pentru fiecare segment de public.

Astfel, acest funnel automatizat îți poate aduce un ROAS excelent de până la 40x, demonstrat în cazul clienților MKOR Growth.

De asemenea, prin convertirea în clienți a celor care abandonează coșul de cumpărături, Abandoned Cart email funnel oferă o creștere medie de 15% a încasărilor magazinului online.

Beneficiile Abandoned Cart email funnel pentru business-ul tău

beneficii abandoned cart email marketing funnel

Onboarding / Evergreen email funnel

Funnel-ul de email marketing Onboarding / Evergreen te ajută să-ți aduci brandul mai aproape de clienți. Astfel, te asiguri să spui povestea brandului și crești încrederea clienților în acesta.

De asemenea, acest funnel de email convertește și lead-urile în clienți și îți aduce extra comenzi de la clienții deja existenți, creează o comunitate în jurul brandului tău și în aduce în top-of-mind pentru toate categoriile de abonați.

Beneficiile Onboarding / Evergreen email funnel pentru business-ul tău

beneficii onboarding / evergreen email marketing funnel

Reactivate & Cleanup email funnel

Funnel-ul de email Reactivate & Cleanup te ajută să reactivezi contactele inactive și să îți păstrezi lista de emailuri relevantă pentru business.

Astfel, te asiguri că scapi de cei care duc la scăderea performanței eforturilor de emailing, că recâștigi încrederea și interesul abonaților și că păstrezi doar abonații relevanți.

Beneficiile Reactivate & Cleanup email funnel pentru business-ul tău

beneficii reactivate & cleanup email marketing funnel

Descarcă gratuit prezentarea “5 Bottom Line-Boosting Email Funnels” și descoperă cele 5 funnel-uri de email marketing care nu trebuie să-ți lipsească din arsenal

alex-cimpoca-avatar-cerc

Alex Cimpoca – Fondator MKOR Growth

MKOR Growth este un produs prin care creștem vânzările magazinelor online, prin date acționabile și funneluri automatizate de vânzare și loializare bazate pe preferințele utilizatorilor. Tu știi câți bani îți aduce fiecare email pe care-l trimiți? Contactează-ne și îți arătăm mai multe 🙂

Ajutăm antreprenorii și marketerii să acceseze insight-uri din piață în timp real

În ultimii 2 ani și jumătate am pivotat către date în timp real și consumer intelligence pentru a oferi antreprenorilor și marketerilor insight-urile de care au nevoie în a-și atinge obiectivele de business și aduce brandul mai aproape de consumatori.

Am digitalizat cercetarea de piață și am creat funnel-uri automatizate de email, afișând în dashboard-uri interactive de Business Intelligence toate datele de care ebusiness-urile au nevoie, în timp real.

Te invităm să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a fi printre primii care află atunci când publicăm insight-uri din piață.