În acest articol îți prezentăm aspectele esențiale de care să ții cont atunci când alegi și colaborezi cu o agenție de cercetare de piață.

În același timp, vei afla și cum prin colaborarea cu MKOR ai acces la date care măsoară percepția și experiența consumatorilor cu brandul tău, date care te vor ajuta să valorifici oportunitățile din piață mult mai bine.

Pentru a asigura succesul durabil al companiei tale, este esențial să înțelegi piața și comportamentul consumatorilor. Derularea unui studiu de piață adecvat, realizat prin colaborarea cu o agenție de marketing de cercetare de piață, poate furniza insight-uri valoroase.

Totuși, pentru a beneficia pe deplin de această colaborare, este important să știi la ce să fii atent când lucrezi cu o astfel de agenție, mai ales că bugetele de research nu sunt deloc neglijabile.

Dar cum știi care sunt aspectele care asigură o colaborare oportună sau care sunt semnalele de alarmă de care să ții cont?

Ei bine, poate suntem puțin părtinitori, dar hai să-ți prezentăm perspectiva MKOR 🙂

prezentare-cercetare-studiu

Importanța diversității în metodele de cercetare

Astăzi găsești la un click distanță multă informație. Dar niciuna nu este personalizată și raportată la specificul afacerii tale (atenție, nu al domeniului în care activezi), așa cum este cercetarea de piață. Iar pentru a obține rezultate relevante, este important ca o cercetare de piață să se bazeze pe o varietate de metode de cercetare.

La MKOR orice colaborare începe cu înțelegerea obiectivelor tale de business pentru care dorești să realizezi o cercetare de piață. Ulterior, ne ocupăm să definim mixul metodologic potrivit pentru proiectul tău de cercetare.

Prin diversitatea în abordările de cercetare la MKOR ne asigurăm că putem colecta date de calitate și relevante și că luăm în considerare perspectivele variate ale consumatorilor.

În cadrul agenției noastre de cercetare avem specialiști capabili să implementeze o gamă largă de tehnici și abordări pentru a colecta și analiza date. Aceste metode pot include cercetări cantitative și calitative, sondaje, interviuri, focus grupuri, observații, mystery shopping și analiza datelor secundare (sentiment analysis). Fiecare metodă are propriile sale puncte forte și limitări, iar combinarea lor poate oferi o înțelegere mai completă a fenomenelor studiate.

De asemenea, am dezvoltat un instrument de cercetare despre obiceiurile de consum din România: Consumer Trends.Live. Acesta este primul studiu de piață în timp real care oferă date din 7 industrii: IT&C, Fashion, Bijuterii & Ceasuri, Îngrijire personal & Cosmetice, Mobilier & Decorațiuni, Electrice & Electrocasnice și DIY.

Nevoile complexe necesită adesea abordări complexe. La MKOR luăm în calcul și acest aspect atunci când dezvoltăm proiectul tău de cercetare. Abordăm fiecare client în parte, pentru că fiecare studiu de piață este personalizat.

Expertiză, comunicare și calitatea datelor 

Cele 3 aspecte majore de analizat atunci când alegi să lucrezi cu o agenție de cercetare de piață sunt:

  • Reputația și expertiza în domeniu;
  • Comunicarea și colaborarea cu agenția din perioada de ofertare;
  • Calitatea datelor și accesul la eșantion reprezentativ național sau respondenți relevanți pentru afacerea ta.

Pe primele două criterii le poți evalua printr-o analiză a informațiilor disponibile online, fie recenzii de pe pagina de Facebook sau din Google Review, dar și analizând site-ul agenției cu care vrei să lucrezi sau prezența pe rețele sociale.

Analizarea site-ului unei agenții de marketing pentru a-i verifica reputația și expertiza în domeniu este un pas esențial înainte de a decide să colaborezi cu acea agenție.

Iată câțiva pași pentru a putea efectua această analiză:

  • Evaluarea portofoliului ce cercetare: Caută studii de caz detaliate care descriu proiectele anterioare ale agenției. Verifică diversitatea clienților și industriile din care fac parte aceștia.
  • Recenzii și testimoniale: Caută secțiunea de testimoniale pe site sau testimonialele lăsate de clienți în articolele care prezintă studii de caz.
  • Experiență și calificări: Verifică secțiunea „Despre noi” pentru a afla informații despre istoria agenției, misiunea și valorile acesteia. Poți chiar merge mai departe și analiza profilurile membrilor echipei, inclusiv experiența lor anterioară, calificările și specializările. O echipă cu diverse competențe și experiență vastă este un indicator al unei agenții de încredere.
  • Servicii oferite: Parcurge serviciile oferite de agenție. O agenție cu o gamă largă de servicii poate fi mai versatilă și adaptabilă la diverse nevoi de marketing.
  • Studii proprii și resurse educaționale: Verifică secțiunea de blog sau resurse pentru articole, studii de caz, ghiduri și alte materiale informative. Publicarea constantă de conținut valoros poate indica un nivel înalt de expertiză.
cori-cimpoca-magazinul-viitorului
Cori Cimpoca, fondatoare MKOR, prezintă studiul Magazinul Viitorului din Perspectiva Consumatorilor 2017-2023, în cadrul conferinței organizată de Asociația Română a Magazinelor Online – ARMO

Mai departe, verifică și prezența online pe social media a agenției cu care ai vrea să colaborezi. Activitatea constantă și conținutul valoros sunt semne bune.

