Că 2020 a fost un an “altfel”, care și-a pus amprenta asupra noastră în toate planurile nu mai avem niciun dubiu. Poate tocmai din acest motiv am avut nevoie să-l lăsăm să plece înainte de a privi înapoi către ce ne-a adus și ce a însemnat pentru noi, oamenii din echipa MKOR.

Ne-a adus multă incertitudine. La început, am fost și noi anxioși și temători, dar nu ne-am lăsat copleșiți de necunoscut. Am îmbrățișat noua realitate și am luat-o ca pe o (nouă) provocare. Așa că am folosit incertitudinea în favoarea noastră și ne-am reinventat.

Dar hai mai bine să povestim pe îndelete despre ce am făcut noi în anul ce-a trecut, pentru a deveni mai rezilienți și a putea continua să facem ce ne place.

Nu doar am cercetat, ci am empatizat cu provocările fiecărui client

Pesimismul privind evoluția financiară a business-urilor a influențat deciziile strategice, care au avut în prim plan prudența. Într-un astfel de context, oamenii de decizie din companii au căutat mai mult ca niciodată să-și fundamenteze deciziile pornind de la date care să reflecte noile realități din piață.

“Experiență” a fost cuvântul cheie într-o perioadă în care nevoia de conectare și de atenție a primat. Așa că ne-am bucurat să fim în continuare alături de clienții noștri din Automotive și IT, pe care i-am ajutat să se asigure că le oferă consumatorilor o experiență care face diferența.

O altă provocare la care am răspuns alături de clienți noi, de această dată, a fost identificarea oportunităților pe care pandemia le-a creat în domenii precum: fintech, servicii financiare, fashion, FMCG, turism, medical și chiar în sectorul public.

Am lucrat cu firme autohtone, dar am trecut și granițele, ajutând companii cu prezență internațională să se lanseze local.

clienti_review_2020
Portofoliul de clienți al MKOR s-a mărit în anul 2020

Ne mândrim că am păstrat, dar am și adăugat în portofoliul nostru colaborări cu nume precum:

  • AGS Global
  • BSG Amanet & Exchange
  • Enzo Margi
  • Falck Fire Services
  • Fitbit
  • Mokka
  • Otokar
  • OTP Leasing
  • Tușnad

Am avut și proiecte greenfield, pentru nume care încă nu s-au lansat, din turism și fashion. Pentru aceste proiecte și nu numai, am dimensionat piețele și am calculat evoluția lor, pentru fundamentarea unor decizii cu adevărat strategice în domenii precum Servicii private pentru situații de urgență, Automotive sau FMCG.

Suntem o echipă de profesioniști dedicați, dar anul acesta ne-a adus provocări care ne-au dezvoltat și ne-au ajutat să ne simțim mai aproape de clienții noștri. Pentru fiecare cercetare realizată am oferit rezultate acționabile, pe care cei care ne-au oferit încrederea lor să le poată pune în practică imediat.

Am căutat răspunsuri la întrebările care s-au aflat pe buzele tuturor

Însă înainte de a fi profesioniști suntem oameni, iar proiectele derulate în regim propriu ne sunt întotdeauna aproape de suflet. Așa că, dincolo de a da glas frământărilor reprezentanților mediului de afaceri, am vrut să venim cu un răspuns documentat și în ceea ce privește schimbările pe care pandemia le-a adus în stilul de viață al nostru, al tuturor.

studii-proprii-mkor-2020
Am continuat să facem studii publice marca MKOR

Am fost proactivi și am oferit o imagine de ansamblu privind impactul COVID-19 asupra vieții românilor încă din primele luni de incertitudine. În plus, ne-am uitat cu atenție și la care sunt noile tendințe în materie de consum, dar și care este atitudinea părinților față de soluțiile existente în materie de educație.

O altă veste bună din categoria proiectelor interne este că…

Am lansat Microsurveys, instrumentul pentru optimizarea în timp real a strategiei de business pentru ecommerce

Digitalizarea a devenit o necesitate în 2020. Multe business-uri s-au mutat în online, în timp ce altele au apărut profitând de acest trend digital. Simpla prezență în online nu garantează succesul, ci diferența o fac deciziile informate, mai ales când este în joc supraviețuirea.