Pentru a verifica modul cum decurge comunicarea și colaborarea încă din perioada de ofertare, contactează agenția pentru a evalua calitatea serviciului clienți. Răspunsurile prompte și profesioniste sunt un bun indicator al seriozității și angajamentului.

De asemenea, dacă agenția oferă o consultanță inițială gratuită, profită de aceasta pentru a discuta nevoile tale și a evalua nivelul de cunoștințe și abordarea agenției.

În general, lucrul acesta ne străduim să-l oferim și la MKOR. Înainte de orice proiect avem o întâlnire fizică (pentru cei din București) sau online pentru a înțelege nevoile de cercetare și în ce măsură echipa noastră de experți poate aduce plus valoare prin studiul de piață pe care l-am putea realiza împreună.

Cu privire la calitatea datelor și accesul la eșantion reprezentativ național sau respondenți relevanți pentru afacerea ta este important să aveți o discuție legată de sursa datelor cu scopul de a înțelege proveniența surselor de date primare și secundare utilizate de agenție.

Calitatea surselor datelor asigură relevanța și actualitatea informațiilor obținute, mai ales în condiții de eșantionare corecte și reprezentativitate la nivel național.

Mai mult decât atât, fii atent, atât din discuțiile preliminare, cât și prin analiza site-ului agenției la capacitatea acesteia de a oferi insight-uri acționabile.

Ulterior, dacă ai selectat o agenție de cercetare cu care să colaborezi, să fii atent la:

  • Frecvența și detaliile rapoartelor intermediare și finale;
  • Claritatea și transparența în prezentarea rezultatelor;
  • Capacitatea agenției de a se adapta la nevoile proiectului tău;
  • Receptivitatea la feedback și ajustarea metodologiilor în funcție de nevoi.

red-flags-agentie-cercetare

Top 3 semnale de alarmă – e timpul să fugi

#1. Au o expertiză sumară în cercetare și pe domeniul tău de activitate

Fii atent la modul cum se prezintă agenția în online, la de câți ani este pe piață și cu ce fel de clienți a colaborat. Dacă nu poți găsi informații clare, poate ar fi bine să cauți altă agenție de cercetare de piață.

Experiența nu poate fi înlocuită 100% de tehnologie și de utilizarea inteligenței artificiale. Cea mai bună metodă de a învăța este prin practică. De asemenea, echipa de cercetare este foarte importantă. Încearcă să afli detalii despre cine va lucra pe proiectul tău.

Un alt aspect important aici este să discuți cu agenția de marketing despre metodele de cercetare și să încerci să descoperi cât sunt de riguroși din punct de vedere metodologic.

Să știi că nu orice date sunt reprezentative sau relevante. Iar acuratețea metodologică reprezintă o preocupare constantă pentru MKOR.

Pentru a livra rezultatele dorite, suntem atenți la toate aspectele pornind de la obiectivele de cercetare, designul cercetării, eșantionul și până la interpretarea datelor și la modul de raportare.

#2. Modul în care se prezintă online agenția este neglijent, sporadic

Analizează prezența pe social media și informațiile prezentate pe propriul site. Dacă agenția de cercetare de piață nu reușește să aibă o prezență constantă și relevantă în mediul online, nu înseamnă că este super-ocupată cu proprii clienți. Acest fapt poate indica o neglijență în evaluarea și prezentarea rezultatelor obținute pentru clienți.

De asemenea, dacă nu poți găsi informații despre portofoliul de clienți sau industriile pentru care a derulat studii de piață, s-ar putea ca acestea nici să nu existe.

Modul în care se prezintă online agenția de cercetare îți spune destul de multe despre expertiza și atenția la detalii pe care o are.

#3. Agenția nu pare interesată să-ți înțeleagă business-ul și nevoia de cercetare

Dacă în discuțiile inițiale agenția de cercetare este mai interesată să vorbească despre ea însăși, despre clienții cu care lucrează și cât de dinamică este echipa lor, acesta poate fi un semnal de alarmă.

Tu ai nevoie de o agenție de cercetare de piață care să-ți ofere soluții. Dar cum ar putea face acest lucru dacă:

  • Nu îți adresează întrebări ca să-ți înțeleagă afacerea;
  • Nu îți propun obiective de cercetare aliniate cu cele de business;
  • Nu încearcă să-ți cunoască audiența.

Discuțiile cu MKOR decurg ca o conversație. Suntem interesați să ne cunoaștem în detaliu clienții pentru a putea dezvolta cele mai bune soluții de cercetare de piață, adaptate nevoilor lor.

Pe lângă aceste 3 situații ce reprezintă factori de risc pe care, poate nu ai vrea să ți-i asumi, din experiența MKOR am mai remarcat:

  • Pe site-ul agenției nu există un portofoliu detaliat (de cele mai multe ori există doar logo-uri ale clienților cu care au lucrat);
  • Oferta pe care o primești este un email, cu 2-3 paragrafe generice, fără a fi menționat specific ce vei primi, în cât timp, ce obiective vor fi atinse, ce metodologie va fi abordată.

Tu ce risc ești dispus să-ți asumi atunci când colaborezi cu o agenție de cercetare?

Nu spunem că suntem perfecți, dar avem o experiență destul de largă în diferite industrii. Accesează portofoliul nostru de clienți ca să vezi ce feedback am primit de la ei și ce fel de studii am derulat.

Monica Florea Up Generation
Iată ce recomandare ne-a scris Monica Florea de la Up Generation, în urma colaborării ❤️

Cum lucrează MKOR în Cercetarea de Piață

Primul pas în planificarea unei studiu de piață este să definim obiectivele cercetării, raportându-ne la ce dorești să obții ca informație pentru afacerea ta sau pentru compania în care lucrezi.

Împreună ne asigurăm că obiectivele de cercetare sunt relevante pentru strategia ta de business.

În funcție de obiectivele de cercetare, stabilim designul cercetării, metodele utilizate, selectarea eșantionului și colectarea datelor.

Alegerea eșantionului reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte ale cercetării, deoarece rezultatele cercetării depind în mare măsură de calitatea acestuia.

La MKOR toate datele sunt colectate într-un mod standardizat, astfel încât să se poată face comparații între diferite eșantioane și cercetări.

După ce datele au fost colectate, le analizăm și le interpretăm cu maximă atenție pentru a evidenția informații valoroase despre brandul tău, despre percepția consumatorilor tăi sau alte date obținute în funcție de tipul de studiu de piață realizat.

Ulterior, îți prezentăm rezultatele cercetării în rapoarte ușor de parcurs și de înțeles, astfel încât să le poți utiliza pentru a dezvolta strategii de afaceri și de marketing cu impact.

Ne place să creăm rapoarte de analiză cât mai concise, în care să prezentăm informațiile extrase în urma studiului într-un format ușor de înțeles și care să poate genera acțiuni clare de marketing sau de business.

alex-cimpoca-rezultate-cercetare
Alex Cimpoca, CTO & Digital Genie la MKOR, prezentă rezultatele unei cercetări

Îți vom prezenta un raport scris și putem organiza in-house sau la sediul companiei tale o prezentare mai detaliată pentru a putea gândi și alte studii pe care să le realizăm împreună.

În general, prezentarea noastră cuprinde următoarele informații:

  • Contextul și obiectivele studiului;
  • Metodologia utilizată în cercetare;
  • Eșantionul de respondenți și demografia acestora;
  • Principalele descoperiri ale cercetării, inclusiv puncte forte și puncte slabe;
  • Recomandări.

Rapoartele MKOR sunt creative, includ grafice, diagrame și alte elemente vizuale pentru a face informațiile mai ușor de înțeles și de reținut.

De asemenea, explicațiile care însoțesc graficele sunt on point, clare, specifice, dar suficient de detaliate pentru le putea transforma în pași acționabili pentru următoarele măsuri de marketing și strategie de business. Mai mult decât atât, practica noastră la MKOR, este să trimitem o minută de follow-up care cuprinde direcții viitoare de acțiune.

Descoperă cum MKOR poate transforma cercetarea de marketing în avantajul tău competitiv. Suntem la un click distanță.

Ești pregătit să te concentrezi pe potențialul afacerii tale?

MKOR este o agenție de cercetare inovatoare și agilă. Credem cu tărie că informațiile colectate direct din piață despre consumatori și percepția lor asupra brandului oferă o imagine mai clară asupra potențialului, dar și a provocărilor companiei în care lucrezi. Agilitatea și empatia în business sunt superputerile noastre.

Stabilește astăzi o întâlnire cu noi pentru un studiu personalizat, adaptat nevoilor de cercetare ale organizației tale.

Prin obiective bine stabilite putem realiza:

Te ajutăm să înțelegi mai bine preferințele și nevoile angajaților pentru a deveni un angajator de top și a atrage cei mai valoroși oameni în echipa ta.

Mai mult decât atât, te ajutăm să obții rapid răspunsuri clare și acționabile în business prin intermediul Agile Research.

Agile Research este un serviciu flexibil de cercetare de piață prin care poți adresa 3-5 întrebări specifice, având acces la un eșantion reprezentativ la nivel național.

În plus, poate fi cel mai bun punct de plecare în dezvoltarea unui parteneriat pe termen lung cu MKOR.