Cu aceste date în gând, la MKOR am dezvoltat un instrument must-have pentru business-urile online, care îmbină avantajele cercetării de piață cu beneficiile marketingului personalizat.

Microsurveys este un serviciu automatizat, prin care aflăm în timp real informații relevante direct de la vizitatorii de pe site. Insight-urile astfel obținute sunt valorificate printr-o strategie de marketing personalizat bine pusă la punct, prin care optimizăm conversiile și asigurăm un Customer Lifetime Value de nivel superior. Pentru proprietarul business-ului online toate acestea se traduc în mai multe vânzări, clienți mai loiali și costuri mai reduse cu promovarea.

microsurveys-marketing-personalizat-mkor
Microsurveys oferă informații în timp real on-the-go

Cum ne place varietatea, am implementat deja această soluție inovativă pentru branduri de ecommerce care vând bijuterii, articole și echipamente sportive, articole pentru copii, gadget-uri sau chiar mezeluri.

Rezultatele obținute cu serviciul de Microsurveys ne-au încurajat să ducem și mai departe experiența de personalizare a comunicării dintre branduri și consumatori. Scopul nostru este să dezvoltăm soluții smart, prin care să ajutăm business-urile să crească, indiferent de mărime sau context.

MKOR Growth, atât îți mai spunem. Ține minte acest nume! 😉

În final, pentru că tot am vorbit de creștere, o altă realizare cu care ne mândrim este că…

Am crescut ca echipă, și calitativ și cantitativ 🙂

Ne-a fost greu, dar preferăm să vedem partea plină a paharului. Ce-i drept avem și motive să credem că am ieșit câștigați din anul ce-a trecut. Am ales să abordăm provocările pe care le-am primit cu entuziasm, curiozitate și curaj. Am devenit mai buni în ceea ce știm să facem cel mai bine: să dăm sens informațiilor din piață și să le transpunem în recomandări pentru acțiuni concrete. Și am continuat să învățăm lucruri noi, într-un ritm mai accelerat decât de obicei.

echipă_review_2020
În 2020 s-au alăturat patru persoane echipei MKOR :)

Sigur că nu a fost o călătorie lipsită de peripeții. Biroul ne-a fost mai mult în online, iar adaptarea la noua realitate ne-a luat și pe noi prin surprindere. Recunoaștem că ne-au lipsit zilele când ne beam cafeaua împreună în bucătărie. Însă, am încercat să transformăm și biroul virtual într-unul cât mai primitor. Am vorbit mai mult, ne-am conectat și am fost mereu acolo unul pentru celălalt.

Am avut și forțe proaspete pentru că familia MKOR s-a mărit cu patru oameni pasionați și dornici să evolueze: Oana (Qual Researcher) și Tibi ( Data Visualiser & Analyst), ajutoare de seamă în departamentul de Research, în special pe analiza de date cantitative și calitative, iar apoi Mădă ( Marketing Strategist ), și Ștef ( Marketer ), oameni de bază în strategie și content în departamentul de Marketing.

Ce urmează în 2021?

Chiar dacă lucrăm cu cifre și rigoare științifică, răspunsul onest este că nu știm. Un lucru e totuși sigur: incertitudinea se menține și probabil ne va guverna viețile încă o perioadă de acum înainte.

Ce vom face noi, la MKOR, va fi să le fim alături în continuare clienților noștri, cu aceeași dedicare ca și până acum și vom continua să și să dezvoltăm noi soluții prin care să creștem împreună.

De altfel, vă dezvăluim pe scurt un mic secret din spatele cortinei: în curând vom lansa un proiect cu care ne propunem să schimbăm perspectiva asupra research-ului și a modului în care poate el să schimbe procesul decizional, bazat pe date live din piață. Dar hai că am spus deja prea mult, rămânem aproape pentru detalii, când va fi momentul potrivit! 🙂

Între timp, dacă ai o provocare strategică pe care vrei să o rezolvăm împreună, sună-ne sau scrie-ne, suntem la o cafea virtuală distanță! 🙂